اخبار داغ

آیا تهران از وجود آسیب های اجتماعی رها خواهد شد؟/ وعده استانداری تهران برای ساماندهی معتادان، متکدیان و کودکان کار در پایتخت

آیا تهران از وجود آسیب های اجتماعی رها خواهد شد؟/ وعده استانداری تهران برای ساماندهی معتادان، متکدیان و کودکان کار در پایتخت
استانداری تهران در تلاش است تا باعث ساماندهی متکدیان، معتادان و کودکان تهران در شش ماه آینده شود و برای تحقق بخشی این کار، خواستار همکاری همه دستگاه ها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، تهران به عنوان پایتخت کشورمان با آسیب های اجتماعی زیادی دست به گریبان است. اگر مسیرتان به میدان راه آهن تهران و یا محله شوش افتاده باشد، وجود معتادان و کارتن خواب ها باعث آزردگی خاطرتان خواهد شد و این مشکلی است که تهران نه فقط در طول چند سال اخیر، بلکه در دهه های گذشته با آن مواجه بوده است و با افزایش جمعیت در تهران، باعث افزایش چنین معضلاتی در پایتخت بوده ایم؛ علاوه بر آن در نزدیکی های ترمینال های اتوبوسرانی نیز شاهد چنین صحنه هایی هستیم. از این ها گذشته معضل دیگری همچون وجود کودکان کار در خیابان ها و به ویژه چهار راه های تهران و همچنین معتادان در سطح شهر، به یکی از دغدغه های شهروندان تهران تبدیل شده است و بارها مدیریت و ساماندهی این وضعیت را از مسئولان و مدیران شهری مطالبه کرده اند اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است.

محسن منصوری  استاندار تهران در نخستین ماه های انتصاب به خدمتش، حل آسیب های اجتماعی را جزو برنامه های خود قرار داده است و معتقد است که با هدف حل معضلات آسیب‌های اجتماعی با حضور همه دستگاه‌های حاکمیتی، اخیرا جلسه‌ای تحت عنوان قرارگاه خدمات اجتماعی تشکیل شده است که نشان از عزم، همکاری و همدلی همه دستگاه های مرتبط در این حوزه دارد تا بتوان معضلات اجتماعی تهران را حل و فصل کرد.

 وی اعلام نموده که پیش از این، جلسات مشترکی با شهردار تهران و با حضور دستگاه‌های متولی داشته است و امیدوار است که در زمان کوتاهی با عزم ایجاد شده و ظرفیت‌های موجود ظرف مدت شش ماه در گام نخست تصویر تهران را تغییر دهند.

 استاندار تهران در این زمینه می گوید: در این شش ماه با اولویت شهر تهران برخی از معضلاتی همچون معتادان متجاهر و کودکان خیابان از چهره شهر پاک خواهند شد؛ البته جمع آوری کمترین کار انجام شده خواهد بود؛ در برنامه شش ماه تاکیدی بر بازپروری این افراد و اشتغال آنها خواهیم داشت تا دوباره به چرخه آسیب‌های اجتماعی بازنگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,

وی معتقد است که عزم جدی و استمرار در اجرای این طرح‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از نقاط ضعف گذشته عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری تهران بوده است که امروز برخلاف گذشته در نهایت هماهنگی با شهرداری تهران هستند. امیدواریم که با همت مسئولان استانداری، شهرداری و مدیران شهری تهران شاهد رفع مشکلات اجتماعی در کلانشهری همچون تهران باشیم.

 انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه