اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مطرح کرد؛

خطر پس‌لرزه‌های حوادث طبیعی در کمین گلستان/ وضعیت خانه‌های مقاوم گلستان در رتبه ۲۶ کشوری

خطر پس‌لرزه‌های حوادث طبیعی در کمین گلستان/ وضعیت خانه‌های مقاوم گلستان در رتبه ۲۶ کشوری
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان با تشریح وضعیت حادثه‌خیز بودن استان گفت: وضعیت خانه‌های مقاوم گلستان در رتبه ۲۶ کشوری قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، سیدمحمد حسینی با بیان اینکه گلستان استانی حادثه خیز است، اظهار کرد: استان گلستان رتبه ۲۶ را در زمینه خانه های مقاوم دارد و  از لحاظ خانه های غیرمقاوم در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
وی از اجرای طرح نوسازی خانه های فرسوده شهرهای کوچک و روستاها از سال 1384 خبر داد و افزود: بنیاد مسکن اجرای این طرح در گلستان را با همکاری بانک‌ها و مردم در مدت۱۰ سال انجام داد و امروز تعداد واحدهای غیرمقاوم به کمتر از ۶۰ درصد رسید.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از مقاوم سازی و نوسازی 100 هزار واحد مسکونی گفت: در مدت۱۰ سال آینده تلاش خواهیم کرد نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها را به عدد صفر برسانیم.
,
 
,
حسینی با اشاره به ساخت 200 هزار واحد مسکونی و ابلاغ طرح جامع مسکن روستایی در بودجه سال ۱۴۰۰ افزود: سهمیه گلستان برای برخورداری از این تسهیلات کمتر از ۶ هزار فقره بود و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، ۱۰ هزار فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به استان اختصاص پیدا کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۶ هزار و ۵۲۰ فقره تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن روستایی تعلق گرفته است، ابراز کرد: ۵ هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی به ۸ بانک عامل معرفی شدند و برای هزار و ۷۰۰ نفر عقد قرارداد انجام شد.
,
 
,
حسینی با بیان اینکه فصل سرما و تورم مصالح ساختمانی ضرورت پیگیری اخذ تسهیلات را افزایش داده است، گفت: پرونده هایی که به بانک عامل ارسال شدند قرار است تا مدت چهار هفته آینده انعقاد قرارداد شود.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تاکید بر اینکه متقاضیان هر چه سریعتر برای دریافت تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی واحد های مسکونی شان به بنیاد مسکن مراجعه کنند، بیان کرد: شرایط استفاده از تسهیلات قرض الحسنه از طریق ضمانت زنجیره‌ای تسهیل شده و مدت بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.  
,
 
,
حسینی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت مسکن روستایی تا سقف۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: متقاضیان ساخت مسکن روستا‌یی و شهر‌ی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌توانند مابه التفاوت تسهیلات تکمیلی را دریافت کنند.
,
 
,
وی خطاب به مدیران عامل بانکهای استان  با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت ضمانت زنجیره ای وجود ندارد، ابراز کرد: ارائه تسهیلات جزو مصوبات هیئت دولت بوده و ابلاغیه بانک مرکزی است و سازمان برنامه و بودجه نیز ضمانت آن را قبول کرده است.
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز در این جلسه پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و بیان کرد: گلستان همواره در معرض حوادث و بلایای طبیعی قرار داشته است و بر روی گسل قرار دارد این وضعیت ایجاب می‌کند تا بیش از پیش به حوادث و احتمال بروز خطر دقت شود.
,
 
,
حسام با تاکید بر اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی از بروز خطرات جبران ناپذیر تا حد زیادی جلوگیری می‌کند، گفت: تسهیلات برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده فراهم است، مردم باید با مراجعه به بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه