اخبار داغ

دادستان استان یزد:

خروجی نهایی «کارگاه‌های بیان»، آموزش و توانمندی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است

خروجی نهایی «کارگاه‌های بیان»، آموزش و توانمندی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های دوران رشد تاثیر بسیاری مهمی در سلامت روان شخص دارد گفت: خروجی نهایی کارگاه های طرح بیان، آموزش و توانمندی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازر یزدرسا، محمدرضا حدادزاده  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست افتتاحیه سلسله نشست های بیان با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های دوران رشد تاثیر بسیاری مهمی در سلامت روان شخص دارد گفت: خروجی نهایی کارگاه های طرح بیان، آموزش و توانمندی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی گفت: در حوزه آسیب های اخلاقی و اجتماعی که امروز دانش اموزان با آن درگیر هستند نیاز به مداخلاتی است که این مداخله هم از طریق آموزش و پرورش، معلمان، والدین و .. باید انجام گیرد.

,

وی افزود: هدف از این مداخله ، حمایت از دانش اموز آسیب دیده جلوگیری از آسیب های بیشتر و سنگین تر می باشد.

,

حدادزاده با بیان اینکه پیشگیری از آسیب های دوران رشد تاثیر بسیاری مهمی در سلامت روان شخص دارد تصریح کرد: انجایی که مداخلات لازم صورت نگرفته شاهد اثرات منفی بوده ایم.

,

وی تصریح کرد: در این راستا طرح بیان در ۳ فاز شامل برگزاری کارگاه های اموزش برای کادر مدارس،برگزاری کارگاه های اموزش برای والدین و برگزاری کارگاه های اموزشی برای دانش اموزان تعریف شده است .

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اظهار داشت: تعیین موضوعات کارگاه ها براساس یک فرایند کارشناسی و مطابق با خروجی پرونده ها در دستگاه قضا تعیین شده است.

,

وی افزود: رویکرد دستگاه قضا استان در این طرح شناسایی و پیشگیری از آسیب های  کمتر گزارش شده یا به عبارتی همان آسیب های نهان است.

,

حدادزاده با بیان اینکه آمارهای رسمی بسیاری از آسیب های شهر را نشان نمی دهد افزود: پیشگیری از آسیب ها به ویژه اسیب هایی که اعلام و گزارش نمی شود ولی به سلامت روان افراد آسیب می زند مهم است و نیاز به مداخله های مناسب و غیرقهری  است.

,

وی گفت: حضور دستگاه قضا در دوران تحول نگاهی حمایتی بوده و ما معتقدیم در این طرح محور آموزش و پرورش است و از نظرات و پیشنهادات مدیران و مشاورین باید بیشترین بهره را برد و حتی مداخلات قضایی نیز باید بر اساس این پیشنهادات باشد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: اورژانس دانش اموزی با محوریت آموزش و پرورش راه اندازی و در صورت تشخیص کارشناسان این مرکز دستگاه قضا با حفظ محرمانگی اطلاعات جهت حل آسیب و کاهش تبعات آن به موضوع ورود خواهد کرد.

,

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دادگستری استان در راستای سند تحول همکاری با نخبگان و پژوهشگران جهت استفاده از داده های پرونده ها با حفظ محرمانگی آن است

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه