اخبار داغ

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی:

برگزاری سومین رویداد دیجیتال بسیج بر مبنای مشکلات خراسان جنوبی/ در حوزه تولید محتوای فضای مجازی عقب هستیم

برگزاری سومین رویداد دیجیتال بسیج بر مبنای مشکلات خراسان جنوبی/ در حوزه تولید محتوای فضای مجازی عقب هستیم
رضایی گفت: به نظر بنده، باید یکی از عرصه های اصلی توسعه استان را؛ اقتصاد دیجیتال قرار دهیم که با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و این رویدادها، زمینه آماده می شود تا این عرصه فعال به روی خراسان جنوبی گشوده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، آیین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان خراسان جنوبی صبح امروز با فرمان سردار سلیمانی و با حضور سرهنگ هزاری معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا ع خراسان جنوبی ، و جمعی مسئولین استانی در محل دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

این رویداد بزرگ با حضور ۵۰ در قالب ۸تیم شرکت کننده به همت سازمان فضای مجازی بسیج از ۱۲ لغایت ۱۴ آبان ماه سال جاری بصورت متمرکز زمانی در تمام کشور بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

,

فعالان فضای مجازی استان خراسان جنوبی در۳ بخش بازی تلفن همراه، نرم افزار تلفن همراه و پویانمایی شامل “موشن گرافیک- کمیک موشن- کات اوت دو بعدی- استاپ موشن در قالب تیم های  ۲ تا ۴ نفره در این رویداد مهم شرکت کرده و پس از شناخته شدن برگزیدگان، تیم های اول هر بخش به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

,

این رویداد در راستای کشف توانمندی‌ها و استعدادهای درخشان در فضای مجازی استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود و برگزیدگان برتر در هررشته استانی ضمن دریافت لوح و هدایای نفیس به مرحله کشوری این رویداد بزرگ راه پیدا می کنند.

,

سجاد رضایی مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی در این مراسم، اظهارکرد: در سال ۱۳۹۷ اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به صورت کشوری برگزار شد و امروز هم سومین رودیدار تولید محتوای بسیج به صورت هماهنگ در سطح استان های کشور برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد در ابتدا به صورت کشوری بود، افزود: اما در سال ۱۳۹۸ این رویداد به صورت استانی در همه استان ها برگزار شد. بعد از آن هم به دلیل بیماری کرونا، در برگزاری این رویداد یکی دو سال وقفه ایجاد شد. اما امسال با مساعدتر شدن شرایط این رویداد برگزار می شود و در خدمت تیم های مستعد و جوانان نخبه سطح استان هستیم.

,

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به موضوع محتوا در فضای مجازی تاکید فراوانی دارند که مدیریت این فضا یکی از لایه های آن است. لایه مدیریت هم از دو لایه زیرساخت خدمات و محتوا تشکیل می شود.

,

رضایی تصریح کرد: اما آنچه که مورد توجه است این است که محتوا بر زیرساخت مقدم است. در واقع ابتدا باید در سطح خانواده ها برای استفاده از محتوای ارزشی ایرانی و انقلابی فرهنگ سازی شود و بعد زیرساخت ها ایجاد شود.

,

وی ادامه داد: هم اکنون در خراسان جنوبی روستاهایی وجود دارند که آب آشامیدنی ندارند، ولی از اینترنت پرسرعت برخوردارند. داشتن اینترنت اقدام خوبی است، اما باید همراه آن پیوست فرهنگی هم وجود داشته باشد که متاسفانه این موضوع یکی از نقاط ضعفی است که در مدیریت فضای مجازی رخ داده و خلأ بسیار بزرگی هم ایجاد کرده است.

,

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم بر لزوم تولید محتوای مناسب تاکید کرده اند، گفت: در این خصوص باید جوانان انقلابی و بسیجی و نهادها ورود پیدا کنند و هم بحث سواد رسانه و فرهنگی سازی عمومی برای استفاده درست از اینترنت دنبال شود و هم  محتوای غنی بومی و انقلابی- ایرانی تولید و مورد استفاده قرار بگیرد.

,

رضایی افزود: در واقع وقتی اینترنت پرسرعت را به جوان روستایی هدیه می دهیم، او باید بتواند استفاده درستی از آن داشته باشد، مثلا بتواند زرشکی را که بر دست او مانده است را در بازارهای داخلی و جهانی عرضه کند.

,

وی تاکید کرد: اکنون نیازمند این هستیم که در حوزه محتوا یک جهش سریع و انقلابی رخ دهد که این رویداد بر همین اساس برنامه ریزی شده است. در این رویدادها که با شیوه کار استاراپی است، باید تیم ها ورود پیدا کنند و در رفع خلأ محتوا ورود جدی و هماهنگی داشته باشند. همانطور که طی دو مرحله قبل این رویداد،  نتایج خوبی حاصل شده است.

,

برنامه ریزی رویداد بر اساس مشکلات استانی

, برنامه ریزی رویداد بر اساس مشکلات استانی,

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی اظهارکرد: یکی از مشخصات خوب سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج این است که این رویداد بر اساس مشکلات استانی برنامه ریزی شده است، در حالی که قبلا بر اساس موضوعات کشوری بود.

,

رضایی افزود: در همین راستا، امسال موضوعات و نیازهای استانی را احصا کردیم و تیم ها بر اساس این مشکلات باید اپلیکیشن، انیمیشن و بازی موبایلی تولید کنند. بر این اساس با این ظرفیت و با استفاده از نیروی جوان استان، برای حل مشکلات استان برنامه ریزی کرده  تلاش می کنیم که حل شود.

,

وی گفت: تمام ظرفیت ها فراهم شده تا یک رویداد هماهنگ، بزرگ و متمرکز در سطح کشور  برگزار شود و نخبگان هم رقابت خوبی داشته باشند. در پایان این رویداد هم از تیم های برتر و منتخب تقدیر و برای ادامه رقابت به رویدادهای کشوری اعزا خواهند شد. در دومین رویداد دیجیتال بسیج در سال ۱۳۹۸ ، تیم نرم افزاری خراسان جنوبی رتبه دوم را از آن خود کرد که نشان دهنده ظرفیت بالا و استعداد جوانان استان است.

,

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی ظرفیت های بالایی بخصوص در حوزه نیروی انسانی دارد، گفت: به نظر بنده، باید یکی از عرصه های اصلی توسعه استان را؛ اقتصاد دیجیتال قرار دهیم که با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و این رویدادها، زمینه آماده می شود تا این عرصه فعال به روی خراسان جنوبی گشوده شود. در واقع اگر این درها به روی خراسان جنوبی گشوده شود، قطعا خیلی از ظرفیت های قوی شکوفا خواهد شد.

,

رضایی اظهارکرد: موضوع این رویداد در حوزه اقتصادی، معرفی ظرفیت های عظیم کشاورزی با تاکید بر محصولات استراتژیک کشاورزی، ظرفیت های معدنی و صنعتی خراسان جنوبی است.

,

وی با اشاره به اینکه موضوع دوم این رویداد هم بحث فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در خراسان جنوبی یکی از مشکلات جدی بحث طلاق و فرزندآوری است به همی دلیل موضوع تحکیم بنیان خانواده افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق یکی از موضوعات این رویداد دیجیتال برای ترغیب مردم برای فرزندآوری است.

,

رضایی افزود: افراد شرکت کننده در این رویداد باید در خصوص این موضوعات و مشکلات، ایده پردازی قوی داشه باشند و بر اساس مشکلات و خلأها، تولید محصول قوی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه