اخبار داغ

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

طرح جامع حفظ و توسعه باغات در تهران تدوین شود

طرح جامع حفظ و توسعه باغات در تهران تدوین شود
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بایستی شورا طرحی را به منظور حفظ و توسعه باغات و فضاهای سبز شهری در کلانشهر تهران تدوین و اجرایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مهدی عباسی ظهر امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران، اظهار کرد: با توجه به نیاز کلانشهر تهران به حفظ و صیانت از باغات و فضای سبز، باید شورا تدبیری اتخاذ کند که حفظ، ایجاد و یا احیاء باغات برای شهروندان امتیاز محسوب شده و آنان را راغب به نگهداری از باغات کند، تا از این طریق دیگر شاهد تغییر ماهیت و کاربری باغات و تبدیل به زمین‌ نباشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌هایی به منظور گسترش و ایجاد فضاهای سبز در تهران، گفت: برای این منظور در کنار تامین منافع خصوصی، باید شرایط به گونه‌ای باشد که منافع عمومی نیز رعایت شده و بین این دو تعارض و تناقضی ایجاد نشود.
,
 
,
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنابراین معتقدم شورای شهر باید در قالب طرحی همه جانبه با رعایت ابعاد مختلف موضوع شرایط را برای حفظ سرانه‌های فضای سبز و باغات حفظ کرده و ترتیبی اتخاذ کند که به جای تبدیل باغات به زمین‌های لم‌یزرع، گستره فضاهای سبز در تهران حفظ و بلکه توسعه و احیاء شو.ند.
,
 
,
عباسی ادامه داد: آنچه در سیاستگذاری و طرح و برنامه‌ریزی در این باره مهم است اینکه صیانت از فضای سبز به طور همزان و توامان حافظ منایع خصوصی و عمومی بوده و حقی را تضییع نکند.
,
 
,
وی بیان کرد: از این‌رو باید به تصمیمی برسیم که هر دو این منافع تامین شده و هدف نهایی که همانا باززنده‌سازی باغات و توسعه سطح زیربنایی آن‌ها است، محقق شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه