اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی عنوان کرد؛

کاهش ۵۰ درصدی بارش‌های خراسان شمالی در هفت ماه نخست سال جاری/ شرایط در فصل زمستان بهتر خواهد شد

کاهش ۵۰ درصدی بارش‌های خراسان شمالی در هفت ماه نخست سال جاری/ شرایط در فصل زمستان بهتر خواهد شد
مجید بیجندی گفت: میزان بارش‌ها در استان خراسان شمالی، طی هفت ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۴۹.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید بیجندی، مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، در رابطه با پیش بینی های بارش های پاییزه استان اظهار داشت: براساس پیش بینی های هواشناسی، بارش در سطح خراسان شمالی تا پایان آذر ماه نرمال تا کمتر از نرمال، برای دی و بهمن ماه نیز نرمال تا بیشتر از نرمال است.

وی ادامه داد: در مقایسه هفت ماه نخست سال جاری با مدت مشابه در سال گذشته، وضعیت بارش ها ۴۹.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیجندی اضافه کرد: این در حالی است که مهر ماه سال ۱۴۰۰، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش بارش به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گرچه بارش های پاییزه کمتر از میانگین بلند مدت پیش بینی شده، افزود: در صورت عدم تغییر در الگوهای پیش یابی، شرایط برای فصل زمستان بهتر خواهد شد و وضعیت بارش در محدوده نرمال قرار خواهد گرفت .

بیجندی یادآور شد: همچنین در فصل پاییز، از نظر دمایی هفته پایانی آبان خنک، آذر ماه نسبتا گرم تر از نرمال و دو ماهه اول زمستان نیز نسبتا خنک تر از نرمال پیش بینی می شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه تا مهر ماه ۱۴۰۰ در بین مراکز شهرستان ها راز با ۱۲۵ میلی متر بیشترین میزان بارش  و جاجرم با ۳۶.۳ میلیمتر کمترین میزان بارش را  داشته اند، گفت: این در حالی است که از ابتدای سال زراعی فاروج با ۱۴.۱ میلی متر بیشترین و گرمه با ۱.۳ میلی متر کمترین میزان بارش را داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه