اخبار داغ

یکصد روز بابرکت رئیسی برای کنترل ویروس کرونا با واکسیناسیون عمومی

یکصد روز بابرکت رئیسی برای کنترل ویروس کرونا با واکسیناسیون عمومی
در حالی که در دولت قبل با بهانه‌هایی نظیر این که عدم پیوستن ایران به FATF سبب صادر نکردن واکسن به کشور ما شده است تنها 12 میلیون و 630 هزار دوز واکسن وارد کشور شد، تنها در یکصد روز دولت رئیسی با تعاملی که رئیس جمهور جدید با کشورهای مختلف برقرار کرد، 134 میلیون و 542 هزار دوز واکسن وارد کشور شد؛ مسأله‌ای که به اذعان پزشکان متخصص سبب کنترل نسبی کرونا و کاهش آمار مرگ و میر در کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ از آغاز شیوع ویروس کرونا و پاندومی آن در جهان نظر کارشناسان و متخصصان رشته پزشکی در سطح جهان این بود که در دسترس ترین راهکار برای کنترل این ویروس و کاهش تعداد فوتی‌های آن، واکسیناسیون عمومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

بعدها این موضوع توسط کمیته علمی ستاد ملی کرونا نیز تأیید شد و راهبرد مدیریت کرونا بر اساس سناریوی تزریق واکسن در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تصویب این ستاد رسید.

,

رهبر معظم انقلاب که همواره بر مراجعه به متخصصین هر رشته در مسائل مربوط به همان رشته سفارش داشتند، در این مورد نیز بارها تأکید فرمودند که ملاک عمل همه مردم در رابطه با کرونا باید بر اساس نظرات و مصوبات ستاد ملی کرونا باشد و خود ایشان نیز بر همین اساس رفتار خواهند کرد، لذا راهبرد همه دستگاه‌های کشور در جهت مدیریت کرونا، تلاش برای انجام هر چه سریعتر واکسیناسیون عمومی قرار گرفت.

,

 

,

, ,

*واردات تنها دوازده و نیم میلیون دوز واکسن ظرف یک سال توسط روحانی

, *واردات تنها دوازده و نیم میلیون دوز واکسن ظرف یک سال توسط روحانی, *واردات تنها دوازده و نیم میلیون دوز واکسن ظرف یک سال توسط روحانی,

اما در کشور شاهد آن بودیم که با وجود گذشت بیش از یک سال از شروع صادرات واکسن کرونا در جهان، دولت تدبیر و امید حسن روحانی که مدعی فهم زبان دنیا بود و هشت سال تمام با آغوش باز به استقبال مذاکره و تفاهم با کشورهای دنیا به ویژه کشورهای متخاصم ما رفته بود، تنها 12 میلیون و 630 هزار دوز واکسن وارد کشور کرد.

,

آن چه در این رابطه توسط افرادی نظیر سعید نمکی، وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رسانه‌ها بیان می‌شد مانند ورود بخش خصوصی غیرمرتبط به مسأله ورود واکسن و داروهای بیماران خاص (که شاید بی ارتباط به مافیای واردات داروی کرونا نیز نباشد) نشان دهنده گله مندی وزیر بهداشت و برخی دیگر از مسئولان این وزارتخانه از عملکرد دولت در این بود.

,

دولت و همراهان اصلاح طلبش که طی سال‌های گذشته موفق نشده بودند FATF را به تصویب برسانند و با این کار اطلاعات استراتژیک اقتصادی کشور را در اختیار کشورهایی که رسماٌ دشمنان ما هستند، قرار دهند، از تریبون‌های مختلف از جمله از طریق سخنگوی دولت اعلام کردند عدم پیوستن ایران به FATF مانع ارسال واکسن به کشور شده است؛ ادعایی که سبب شد برخی رسانه‌ها تیتر بزنند که دولت سلامت مردم را برای تصویب FATF گروکشی کرده است که البته بعدها با تغییر دولت و سرازیر شدن سیل واکسن به سمت کشور مشخص شد ندادن واکسن به ایران به دلیل عدم پیوستن به FATF خیلی منطبق بر واقعیت نبوده است.

,

 

,

, ,

*تحول در واردات واکسن در دولت رئیسی

, *تحول در واردات واکسن در دولت رئیسی, *تحول در واردات واکسن در دولت رئیسی,

از 15 مرداد 1400 یعنی روز آغاز به کار دولت سید ابراهیم رئیسی اوضاع متفاوت شد. رئیس جمهور منتخب مردم بنا به آموزه‌های اسلام که سفارش بر مراجعه در هر علم به اهل آن علم دارد و با توجه به دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پیروی همه از مصوبات ستاد ملی کرونا، بر واردات واکسن اهتمام ورزید و از طریق برقراری ارتباط با کشورهای صادرکننده مانند چین، ژاپن، کره و روسیه، از این روز محموله‌های واکسن یکی پس از دیگری وارد کشور شد و در حالی که در تمام طول اپیدمی کرونا در دولت قبل تنها 11 محموله واکسن کووید19 وارد کشور شده بود، در یکصد روز دولت رئیسی 70 محموله واکسن وارد کشور شد که جمعاً 134 میلیون و 542 هزار و 708 دوز واکسن را شامل شده و مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور را به 147 میلیون و 172 هزار و 708 دز رسید.

,

از طرفی دیگر نیز وزارت بهداشت با همکاری نیروهای مسلح مراکز جامع واکسیناسیون در کشور را به سرعت گسترش داد تا جایی که رکورد واکسیناسیون روزانه در جهان توسط کشور ما شکسته شد و تا روزانه دو میلیون دوز تزریق رسید.

,

با این اقدامات اکنون 99 میلیون و 42 هزار و 609 دوز واکسن در کشور تزریق شده است که می‌توان گفت 66 درصد از جمعیت کشور دست کم یک دوز واکسن را دریافت کرده و 50 درصد جمعیت کشور نیز هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. این اقدامات سبب شد کشور بعد از التهابات چند ماهه در وضعیت پایداری قرار بگیرد.

,

 

,

, ,

*کشور اکنون در وضعیت پایدار مدیریت کرونا قرار گرفته است

, *کشور اکنون در وضعیت پایدار مدیریت کرونا قرار گرفته است, *کشور اکنون در وضعیت پایدار مدیریت کرونا قرار گرفته است,

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و چهره نام آشنای کمیته علمی ستاد ملی کرونا، در این رابطه در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: واکسیناسیون در وضع پایدار کنونی جامعه بسیار مؤثر بوده است و دو نکته را باید توجه کرد که اول ایمنی جمعی در مدیریت کرونا بسیار موثر است و دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا رسیدن به ایمنی جمعی برای کشور ضروری است.

,

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون کشور به یک وضعیت پایدار رسیده است و باید وضعیت را به همین شکل حفظ کنیم تا بتوانیم زودتر اپیدمی را کنترل کنیم تا مردم از این دردسرها رها شوند.

,

دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی و چهره نام آشنای دیگر کمیته علمی ستاد ملی کرونا، در مورد تأثیر انجام واکسیناسیون عمومی در کشور بر کنترل ویروس کرونا به خبرنگار صاحب نیوز گفت: علت فروکش کردن اپیدمی ویروس کرونا در برهه زمانی کنونی واکسیناسیون و در کنار آن مصونیتی است که تعداد زیادی از مردم ما به سبب ابتلا به کرونا تا چند ماه پیدا کرده‌اند و مانند آن که واکسن تزریق کرده باشند، در بدنشان آنتی بادی تشکیل شده است.

,

وی اظهار کرد: علم ثابت کرده است واکسن جلو مرگ و میر را می‌گیرد و جدیدترین نتایج علمی نشان داده است تزریق سه دوز واکسن، مصونیت بیشتری را در فرد ایجاد می‌کند.

,

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: مسأله‌ای که الان وجود دارد این است که مردم بدانند حتی بعد از تززیق واکسن هم باید ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چرا که اولاً هر روز سویه‌های جدیدی از ویروس پدیدار می‌شوند که واکسن روی همه آن‌ها مؤثر نیست و دوم این که میزان واکسیناسیون در کشور ما هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

,

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در پاسخ به این شبهه که اگر واکسن در کنترل کرونا مؤثر است چرا الان کشورهایی نظیر آلمان و هلند در اروپا اعلام کرده‌اند پیک جدید کرونا در این کشورها در حال شکل گیری است، تصریح کرد: در این کشورها بعد از واکسیناسیون مجامع عمومی باز شد و می‌دیدیم که مثلا در مسابقات ورزشی مردم بدون رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و بدون استفاده از ماسک حضور پیدا می‌کردند که این موارد موجب شده است هم اکنون دوباره پیک جدیدی در این کشورها شکل بگیرد ضمن این که همان طور که گفته شد نتایج جدید علمی نشان داده است اثر واکسن زمانی کامل می‌شود که فرد هر سه دوز آن را تزریق کند و هم اکنون در اروپا تنها دو دوز واکسن تزریق شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه