اخبار داغ

در جلسه شورای فرهنگ عمومی سمنان مطرح شد؛

شورای فرهنگ عمومی سمنان در پی یافتن درمان دردهای فرهنگ/ بهترین راه مبارزه با آسیب‌ها اجتماعی پر رنگ کردن آموزه‌های دینی است

شورای فرهنگ عمومی سمنان در پی یافتن درمان دردهای فرهنگ/ بهترین راه مبارزه با آسیب‌ها اجتماعی پر رنگ کردن آموزه‌های دینی است
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان با حضور استاندار سمنان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به‌ نقل از مرآت، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست حجت الاسلام مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و با حضور سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان و فرشید فلاح ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سند توسعه قرآنی استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است

, سند توسعه قرآنی استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است, سند توسعه قرآنی استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است,

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ۳ دستور کار برای این ‌جلسه شورای فرهنگ ‌عمومی استان در نظر گرفته شده است و پیرامون مباحث قرآنی در حوزه فرهنگ عمومی بحث خواهد شد..

,

وی افزود: سندی به عنوان سند توسعه قرآنی استان به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است و دستگاه های متولی امر سند قرآنی امروز بر حسب وظایفی که بر عهده دارند، به ارائه گزارش می پردازند.

,

, ,

 

,

فلاح با اشاره به اقدامات انجام شده در امور فرهنگی مرتبط با کرونا خاطر نشان کرد: بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث فرهنگی مرتبط با کرونا و فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن، از دیگر دستور کارهای جلسه امروز است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: راهبردهای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات جلسه قبل و اعطاء احکام جدید نیز طی دستور کار سوم این جلسه انجام می شود.

,

ما در شورای فرهنگ عمومی استان، به دنبال یافتن درمان درد های فرهنگ موجود هستیم

, ما در شورای فرهنگ عمومی استان، به دنبال یافتن درمان درد های فرهنگ موجود هستیم, ما در شورای فرهنگ عمومی استان، به دنبال یافتن درمان درد های فرهنگ موجود هستیم,

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی استان، به دنبال یافتن درمان درد های فرهنگ موجود هستیم و باید یک نهضت قرآنی در استان تشکیل دهیم و می توانیم در این مسیر از خود و خانواده خود شروع کنیم.

,

, ,

 

,

وی افزود: دانشگاه، حوزه و تمامی دستگاه های متولی امر فرهنگ، باید در بحث قرآن و آموزه های دینی به صورت جدی ورود کنند و لازم است در بحث آموزش مباحث مرتبط با قرآن سرمایه گذاری جدی صورت گیرد.

,

مطیعی با بیان اینکه سازمان تبلیغات می تواند در بحث آموزش مرتبط یا علوم قرآنی و حوزه امور دینی تاثیر شایانی داشته باشد خاطر نشان کرد:  دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه آموزش های قرآنی برای کارکنان و برگزاری محافل و جلسات قرآنی اهتمام ورزند.

,

بهترین راه مبارزه با آسیب ها اجتماعی، پر رنگ کردن آموزه های دینی است

, بهترین راه مبارزه با آسیب ها اجتماعی، پر رنگ کردن آموزه های دینی است, بهترین راه مبارزه با آسیب ها اجتماعی، پر رنگ کردن آموزه های دینی است,

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  گفت: شورای فرهنگ عمومی، هسته اصلی و اساسی تصمیم گیری در حوزه امور فرهنگی استان است.

,

هاشمی با بیان اینکه بهترین منبع مدیریتی ما قرآن و مفاهیم اسلام است خاطر نشان کرد: ما باید این مهم را سرلوحه کاری خود در تمام امور قرار دهیم تا به موفقیت دست یابیم که آموزه های دینی به همراه اقتصاد، تحکیم بخش خانواده است و خانواده ها باید به صورت توامان به آموزه های دینی و قرآنی و همچنین اقتصاد توجه داشته باشند چرا که این دو مهم مکمل یکدیگرند.

,

, ,

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تشکل ها و موسسات قرآنی باید حمایت شوند تصریح کرد: استان سمنان سرآمد تدین و تقوا در کشور است و ضرورت دارد در بحث آموزه های دینی و قرآن نیز پیشرو و پیشگام باشد.

,

وی افزود: نباید در این مسیر از فرصت فضای مجازی غافل شویم و امروز لازم است تا به صورت ویژه در حوزه ترویج آموزه های دینی کار انجام شود و در این مسیر از فضای گسترده مجازی برای نشر محتوا بهره گیری شود.

,

هاشمی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با آسیب ها اجتماعی، پر رنگ کردن آموزه های دینی است عنوان کرد: ما باید با یک اقدام عملیاتی در راستای توجه و تاکید به آموزه های دینی و قرآنی ورود کنیم تا این مهم در خانواده و دستگاه های اجرایی و تمام جامعه فراگیر شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه