اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی:

جمعیت خراسان شمالی در آستانه میلیونی شدن/ محمد و فاطمه صدرنشین اسامی انتخابی نوزاد در استان

جمعیت خراسان شمالی در آستانه میلیونی شدن/ محمد و فاطمه صدرنشین اسامی انتخابی نوزاد در استان
علی زاهدی نیا گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ثبت موالید استان خراسان شمالی، جمعیت استان در پایان مهرماه با تعداد ۴۹۸ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۴۹۳ هزار و ۶۶۵ نفر زن و در مجموع ۹۹۲ هزار و ۱۲۸ نفر برآورد می شود، که تا رسیدن به یک میلیون نفر هفت هزار و ۸۷۲ نفر فاصله دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک از کاهش ۱.۸ درصدی ولادت های استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مهر ماه سال جاری هشت هزار و ۲۸۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع موالید ثبت شده در استان چهار هزار و ۲۷۳ پسر و چهار هزار و ۱۰ دختر بوده است، ادامه داد: با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، نسبت جنسی در استان طی هفت ماهه سال جاری،  ۱۰۷ حاصل می شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین از کل ولادت های ثبت شده طی هفت ماهه سال جاری، پنج هزار و ۶۵۰ واقعه شهری و دو هزار و ۶۳۳ واقعه روستایی بوده است که با توجه به جمعیت میان دوره ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، ۱۵.۶ در هزار است و این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

زاهدی نیا گفت: با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران ۲۵-۲۹ سال با تعداد دو هزار و ۲۳۷  رویداد ولادت اختصاص یافته است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه افزود: اسامی محمد، امیرعلی ، علی، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی ۱۲۴ ، ۱۲۲ ، ۱۰۶ ، ۹۹ و ۹۲ پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های ۱۴۸ ، ۹۹، ۸۷، ۷۶ و ۷۰ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

زاهدی نیا یاداور شد: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد ۴ هزار و ۸۱۱ واقعه ولادت در هفت ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد ۱۶۸ واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه