اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

مباحث اقتصادی در دیپلماسی سیاسی باید مورد توجه جدی وزارت امور خارجه قرار گیرد

مباحث اقتصادی در دیپلماسی سیاسی باید مورد توجه جدی وزارت امور خارجه قرار گیرد
جعفر قادری گفت: باید مباحث اقتصادی در دیپلماسی سیاسی دولت مورد توجه جدی وزارت امور خارجه قرار گیرد و به سمت و سویی برویم که در نمایشگاه های اقتصادی شرکتی فعال و مناسبی داشته باشیم همچنین بتوانیم از ظرفیت کشورهای مختلف با اعزام وابسته تجاری و بازرگانی بهتر استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره سیاست‌های اقتصادی که وزارت امور خارجه باید در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید در راستای سیاست های دولت تلاش کند از ظرفیت کشورهای همسایه  و کشورهای بلوک شرق نهایت استفاده را ببرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: توازن در برقراری رابطه با کشورهای همسایه و بلوک شرق کمک می کند که وابسته ارتباط با کشورهای غربی نباشیم.

قادری خاطرنشان کرد: همچنین ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق زمینه برقراری روابط با کشورهای غربی را فراهم می کند به گونه ای که اگر آنها احساس کنند ما همه تخم مرغ ها را در سبد کشورهای غربی نچیده ایم و می توانیم از ظرفیت کشورهای همسایه و شرقی استفاده کنیم تبعا آنها هم کمتر ما را تحت فشار قرار می دهند و بهتر می توانیم از امکانات و ظرفیت‌هایی که برای ما فراهم است، استفاده کنیم.

وی با تاکید بر نقش کلیدی وزارت امور خارجه عنوان کرد: الحاق ایران به پیمان شانگهای و پیمان‌های بلند مدتی که می تواند با کشورهای دیگر داشته باشد مسیر و جهت گیری آینده را برای ما روشن تر می کند، امید به سرمایه گذاری و جذب منابع خارجه را افزایش می دهد و زمینه ماندگاری بیشتر منافع را در داخل کشور فراهم می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید مباحث اقتصادی در دیپلماسی سیاسی دولت مورد توجه جدی وزارت امور خارجه قرار گیرد و به سمت و سویی برویم که در نمایشگاه های اقتصادی شرکتی فعال و مناسبی داشته باشیم همچنین بتوانیم از ظرفیت کشورهای مختلف با اعزام وابسته تجاری و بازرگانی بهتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه