اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد؛

ایجاد مخازن جدید ذخیره آب شهری/ تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی ۵۲۵ میلیارد اعتبار نیازدارد

ایجاد مخازن جدید ذخیره آب شهری/ تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی ۵۲۵ میلیارد اعتبار نیازدارد
غلامحسین ساقی گفت: ایجاد مخازن جدید ذخیره آب شهری استان به حجم ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب در راستای حفظ پایداری آب مناطق شهری در حال اجرا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین ساقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک با اشاره به پروژه های آبرسانی در مناطق شهری اظهار کرد: در استان از مجموع ۲۴ شهر، ۲۲ شهر دارای تاسیسات آبی مناسب هستند.

ساقی افزود: دو شهر غلامان و یکه سعود که به تازگی از روستا به شهر تبدیل شده اند دارای تاسیسات معمولی آب هستند که باید وضعیت تاسیسات آنها ارتقا پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تامین آب پایدار مناطق شهری استان سه راهبرد در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد، عنوان کرد: افزایش حجم مخازن ذخیره آب مناطق شهری استان از جمله این سه راهبرد است.

این مسئول با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۷، ۱۵۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شهری در استان وجود داشت، گفت: پس از سال ۹۷ درصدد برآمدیم که ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن جدید ذخیره آب در مناطق شهری استان را وارد مدار کنیم.

وی با بیان اینکه آماده سازی این حجم از مخازن جدید آبی به ۱۵۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطر نشان کرد: از ۱۵۹ هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن جدیدی که در مناطق شهری استان باید آماده سازی شوند، تا به کنون بخشی از آن وارد مدار شده اند.

ساقی در ادامه حفر چاه های آب را از دیگر راهبردهای در دستور کار این شرکت برای تامین آب پایدار مناطق شهری استان عنوان کرد و گفت: تا به کنون ۳۳ حلقه چاه آب حفر کرده ایم و حفر ۵۰ حلقه چاه دیگر از جمله در منطقه پلنگ دره شهرستان بجنورد را باید اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: برای حفر ۵۰ حلقه چاه جدید به تامین ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از محل منابع اعتباری استانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: پس از حفر چاه های جدید باید عملیات خطوط انتقال آب، برق رسانی و نصب مخازن جمع آوری آب نیز اجرایی شوند که در این زمینه می بایست ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

وی همچنین اجرای برنامه فرهنگسازی در زمینه مدیریت مصرف آب را از دیگر برنامه های راهبردی این شرکت برای حفظ پایداری آب در مناطق شهری استان برشمرد.

افزون بر این، ساقی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم از شورای شهرهای استان مصوبه ای در زمینه ضرورت اصلاح شبکه های آبرسانی شهری و روستایی دریافت کنیم تا اعتباراتی از محل تبصره ۳ برای اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی مناطق شهری و روستایی استان تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخن خود به اجرای پروژه مجتمع های آبرسانی در مناطق روستایی نیز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد مجتمع های آبرسانی روستایی در مناطق کهنه جلگه در شهرستان مانه و سملقان ( برای پوشش ۱۳ روستا)، در پرسه سو در شهرستان راز و جرگلان ( برای پوشش ۵۵ روستا)، در دشت شهرستان اسفراین ( برای پوشش ۱۰۶ روستا) و در پایین دست سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان ( برای پوشش ۶۷ روستا) در حال انجام هستند.

این مسئول افزود: اجرای این پروژه همچنین در مناطق زیدر-سرانی در شهرستان شیروان ( برای پوشش ۲۵ روستا)، در برج-صندل آباد شهرستان بجنورد( برای پوشش ۱۲ روستا)، در شورک-عبدآباد ( برای پوشش هفت روستا) و در شهرک گلیان شهرستان شیروان ( برای پوشش ۹ روستا) نیز در حال انجام هستند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه آبرسانی برای دو روستای حسن سو و حسین آباد نیز اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای تکمیل این مجتمع های آبرسانی روستایی به تامین ۵۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ساقی یادآور شد: در سال جاری در راستای احداث مجتمع های آبرسانی روستایی اشاره شده ۲۰ روستا در مدار تامین آب این مجتمع ها قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه