اخبار داغ

ملی‌پوش تیراندازی با کمان آذربایجان شرقی؛

مسئولین استان صنایع را برای تیمداری قانع کنند/ قرارداد ملی‌پوشان تیراندازی ۱۵ میلیون تومان است

مسئولین استان صنایع را برای تیمداری قانع کنند/ قرارداد ملی‌پوشان تیراندازی ۱۵ میلیون تومان است
بیتا عاشق‌زاده، کماندار استان عضو تیم ملی است که به دلیل عدم حمایت از این رشته برای تیم مس کرمان تیر می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ورزش بانوان در استان چند سالی است که رونق بسیار خوبی گرفته و در عرصه کشوری و بین المللی درخشیده است که تمام این افتخارات مدیون دختران ورزشکاری است که علی رغم کمبود امکانات و مشکلات مالی توانسته‌اند از حیثیت ورزشی آذربایجان‌شرقی در این سالها دفاع کنند. یکی از رشته‌های ورزشی که ورزشکاران موفقی در استان دارد رشته تیراندازی با کمان است که به همین خاطر گفت‌وگویی با بیتا عاشق زاده کماندار تیم ملی جوانان در استان داشته‌ایم. مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

آناج: بیوگرافی کوتاهی از خودتان بفرمایید

, آناج: بیوگرافی کوتاهی از خودتان بفرمایید,

عاشق زاده: بیتا عاشق زاده متولد سال ۸۱ هستم و پنج سالی است که رشته تیراندازی را شروع کرده‌ام و دو سال است که در تیم ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان حضور دارم.

,

آناج: چرا رشته تیراندازی را انتخاب کردید؟

, آناج: چرا رشته تیراندازی را انتخاب کردید؟,

عاشق زاده: رشته تیراندازی یکی از رشته های مورد توصیه پیامبر است که محدودیتی برای خانم ها هم ندارد و این رشته نیازمند تمرکز و آرامش است و آرامش و نشاط را به ما هم منتقل می‌کند و به همین دلیل به این رشته علاقمند شدم. البته متاسفانه حمایتی در این رشته وجود ندارد و علی رغم اینکه سه باشگاه تیراندازی در استان وجود دارد که تلاش می‌کنند بچه ها را به تیم ملی بفرستند و رئیس و دبیر هیئت هم تلاش زیادی می کنند اما توانشان محدود است و نمی‌توانند از همه ورزشکاران حمایت کنند و باید خودمان برای این رشته هزینه و وسایلمان را تهیه کنیم در حالیکه این تجهیزات بسیار گران و وابسته به ارز است.

,

آناج: هدفتان در این رشته ورزشی چیست؟

, آناج: هدفتان در این رشته ورزشی چیست؟,

عاشق زاده: من برای رسیدن به مدال جهانی تلاش می‌کنم و مطمئنم که به آن می‌رسم.

,

 

,

آناج: مشکلات رشته تیراندازی چیست؟

, آناج: مشکلات رشته تیراندازی چیست؟,

عاشق زاده: مشکلات این رشته هزینه بالا و نبود حمایت مالی است؛ فقط قیمت یک قبضه خالی ۱۸۰۰ یورو است و تجهیزات دیگری هم نیاز است و ورزشکار برای اینکه به روز باشد باید هر سال ۱۰۰ میلیون هزینه کند و اینگونه نیست که این تجهیزات برای همیشه کافی باشد. این تجهیزات مصرفی است و باید به مرور تجهیزات جدید خریده شود، یک تیر دومیلیون تومان قیمت دارد و نهایتا در حد شش ماه مصرف می شود و بعد از آن عملکردش را از دست می دهد؛ این هزینه‌ها در حالی است که اسپانسری برای این رشته وجود ندارد و ورزشکار به تنهایی باید هزینه‌ها را پرداخت کند.

,

آناج: چرا اسپانسری حاضر به حمایت از این رشته نیست؟

, آناج: چرا اسپانسری حاضر به حمایت از این رشته نیست؟,

عاشق زاده: قبلا ابلاغیه ای بود که هرکسی در ورزش هزینه کند بخشی از مالیاتش حذف می شود اما مدتی است این بند حذف شده و دیگر کسی رغبتی به اسپانسری ندارد؛ همین موضوع باعث می‌شود این ورزش مظلوم باقی بماند زیرا یک نفر شخصا باید چقدر هزینه کند و تا کی توان هزینه کردن دارد؟

,

ما یک لیگ کشوری داریم و صداوسیما فقط فینال آن را پخش می‌کند، چه عیبی دارد که شبکه ورزش تمام مسابقه را پوشش بدهند و اسپانسر هم از این موقعیت استفاده کند؟ به قدری اسپانسر در تبریز وجود ندارد که تیر اندازان یا مجبورند ساکن تهران شوند و یا برای تیم‌های دیگر تیر بزنند. مثلا برای لیگ کشوری تیم‌های تبریز پول چندانی نداشتند که به بازیکن بدهند و من مجبور شدم با تیم مس کرمان قرارداد ببندم خب اگر اسپانسر باشد و تیم های تبریز به اندازه تیم مس هزینه کند ما چرا باید برای تیم های دیگر تیر بزنیم؟ حالا فکر نکنید تیم هایی مانند مس هم پول زیادی می‌دهند نهایت مبلغ پرداخت در لیگ ۱۵ تا ۲۰ میلیون است که تیم‌های ما همان پول را هم ندارند.

,

, ,

آناج: درخواستتان از صنایع و کارخانجات استان چیست؟

, آناج: درخواستتان از صنایع و کارخانجات استان چیست؟,

عاشق زاده: ما صنایع زیادی داریم که می توانند حامی ورزش‌هایی مانند تیراندازی با کمان باشند که هم هزینه بالایی ندارد و هم پتانسیل خوبی برای کسب مقام کشوری و حتی بین المللی دارند اما صنایع خودشان را درگیر ورزش نمی کنند چون عایدی برایشان ندارد. هرماه در جهان مسابقات بین المللی برگزار می شود اما فدراسیون توان مالی برای اعزام ورزشکار ندارد.

,

صنایع ما اگر از ورزشکاران برای شرکت در این مسابقات حمایت کنند هم به دلیل پخش زنده آن مسابقات در خارج از کشور تبلیغ برون مرزی دارند و هم هزینه خیلی زیادی برای آنان ندارد. ترکیه و هند با شرکت مداوم در مسابقات جهانی به قدری پیشرفت کردند که در المپیک مقام کسب کردند و به این طریق هم نام کشورشان را در مسابقات زنده می‌کنند و هم مقام کسب می‌کنند.

,

آناج: چند تیم در تبریز در لیگ شرکت می‌کند؟

, آناج: چند تیم در تبریز در لیگ شرکت می‌کند؟,

عاشق زاده: تبریز دو تیم در لیگ امسال داشت که اینها هم از جیب خودشان و با یک اسپانسر محدود تیم حاضر می‌کنند اگرچه رئیس و دبیر هیئت تلاش زیادی دارند و دائما به دنبال اسپانسر هستند اما متاسفانه کارخانجات و صنایع ما راغب به حمایت از ورزش نیستند.

,

آناج: در آخرین مسابقات جهانی که شرکت کردید چه مقامی کسب کردید؟

, آناج: در آخرین مسابقات جهانی که شرکت کردید چه مقامی کسب کردید؟,

عاشق زاده: به تازگی در مسابقات جهانی لهستان بودیم که متاسفانه بدشانسی آوردم و تیرهای من در هواپیما شکست و مجبور شدم با تیر یکی دیگر از کمانداران مسابقه بدهم که هشتم رنکینگ جهانی شدم.

,

آناج: پتانسیل تیراندازی با کمان در استان ما چگونه است؟

, آناج: پتانسیل تیراندازی با کمان در استان ما چگونه است؟,

عاشق‌ زاده: ورزشکاران ما استعداد بالایی در این حوزه دارند و اکثرا ملی پوش هستند اما فقط مشکل مالی است که باعث می‌شود یا این ورزش را کنار بگذارند یا ساکن تهران شوند تا ساپورت مالی شوند، امسال سه کماندار ما در تیم‌های دیگر شهرها تیر می‌زنند در حالیکه اگر در قالب تیم استان بودند به راحتی مقام کسب می‌کردند و هزینه بالایی هم تیمداری نداشت و نهایتا با صدمیلیون تمام هزینه یک تیم برای شرکت در لیگ در یک سال تامین می‌شد.

,

باید در استان از آقای قبادی رئیس هیئت و آقای اسلامی دبیر هیئت تیراندازی که بسیار فعال هستند، تشکر کنیم زیرا ورزشکاران و تیم‌ها را برای تمرین و مسابقه جمع می‌کنند در حالیکه دیگر شهرها چنین هیئت فعالی ندارند اما توان مالی هیئتِ ما هم محدود است.

,

در استان مربیان ما کارشان تربیت ملی پوش است و خودشان هم در مسابقات جهانی بوده‌اند و در سه باشگاه سهند، آقای مصباح در  آکادمی آقای سخنور و خانم انوریان و باشگاه المپیک میلاد وزیری آقای بکتاش خانم مصلحی مربیانی هستند که مشغول تربیت ورزشکاران ملی پوش هستند و تلاش زیادی برای این ورزش انجام می‌دهند.

,

آناج: به عنوان سخن آخر درخواستتان از مسئولین چیست؟

, آناج: به عنوان سخن آخر درخواستتان از مسئولین چیست؟,

عاق زاده: من از مسئولین ورزش استان و استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست دارم از صنایع بخواهند که از ورزشکاران ما برای شرکت در مسابقات حمایت کنند، بسیاری از ورزشکاران ما پیشنهادهای خارجی برای تابعیت دارند اما دوست دارند که برای کشور خودشان افتخارآفرینی کنند در حالیکه اینجا هیچ حمایتی مالی از آنها نمی‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه