اخبار داغ

کش و قوس‌های مدیریت شهری تربت حیدریه؛

انتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از نحوه عملکرد کمیته انطباق/ فرماندار: اجازه بی‌قانونی و تضییع حقوق شهروندان را نمی‌دهیم

انتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از نحوه عملکرد کمیته انطباق/ فرماندار: اجازه بی‌قانونی و تضییع حقوق شهروندان را نمی‌دهیم
رئیس شورای شهر تربت حیدریه از نحوه عملکرد کمیته انطباق این شهرستان در خصوص مصوبات شورا انتقاد و برخی بررسی های موشکافانه در این کمیته را به ضرر مدیریت شهری دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ اردشیر ریاحی، رییس شورای شهر تربت حیدریه در جلسه علنی این شورا اظهار داشت:  اعضای شورای شهر با دقت و وسواس و بهره‌گیری از اطلاعات کارشناسان و بر اساس قوانین و ضوابط موضوعات مختلف را رصد و بررسی می‌کنند و در جهت کاهش مشکلات شهر و شهروندان مصوباتی را می گذرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: بر همین اساس تبعات و هجمه های آن را نیز می‌پذیرند، اما در کمیته انطباق فرمانداری با نگاه بسته و بسیار موشکافانه به سادگی از کنار مصوبات می گذرند و  آنها را رد می کنند.

,

ریاحی خاطر نشان کرد: طی مدتی که از عمر شورای ششم می‌گذرد فرماندار و اعضای کمیته انطباق حتی یک بار هم با شورا تماس نگرفته اند و دلایل و مستنداتی از مصوبات شورا نخواسته اند و فقط به متون قانونی سفت و سخت اکتفا کرده اند و بدون هیچ گونه انعطافی بر رد مصوبات شورای شهر همت گمارده اند.

,

رییس شورای شهر بیان داشت: ما بعنوان نمایندگان مردم بر اساس قوانین باید در جلساتی که ادارات و سازمان‌ها با موضوعاتی که مربوط به شهر و شهروندان برگزار می کنند حضور داشته باشیم و در کمیته ها و ستادهایی که در فرمانداری تشکیل می‌شود یکی از اعضای شورای شهر حضور داشته باشد. متأسفانه اینگونه نیست و فرمانداری و مدیران ادارات در این خصوص کوتاهی می کنند.

,

ریاحی از ریاست دادگستری شهرستان خواست تا به این موضوع ورود کرده و در جهت تسریع در رفع مشکلات شهروندان اقدام عاجلی کند.

,

کمیته انطباق اجازه هیچ گونه بی قانونی و تضییع حقوق شهروندان را نمی دهد

, کمیته انطباق اجازه هیچ گونه بی قانونی و تضییع حقوق شهروندان را نمی دهد,

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در واکنش به اظهارات رییس شورای شهر تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کمیته انطباق متشکل از فرماندار یا معاون وی، ریاست دادگستری و نماینده شورای اسلامی استان است که مطابق ماده ۹۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، وظیفه نظارت و کنترل مصوبات شورای شهر و شهرستان را بر عهده دارد.

,

حسین شرافتی راد افزود: این کمیته برای جلوگیری از تضییع حقوق شهر و شهروندان مصوبات شورای شهر را با قوانین و مقررات موجود کشور مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در جاییکه به مواردی خلاف قوانین فرادست برخورد کند، مصوبه مذکور را جهت رفع به شورا باز می گرداند.

,

وی بیان کرد: رییس شورای شهر به جای انتقاد بی دلیل، بایستی از زحمات اعضای این کمیته تقدیر کند، زیرا مواردی که جز وظایف شوراست، یعنی دقت در وضع مصوبات منطبق بر قوانین کشور، توسط کمیته انطباق صورت می گیرد پس بهتر است شورای ششم و در راس آن هیات رئیسه این شورا، با دقت نظر بیشتری در مورد وضع مصوبات اهتمام ورزند.

,

شرافتی راد گفت: از هیات رییسه شورای ششم که سبقه طولانی مدت در حوزه مدیریت شهری را یدک می کشند انتظار می رفت تسلط بیشتری بر قوانین می داشتند و از حضور ریاست دادگستری شهرستان به عنوان یکی از اعضای کمیته انطباق اطلاع حاصل می کردند تا شکایت این کمیته را به رئیس دادگستری شهرستان ارجاع ندهند!

,

وی اظهار داشت: این کمیته اجازه هیچ گونه بی قانونی و تضییع حقوق شهروندان را نخواهد داد و همانگونه که در ادوار گذشته، حقوق مردم و قوانین و مقررات کلان و جاری در جمهوری اسلامی ایران، خط قرمز این کمیته محسوب شده، از این به بعد نیز این خط قرمز، ملاک عمل این کمیته محسوب خواهد بود و در برابر حق مردم و قانون کشور با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

,

شرافتی راد افزود: همانگونه که در مصوبه ی اخیر شورای ششم، مبنی بر تهاتر املاک پایانه مسافربری شهر تربت حیدریه با بدهی بانک شهر، بند یک مصوبه مذکور، با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایر دانسته شد و این کمیته مانع از تضییع حقوق شهر و شهروندان گشت و مصوبه جهت رفع ایرادات قانونی به شورا عودت داده شد.

,

فرماندار تربت حیدریه گفت: کمیته انطباق در کنار مردم ایستاده تا اجازه ندهد، مصوبات، بدون کار کارشناسی لازم، اجرایی و شورای ششم شهر تربت حیدریه می بایست در تدوین و تنظیم مصوبات خود، دقت نظر بیشتری به خرج دهد و با فرافکنی و فرار به جلو، زحمات اعضای کمیته انطباق را زیر سوال نبرده و افکار عمومی را منحرف نسازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه