اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

۱۸۵۰ کیلو زعفران در لرستان برداشت شد

۱۸۵۰ کیلو زعفران در لرستان برداشت شد
صالحیان با بیان اینکه ۱۸۵۰ کیلو زعفران در لرستان برداشت شد، گفت: میزان برداشت زعفران نسبت به سال گذشته ۷۰۰ کیلو افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در استان لرستان ۴۳۷ هکتار است که نسبت به سال گذشته ۵۶ هکتار افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر سفیرافلاک,

وی افزود: از این میزان سطح امسال هزار و ۸۵۰ کیلو زعفران ناب و خالص برداشت شد که میزان برداشت زعفران نسبت به سال قبل حدود ۷۰۰ کیلو افزایش یافته است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: زعفران استان از نظر مرغوبیت، عطر، بو و کیفیت بسیار ممتاز است اما با توجه به اینکه یکی از مشکلات کشاورزی، عدم بسته بندی و برندسازی است، زعفران هم فاقد این بوده البته در برخی از موارد به صورت خانگی و دستی، بسته بندی می شود.

,

صالحیان با اشاره به کشت گیاهان دارویی عنوان کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است و ۱۴ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می شود که امسال برداشت گیاهان دارویی دو هزار تن افزایش یافت.

,

وی بیان کرد: هر ساله قرار است که هزار و ۸۰۰ هکتار به سطح کشت گیاهان دارویی برای کشت گیاهانی مانند گل محمدی، زعفران و موسیر افزوده شود که اجرای این مهم مستلزم اعتبار است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: تعهد اجرایی امسال ما این است که هزار و ۲۰۰ هکتار به سطح کشت افزوده شود و با توجه به شرایط آب و هوایی استان امیدواریم به این میزان کشت افزوده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه