اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد؛

سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود/ باید شرایطی جهت مهاجرت معکوس در پایتخت مهیا گردد

سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود/ باید شرایطی جهت مهاجرت معکوس در پایتخت مهیا گردد
شاکری گفت: طبق اعلام استانداری تهران، سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود که در طول زمان، تهران جوابگوی این حجم از جمعیت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه سالانه شاهد افزایش جمعیت تهران هستیم، گفت: در حال حاضر قریب به ۱۲ میلیون نفر در استان تهران زندگی می کنند و علاوه بر آن، در طول روز شاهد حضور برخی از مسافران از سایر شهرهای کشور در استان تهران هستیم و این باعث می شود که روزانه شاهد میلیون ها سفر در استان تهران باشیم که در نوع خودش، عدد بالایی است.

تهران جوابگوی این حجم از جمعیت نیست
وی ادامه داد: برای این وسعت از جمعیت به ویژه برای جابه جایی روزانه، نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی با پتانسیل بالاست تا بتواند جوابگوی این حجم از جمعیت باشد، از سوی دیگر، احداث خیابان ها و بزرگراه ها اگر در تهران مد نظر است، باید به گونه ای باشد که بتواند این حجم از ترافیک را در خودش جای دهد.
شاکری خاطر نشان کرد: مدیریت شهری همچون تهران با این جمعیت بالا، سخت است و مدیران شهری با نگاه ویژه و روحیه جهادی می توانند مشکلات این استان را حل و فصل نمایند و به همین دلیل، برخی از نمایندگان مجلس موضوع تقسیم تهران را به رئیس جمهور در دیدار اخیرشان مطرح کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: طبق اعلام استانداری تهران، سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت تهران افزوده می شود که عدد بالایی است و در طول زمان، تهران جوابگوی این حجم از جمعیت نیست و باید شرایطی مهیا گردد تا شاهد مهاجرت معکوس در تهران باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
, تهران جوابگوی این حجم از جمعیت نیست,
,
,
,
,

وی اضافه کرد: باید برنامه ریزی صحیحی جهت ساماندهی مهاجرت به تهران ارائه شود تا شرایط به جایی نرسد که به دلیل جمعیت زیاد، شاهد کاهش رفاه در میان شهروندان تهرانی باشیم. هم اکنون هم تهران به دلیل جمعیت زیاد، با مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا، نبود جای پارک خودرو، ازدحام مسافران در ناوگان حمل ونقل عمومی، گسترش حاشیه های شهر و… مواجه است و باید این موضوع به طور جدی مورد بررسی مسئولان شهری قرار بگیرد و برای آن چاره ای اندیشید.

انتهای پیام/
 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه