اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی:

۸۳ باب کتابخانه در خراسان جنوبی فعال است/ مهلت سه روزه برای عضویت رایگان در کتابخانه های استان

۸۳ باب کتابخانه در خراسان جنوبی فعال است/ مهلت سه روزه برای عضویت رایگان در کتابخانه های استان
حاجی با بیان اینکه ۸۳ باب کتابخانه در خراسان جنوبی فعال است، گفت: از فردا ۲۴ آبان به مدت سه روز عضویت در کتابخانه های خراسان جنوبی رایگان است‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمود حاجی مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۸۳ باب کتابخانه داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,

وی با بیان اینکه طبق ستاد استانی کرونا امکان حضور اعضا در شهرهای قرمز کرونایی در کتابخانه ها جهت مطالعه فراهم نیست، افزود: مخازن کتابخانه ها فعال بوده و اعضا میتوانند کتاب امانت بگیرند.

,

کاهش اعضای کتاخانه ها به دلیل کرونا

, کاهش اعضای کتاخانه ها به دلیل کرونا, کاهش اعضای کتاخانه ها به دلیل کرونا,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی بیان کرد: قبل از شیوع کرونا ۵۵ هزار نفر در کتابخانه های استان عضو بودند که به دلیل شرایط کرونایی اعضا به ۲۴ هزار نفر رسید و خوسبختانه طی چند روز گذشته مجموع اعضای کتابخانه های استان به ۳۲ هزار نفر افزایش یافت. اگر کتابخانه ها به دلیل بحث کرونا تعطیل نشود امیدواریم تا پایان سال شاهد افزایش اعضا باشیم و عضو های گذشته به بدنه کتابخانه های استان برگردند.

,

حاجی عنوان کرد: کتابخانه های خراسان جنوبی چهار هزار و ۵۰ عدد صندلی دارد که این رقم قابل توجهی است.

,

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی حدود یک میلیون نسخه کتاب داریم و زیربنای کتابخانه های استان ۲۵ هزار و ۹۷۰ متر مربع است.

,

فعالیت ۲۴ باب کتابخانه روستایی

, فعالیت ۲۴ باب کتابخانه روستایی, فعالیت ۲۴ باب کتابخانه روستایی,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۲۴ باب کتابخانه روستایی داریم، گفت: اعتبار مصوب کتابخانه های عمومی استان ۱۱۴ درصد رشد داشته و به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های فعال استان اختصاص داده شده است.

,

حاجی از اختصاص نیم درصد اعتبارات شهری به کتابخانه ها خبر داد و افزود: از ابتدای امسال در سطح استان یک باب کتابخانه در باغستان فردوس و یک باب کتابخانه در روستای بهمن آباد زیرکوه افتتاح شده است.

,

وی عنوان کرد: طی هفته کتاب و کتابخوانی یک باب کتابخانه در روستای تیغاب قاین و معصوم آباد خوسف افتتاح خواهد شد.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی اظهار کرد: کتابخانه محمد تقی کریم پور در محله کاظمیه بیرجند بهسازی شده و بخشی از فضای این کتابخانه برای استفاده ناشنوایان و نابینایان در نظر گرفته شده است.

,

حاجی از الحاقیه ۲۸۶ متر مربع در دو طبقه به کتابخانه استاد سعیدی خبر داد و گفت: طی هفته کتاب و کتابخوانی شاهد راه اندازی کتابخانه سیار در استان خواهیم بود‌.

,

 کمک 7 میلیارد تومانی خیران به کتابخانه های استان

,  کمک 7 میلیارد تومانی خیران به کتابخانه های استان,  کمک 7 میلیارد تومانی خیران به کتابخانه های استان,

وی به ساخت کتابخانه خیر ساز در روستای حاجی آباد اشاره کرد و افزود: در بحث جذب کمک خیران نیز 7 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک به کتابخانه های استان انجام شده است.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی بیان کرد: جشنواره کتاب رضوی یکی از برنامه هایی است که طی هفته کتابخوانی برگزار میشود و همیشه نُرم مشارکت در خراسان جنوبی نسبت به کشوری بالاتر است.

,

حاجی عنوان کرد: راه اندازی پیک کتاب از دیگر اقداماتی بوده که در دوران شیوع کرونا داشتیم و کتاب از طریق پیک به دست اعضا رسیده است.

,

وی خاطرنشان کرد: تهیه محتوای و انتشار پست در فضای مجازی جهت استفاده علاقه مندان از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل کتابخانه های استان است که در این زمینه ۱۶ هزار پست آماده شده است.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی به تولید ۶ هزار و ۳۹۱ تولید محتوای فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری ۸۷ نشست کتابخوان از دیگر اقدامات انجام شده است‌.

,

۵ مورد توسعه و شاداب سازی کتابخانه ها

, ۵ مورد توسعه و شاداب سازی کتابخانه ها, ۵ مورد توسعه و شاداب سازی کتابخانه ها,

حاجی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون پنج مورد توسعه و شاداب سازی فضای کتابخانه های استان را داشتیم و ۲۳ هزار نسخه کتاب به این مجموعه ها اهدا شده است.

,

وی اظهار کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در کتابخانه های استان استفاده از اینترنت از طریق وای فای است که در این خصوص ۳۵۴ سیستم مجهز به اینترنت در کتابخانه های استان برای ارائه کتاب به صورت اینترنتی فراهم است.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی از باز شدن گره ۱۲ ساله زمین کتابخانه مرکزی استان خبر داد و افزود: این زمین با ۱۱ هزار متر مربع در بلوار شهید ناصری جانمایی شده و پروژه ملی بودن است. ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تامین زمین این کتابخانه باید توسط سازمان برنامه و بودجه به راه و شهرسازی پرداخت شود.

,

حاجی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی قیمت ها اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در حال حاضر حدود ۸۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

,

وی با بیان اینکه بنیاد علوی و کانون قلم چی از حامیان کتابخانه های استان هستند، گفت: بنیاد علوی کتابخانه روستای نوغاب شهرستان درمیان را احداث کرده که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی عنوان کرد: در شهر قهستان نیز پروژه کتابخانه نیمه کاری داشتیم که با تخصیص اعتبار کار ساخت آن ادامه پیدا کرده است.

,

تفاهم نامه ها

, تفاهم نامه ها, تفاهم نامه ها,

حاجی به انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل کتابخانه و فنی و حرفه ای استان اشاره و اظهار کرد: این تفاهم نامه با هدف آموزش و ارائه خدمات به جامعه هدف با فنی و حرفه ای استان انجام شده و قرار است در ادامه شاهد همکاری نهادهایی از جمله کمیته امداد باشیم.

,

وی با بیان اینکه باید کتابخانه های عمومی را به پایگاه های امن فرهنگی تبدیل کرد، گفت: برگزاری محافل ادبی بین شاعران استان از دیگر اقدامات انجام شده است.

,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی به اهم برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با ناشران و کتاب فروشان، تجلیل از کتابداران و فعالان این حوزه، رونمایی و نقد کتاب افسر عملیات، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع امام حسن عسکری (ع) و راه اندازی پایگاه ثابت جمع آوری کتب مردمی روز سه شنبه از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی است.

,

حاجی به برگزاری یادواره ای در روستای خوانشرف نهبندان به عنوان بزرگترین کتابخانه روستایی استان و به یاد خیّر این کتابخانه اشاره کرد و گفت: بازدید از خانه سالمندان و کودکان امام علی همراه با اهدای کتاب از دیگر برنامه های هفته کتابخوانی است.

,

وی در مورد به روز بودن کتاب های کتابخانه های استان، بیان کرد: اغلب کتابهای ورودی به کتابخانه های استان به روز است مگر کتابهای درسی که به دلیل تغییرات با تاخیر جایگزین میشود.

,

سه روز عضویت رایگان در کتابخانه ها

, سه روز عضویت رایگان در کتابخانه ها, سه روز عضویت رایگان در کتابخانه ها,

مدیرکل کتابخانه های خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از فردا ۲۴ آبان به مدت سه روز عضویت در کتابخانه های استان رایگان است.

,

حاجی در مورد احداث کتابخانه در استان، افزود: یکی از مشکلات ما تامین زمین برای احداث کتابخانه است. اخیرا زمینی با متراژ یک هزار و سه متر مربع در خیابان محلاتی توسط بنیاد مستضعفان برای احداث کتابخانه واگذار شده است.

,

وی عنوان کرد: سامانه پیامکی برای دریافت و ارسال کتاب از طریق پیک ۱۰۰۰۴۵۰۲۲ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه