اخبار داغ

مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی در راه اندازی بیمارستان های چرام و لنده

کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی در راه اندازی بیمارستان های چرام و لنده
بهور گفت: هر کدام از بیمارستان ها حداکثر 150 میلیارد تومان هزینه نیاز دارند که برای علوم پزشکی مبلغ زیادی نیست اما دانشگاه علوم پرشکی یاسوج قصور و کوتاهی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اصغربهور مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد  در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس در خصوص گلایه هایی از سردرگمی ارباب رجوع در این مراکز درمانی گفت: ما در کلینیک های استان  هم به صورت اینترنتی و هم حضوری نوبت دهی داریم اگر فردی از این دو طریق نتوانست نوبت بگیرد می تواند به مراکز تامین اجتماعی مراجعه مشکل را پیگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم گلایه و شکایتی نسبت به ارائه خدمات توسط مراکز تامین اجتماعی داشتند باید چگونه اعلام کنند گفت: به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم هستم و سعی می کنم تا حد ممکن مشکلات را پیگیری کنم.
,
 
,
بهور بیان کرد: در خصوص کلینیک شهرستان کهگیلویه و مشکلاتی که وجود دارد گفت: این کلینیک چهار شهرستان را پوشش می دهد از 25 سال قبل تا کنون نیز تغییر وضعیت داده نشده است باید به پلی کلینیک تخصصی ارتقا پیدا می کرد که اینگونه نشده است، اگر این تغییر وضعیت انجام می شد تعداد متخصصان آن نیز افزایش پیدا می کرد و سایر خدمات درمانی نیز به اآن تعلق می گرفت.
,
 
,
مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود:  اکنون با تلاش های صورت گرفته توانستیم مجور تبدیل وضعیت آن را بگیریم ، این کلینیک به رودی توسعه پیدا می کند و به پلی کلینیک تغییر وضعیت داده می شود، مجوز سونوگرافی آن نیز گرفته شده است ،از طرفی قریب به دو ماه بود که دندان پزشک نیز حضور نداشت اما اکنون مستفر شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: برای توسعه این درمانگاه، زمینی را در کنار همین کلینیک دهدشت در نظر گرفتیم که برای تهران ارسال شده و منتظر تایید ان ها هستیم به محض تایید و نقشه کشی گلنک زنی را انجام می دهیم.
,
 
,
بهور ادامه داد: حدافل 320 هزار نفر از جمعیت استان در این شهرستان های چهارگانه مستقر هستند تنها بیمارستان این شهرستان ها نیز بیمارستان دهدشت است که این بیمارستان به دلیل کمبود به کمبود تخت روبه رو است.
,
 
,
مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه و تقویت این بیمارستان در نظرداریم که به صورت مشارکتی کار توسعه را انجام دهیم این مشارکتی به مبلغ 200 میلیارد تومان در دست اقدام است.
,
 
,
وی گفت: استاندارد تخت در بیمارستان ها به این شکل است که هر هزار نفر باید یک تخت بستری داشته باشد اما در شهرستان کهگیلویه که سه شهرستان دیگر را پوشش می دهد تعداد تخت های آن بسیار کم است گاها اشغال تخت در شهرستان کهگیلویه به صد در صد نیز می رسد.
,
 
,
بهور ادامه داد: توجه به اینکه معاون پشتیبانی وزارت بهداشت از بچه های همین استان است از محرومیت استان نیز اطلاع دارد انتظار داشتیم به بیمارستان در حال ساخت در استان به ویژه در شهرستان های چهار گانه توجه ویژه ای داشته باشد اما می بینیم که بیمارستان لنده و چرام هنوز در مرحله فنداسیون است ، هر کدام از بیمارستان ها حداکثر 150 میلیارد تومان هزینه نیاز دارند که برای علوم پزشکی مبلغ زیادی نیست اما دانشگاه علوم پرشکی یاسوج قصور و کوتاهی داشت.
,
 
,
مدیردرمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: محرومیت در  شهرستان های چهارگانه وجود دارد و نیاز بود این بیمارستان ها ساخته شود بیمارستان بهمئی نیز هنوز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،  تخت بستری و تخت ویژه از جمله نیازهای بیمارستان دهدشت است که نیاز است مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
,
 
,
 وی در خصوص بیمارستان شهدای گمنام یاسوج و کمبود دارو گفت: کمبود دارو فقط مربوط به این بیمارستان نیست و سازمان عذا و دارو هم به دنبال رفع  مشکل کمبود دارو است اما با این  وجود بررسی های لازم را انجام می دهیم اگر کوتاهی صورت گرفته باشد پیگیری می کنیم.
,
 
,
بهور همچنین  در خصوص  عدم انجام عمل چراحی قلب در این بیمارستان گفت: این عمل به فوق تخصص جراجی قلب نیاز دارد این بیمارستان فوق تخصص جراخی قلب را ندارد و نمی توانیم انجام دهیم خود بیمارستان امام سجاد یاسوج امسال این عمل را شروع کرده است، عمل ستون فقرات و سایر عمل های جراحی در بیمارستان در حال انجام است، تنها جراح عمومی خانم استان در بیمارستان شهدای گمنام یاسوج است ، فوق تخصص غدد و نوزادان  و جراحی زنان نیز داریم.
,
 
,
انتهای پبام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه