اخبار داغ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن خبر داد:

وجود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور/۹۰۰ لکوموتیو کم داریم

وجود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور/۹۰۰ لکوموتیو کم داریم
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به وجود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور، گفت: به منظور توسعه و بهبود خدمات‌رسانی در حوزه حمل و نقل ریلی حداقل ۹۰۰ لکوموتیو دیگر نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سید میعاد صالحی صبح امروز در آئین راه‌اندازی مجدد و توسعه خطوط ایستگاه راه آهن ری اظهار کرد: ایستگاه ری چند سالی به دلیل مشکلات ابنیه‌ای و طول کوتاه سکو برای سوار و پیاده شدن مسافران در حال بازیابی و مرمت بود که با اتمام آن، امروز این ایستگاه مجددا بازگشایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: از ابتدای آذر ماه فروش سری جدید بلیط‌ها در این ایستگاه انجام و علاوه بر فعالیت دو قطار حومه‌ای در مسیر رفت و برگشت، دو قطار تهران-مشهد نیز در این ایستگاه توقف داشته و مسافران می‌توانند از این سهیمه و ویژگی استفاده کنند.
,
 
,
مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره اقدامات انجام شده برای افتتاح ایستگاه دوم راه‌آهن در شهرری، خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در این راستا انجام و منابع مالی مورد نیاز تزریق شده است،از سویی رایزنی‌ها به منظور رفع موانع و رسیدن تا به ساختار زمانی برای افتتاح ایستگاه و رفاه بیشتر شهروندان شهرری در استفاده از خدمات ناوگان ریلی در حال انجام است.
,
 
,
صالحی با اشاره به تلاقی ایستگاه جدید راه‌آهن ری با دو ایستگاه مترو شهری تهران، تاکید کرد: با رفع مشکل معارضان پروژه با شتاب و پیشرفت فیزیکی بیشتری اجرایی شده و محقق خواهد شد.
,
 
,
وی در پاسخ به سوال خبرنگار تهان نیوز از کمبود حداقل ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو در خطوط ریلی کشور خبر و ادامه داد: از سویی علاوه بر ضرورت تعمیر و نگهداری بخشی از خطوط فعال، با اولویت داخلی و در صورت نیاز خارجی نسبت به خرید لکوموتیو اقدام خواهد شد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر توانمندی‌های داخلی در تامین لکوموتیوهای باری و مسافری مورد نیاز حمل و نقل ریلی در کشور، افزود: البته در حوزه تامین لکوموتیو با توجه به نیاز ۹۰۰ دستگاه لکوموتیو، در صورت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای توسعه جهشی در کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب باید زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.
,
 
,
صالحی گفت: در حوزه توسعه خطوط ریلی نیز اولویت ما باز شدن کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی-غربی است، در حالی با وجود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور بایستی ۵ کریدور شمالی-جنوبی و ۵ کریدور شرقی-غربی داشته باشیم که عملا اینگونه نیست.
,
 
,
وی تاکید کرد: به این ترتیب تعداد کریدورها در مقایسه با گستره خطوط ریلی بسیار اندک بوده و بایستی سیاستگذاری کارشناسانه‌ای برای رفع این موضوع و همگام‌سازی در این زمینه انجام شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه