اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد؛

رفع آلودگی هوای تهران در گرو انسجام دستگاه های اجرایی

رفع آلودگی هوای تهران در گرو انسجام دستگاه های اجرایی
رفیعی گفت: دستگاه های اجرایی که نسبت به قوانین برای بهبود آلودگی هوا تخطی و یا ترک فعل داشته اند، باید به مقامات قضایی معرفی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران و ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان برای حل این مشکل اظهار داشت: همه ساله در فصل سرما شاهد افزایش آلودگی هوا در کلانشهری همچون تهران هستیم که این رویداد برای سلامت شهروندان تهرانی به خصوص بیماران قلبی و حتی جانبازان شیمیایی مضر و غیرقابل تحمل است.

وی ادامه داد: نمایندگان تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس بارها با دستگاه های اجرایی در خصوص حل مشکل آلودگی هوای تهران جلسات مشترکی برگزار نموده اند و در این جلسات وظایف هر دستگاه ها مشخص شده و به طور جدی پیگیر هستیم تا شاهد نتایج این اقدامات دستگاه های اجرایی باشیم.

رفیعی افزود: هوا پاک حق مسلم شهروندان تهرانی و کلانشهرهاست و باید علت اصلی آلودگی مشخص شود تا تدابیر لازم در جهت حل این مشکل اندیشیده شود و یقینا اگر مقابل عوامل اصلی آلودگی هوا ایستاد، می توان این مقوله را به سرانجامی رساند که در راستای رضایت شهروندان تهرانی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی که نسبت به قوانین برای بهبود آلودگی هوا تخطی و یا ترک فعل داشته اند، باید به مقامات قضایی معرفی شوند و مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع جدیت کامل دارد و هرگز کوتاه نخواهد آمد و یقینا با همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی می توان راهکارهایی اساسی برای رفع مشکل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها یافت.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی خطراتی همچون بیماری کرونای در کشورمان وجود دارد که به واسطه آن شاهد قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنان بوده ایم و در این میان، آلودگی هوا هم باعث به خطر افتادن سلامتی مردم کشور می شود و سالانه تعدادی از هموطنان به دلیل این مشکل، جانشان را از دست می دهند و نمی توان نسبت به این مقوله بی تفاوت بود.

رفیعی با بیان اینکه مسئله الودگی هوا حل خواهد شد اما نیاز به انسجام و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی برای عمل به وظایفشان دارد، افزود: امیدوارم که امسال با همکاری خوب مسئولان، شاهد کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهایی همچون تهران باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مصطفی قهرمانی
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه