اخبار داغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان:

فعالیت صرافی‌های مجازی در حوزه رمزارزها غیرقانونی است

فعالیت صرافی‌های مجازی در حوزه رمزارزها غیرقانونی است
پهلوان نسب گفت: فعالیت صرافی‌های مجازی در حوزه رمزارزها غیرقانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی پهلوان نسبت در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف برق و قطعی‌های صورت گرفته بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از عوامل تاثیرگذار در مصرف برق استفاده از دستگاه ماینر برای تولید رمزارزهای دیچیتالی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: پردازنده‌ای که بنا است رمز دیجیتال را مورد استخراج قرار دهد نیازمند فعالیت 24 ساعته است که این پدیده به تولید گرما و مصرف برق است و علاوه بر آن برای خنک نگاه داشتن سیستم از کولر گازی نیز استفاده می شود و این مسله بر مصرف برق تاثیرگذار است.

,

پهلوان نسب یادآور شد: حدود 10 درصد رمزارزها در کشور ما تولید می‌شود و این رقم قابل توجه‌ای به شمار می رود.

,

وی خاطرنشان کرد: رمزارزها با عناوین مختلفی برای برخی از کشورها مشخص شده و برای آن هیچ پشتیبانی از پول ملی و طلا و غیره تعریف نشده است و اعتباری صرفا در حافظه رایانه‌ها به شمار می رود.

,

این مقام مسئول ابراز داشت: اکثر سرمایه‌گذاران بدون دانش کافی در این عرصه فعالیت می‌کنند بیم آن می‌رود که سرمایه مردم در بازار رمزارزها دچار مخاطراتی شود و از جمله تهدیدهای رمزارزها این است که قلمروی رمزارزها در فضای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران نیست و فعالیت این عرصه در فضای مجازی و اینترنت است محور مبادلات مالی رمزارزها از طریق کمپانی های خارجی و فراملی صورت می گیرد.

,

پهلوان نسب تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران تحت تحریم‌های خارجی قرار دارد سرمایه فعالیت در عرصه رمزارزها در مخاطره بلوکه‌شدن قرار دارد.

,

وی افزود: اشخاصی نیز به عنوان صرافی مجازی در این عرصه فعالیت می کنند فاقد مجوز بوده و اقدامات آنها در سرفصل جرائم اخلال اقتصادی و فرار مالیاتی قرار می‌گیرد و توصیه ما این است که افراد از سرمایه‌گذاری در عرصه رمز ارزها دیجیتال خودداری کنند.

,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه