اخبار داغ

سیل بدهی‌ها و تنها یک بارقه؛

چشم امید فدراسیون به درخشش یوزهای پارسی/ تیم ملی فوتبال؛ عزیزِ میلیون دلاری!

چشم امید فدراسیون به درخشش یوزهای پارسی/ تیم ملی فوتبال؛ عزیزِ میلیون دلاری!
فدراسیون فوتبال که این روزها در تنگنای مالی و اقتصادی قرار گرفته؛ تنها شانس رهایی خود از مخمصه بدهی‌های ارزی را وابسته به درخشش یوزهای پارسی می‌بیند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در گروه A رقابت‌های نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با کسب ۱۳ امتیاز از ۵ بازی و بدون متحمل شدن حتی یک شکست در شرایط خوبی برای رزرو بلیت پرواز به دوحه قرار گرفته، شرایط مالی و اقتصادی فدراسیون فوتبال خوب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شهاب‌الدین عزیزی‌خادم که با شعار درآمدزایی استراتژیک و کسب ثروت سالیانه بالغ بر ۱۰ میلیون یورو به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال رسید، تاکنون آن‌چنان در محقق کردن وعده‌های پرطمطراقش ناتوان مانده که مجبور به استقراض از دولت طی چند مورد شده.
,
 
,
پیروزی دراماتیک یوزهای سپیدپوش مقابل تیم ملی فوتبال لبنان در بندر صیدا تنها کم‌تر از نیم ساعت دوام یافت؛ چرا که بازیکنان تیم ملی طی اقدامی مشترک به وضعیت تدارکات و پرداخت پاداش‌ها اعتراض داشتند، آن هم در فدراسیونی که تمام تمرکز خود را بر روی تیم ملی می‌داند.
,
 
,
در کنار اعتراض ملی‌پوشان فوتبال ایران به البسه تیم ملی که با افشاگری نمایندۀ کمپانی آل‌اشپورت در خاورمیانه هم همراه بود، پاداش مرسوم توسط فدراسیون فوتبال به بازیکنان تیم ملی پرداخت نشده و فدراسیون را در معرض یک بدهی هنگفت دلاری دیگر قرار داده.
,
 
,
جدیدترین بدهی فدراسیون فوتبال؛ یک میلیون دلار!
, جدیدترین بدهی فدراسیون فوتبال؛ یک میلیون دلار!, جدیدترین بدهی فدراسیون فوتبال؛ یک میلیون دلار!,
 
,
پیش از این مصوب بود که برای پیروزی در هر بازی خارج از خانه مبلغ ۵۵۰۰ و برای هر پیروزی خانگی مبلغ ۳۵۰۰ دلار به هر یک از بازیکنان تیم ملی فوتبال اختصاص یابد. کسب ۴ پیروزی و ۱ تساوی مقابل تیم‌های ملی فوتبال سوریه، عراق، امارات، لبنان و کره‌‎جنوبی برای فدراسیون فوتبال مبلغی حدود ۵۳۵۰۰۰ دلار آب خورد.
,
 
,
این اعداد و ارقام در حالی تخمین زده شده که از پاداش ملی‌پوشان برای کسب تساوی خانگی اطلاعی در دسترس نیست و در صورت وجود تبصره‌ای در این مسئله، قطعاً بدهی فدراسیون فوتبال به رختکن تیم ملی بیش از این عدد هنگفت خواهد بود.
,
 
,
در صورتی که تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی شام‌گاه امروز بتواند تیم ملی فوتبال سوریه را طی یک بازی خارج از خانه در شهر اَمان شکست دهد، احتمالاً این رقم به حدود ۷۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید و با توجه به پاداش کادرفنی، رقمی در حدود یک میلیون دلار به بدهی‌های فدراسیون فوتبال افزوده خواهد شد.
,
 
,
فدراسیون فوتبال که با کمک‌های سازمان برنامه‌وبودجه دولت پیشین تاکنون پیش آمده، مشخص نیست با بدهی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومانی به سازمان امور مالیاتی، بدهی به شرکت شستا و حالا با بدهی به بازیکنان و کادرفنی تیم ملی چگونه برخورد خواهد داشت.
,
 
,
درآمدزایی فدراسیون فوتبال از تیم ملی؛ همه‌چیز مثل قبل!
, درآمدزایی فدراسیون فوتبال از تیم ملی؛ همه‌چیز مثل قبل!, درآمدزایی فدراسیون فوتبال از تیم ملی؛ همه‌چیز مثل قبل!,
 
,
در این بین شاید چشم امید سئول‌نشین‌ها به صعود احتمالی یوزهای پارسی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد. تیم ملی فوتبال ایران که در گروه خوبی قرار گرفته و می‌تواند صعود خود را خیلی زود به جام جهانی قطعی کند، از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با پاداشی قابل توجه روبه‌رو خواهد شد که شاید شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و یارانش به آن چشم داشته باشند.
,
 
,
در شرایطی که اعاده دادرسی فدراسیون فوتبال به دادگاه CAS در پروندۀ مارک ویلموتس به روزهای پایانی رسیده و در صورت شکست خوردن تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در این پرونده، چیزی در حساب‌های بانکی و بساط فوتبالی‌ها برای پرداخت به سرمربی بلژیکی نیست؛ احتمالاً این پاداش به بارقۀ امیدی برای مدیران فدراسیون بدل خواهد شد.
,
 
,
بر اساس گزارش‌های منتشره؛ فیفا مطابق هر دورۀ ۴ ساله به افزایش چند درصدی پاداش صعود به رقابت‌های جام جهانی خواهد پرداخت که انتظار می‌رود با توجه به اِلِمان‌های افزایش پاداش برای جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، مبلغ پاداش هر تیم ملی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ به حدود ۱۲ میلیون دلار برسد.
,
 
,
با محاسبه رقم کنونی دلار در بازار ارزی ایران، چیزی حدود ۳۲۵ میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال در فیفا خواهد نشست که احتمالاً بخش بسیاری از آن به پرداخت مطالبات سرمربی سابق تیم ملی اختصاص یابد و مابقی آن نیز به طرق مختلف یا خرج شود و یا با رایزنی‌هایی که بسیار بعید هم به نظر می‌آید، به ایران منتقل شود.
,
 
,
فدراسیون فوتبال که این روزها حال مالی خوبی ندارد و برای امور یومیه‌اش هم در تنگنا افتاده، امید زیادی به درخشش شاگردان دراگان اسکوچیچ در راه پرواز مستقیم به دوحه خواهد داشت. از آن وعده‌های بزرگ و دهان پرکن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، تنها راه درآمدزایی ممکن به سرنوشت تیم ملی گره خورده و بازیکنانی که می‌توانند وضعیت حساب‌های فدراسیون فوتبال را پررونق کنند، در فقدان البسه مناسب و حقوق اولیه‌شان به‌سر می‌برند.
,
 
,
تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۳ امتیاز مهم بازی امروز مقابل فوتبالیست‌های سوری، شرایط صعود خود را تا حد زیادی هموار خواهد کرد تا در صورت جلو رفتن سایر بازی‌ها بر وفق مراد، پس از کسب پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال عراق در تهران رسماً بلیط پرواز خود به دوحه را رزرو کند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه