اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

محله هرندی تهران ؛ در قُرق مهاجران، معتادان و سارقان

محله هرندی تهران ؛ در قُرق مهاجران، معتادان و سارقان
عضو شورای شهر تهران گفت: محله هرندی در قلب شهر تهران در قُرق مهاجران غیربومی، معتادان، قاچاقچیان مواد مخدر و سارقان بوده موجب مهاجرت ساکنان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، ناصر امانی صبح امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران، اظهار کرد: محله هرندی در قلب شهر تهران اگرچه ظاهرا از گمنامی و فراموشی خارج شده و مسائل و مشکلاتش به سمع و نظر مسئولان کشور رسیده و بارها اعضای شوراهای چهارم و پنجم و شهرداران از این محله بازدید کرده و قول‌هایی داده و ستادها و قرارگاه‌هایی تشکیل شده و اقداماتی به عمل آمده، اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: اگرچه هم‌اکنون حدود ۱۸۰ سمن در محله هرندی فعالند تا آن را از وضعیتی که طی چند دهه ایجاد شده نجات دهند، اما آنچه در جریان بازدید میدانی از منطقه اصیل، مذهبی و انقلابی دیده‌ایم، باورپذیر نیست و افرادی که امکانش برایشان فراهم بوده از آنجا کوچ کرده‌اند.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ساکنان محله هرندی را غیرایرانی‌ها تشکیل داده و افراد زیادی از کابل، هرات و قندهار به این منطقه آمده و ساکن می‌شوند، تاکید کرد: انبوذه مشکلات آنقدر بالا است که دیگر مشکلات و دغدغه‌هایی مانند بافت فرسوده، ساخت و سازهای غیرمجاز، نبود زیرساخت‌های هفتگانه درمانی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ... مطالبه آن‌ها نبوده بلکه خواهان جمع‌آوری سارقان، فروشندگان مواد مخدر و قاچاقچیان هستند.
,
 
,
امانی بیان کرد: متاسفانه به گفته اهالی، روزانه در این محله با جمعیت ۲۴ هزاری نفری، ۸ هزار معتاد در خیابان‌ها، زمین‌های بی‌دفاع و رها شده به راحتی در حال استعمال مواد مخدر هستند، از سویی به گفته اهالی بیش از ۵۰۰ قطعه زمین باقی‌مانده از تخریب خانه‌های پلاک قرمز به حال خود رها شده‌اند.
,
 
,
وی عنوان کرد: مردم با ذکر نام مالک و شماره پلاک، خانه‌های توزیع‌کننده مواد مخدر را داده و می‌گویند معتادان بارها جمع‌آوری اما پس یک تا دو روز به منطقه بازگشته‌اند، از طرفی برخی از مراکز فروش در قبال تحویل ضایعات نه وجه نقدی که مواد مخدر را مبادله می‌کنند.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتقاد شدید مردم از فعالیت گرم‌خانه محله، گفت: اهالی استقرار گرمخانه در این محله را خود عامل جذب معتادان و کارتن‌خواب‌ها دانسته و به جد خواستار انتقال گرم‌خانه به ویژه گرم‌خانه زنان از منطقه هستند.
,
 
,
امانی با تاکید بر اینکه عدم ریشه‌یابی مواد مخدر و غفلت از آن‌ها موجب افزایش آسیب‌ها می‌شود، تصریح کرد: در حالی میلیاردها تومان اعتبار با عناوین مختلف در محله هزینه شده اما هیچ اثری از بهبود در هیچ زمینه‌ای از آسیب‌های اجتماعی دیده نمی‌شود.
,
 
,
امانی با تاسفبار و شرم‌آور خواندن اجرای ابتدایی‌ترین وظیفه شهرداری یعنی نظافت و جمع‌آوری پسماندها در محله هرندی تهران، افزود: با توجه به سهل و ممتنع بودن سکونت در محله و جلوگیری از مهاجرت اهالی اصیل و بومی، از این‌رو شهرداری تهران باید ساختاری ویژه و متناسب با شرایط کالبدی، زیستی و امنیتی را برای سکونت در محله فراهم آورد.
,
 
,
وی با اشاره به عدم استقرار اتوبوس و دسترسی اهالی محله به ناوگان اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف صدها قطعه زمین و ملک رها شده در تملک شهرداری، اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد امنیت، برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر و تخریب خانه‌های عامل ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی از مهمترین مطالبات مردم است.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تامین امنیت جانی، مالی و اخلاقی، جمع‌آوری کامل و همیشگی قاچاقچیان معتادان و کارتن‌خواب‌ها، کنترل و نظارت بر ورود مهاجران غیرایرانی و بستن خانه‌های مجردی از مهمترین خواسته‌های حداقلی ساکنان بومی این محله از مسوولان کشور است.
,
 
,
امانی بیان کرد: تعریض خیایان اصلی محله، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، حل مشکل دسترسی به ناوگان حمل و نقل عمومی و طراحی سیستم جمع‌آوری پسماند و تعیین تکلیف اموال و املاک بی‌دفاع از مطالبات مردم از شورا و شهرداری است.
,
 
,
وی عنوان کرد:در حالی در دوره چهارم مدیریت شهری از اعتبارات سالانه ردیف قابل توجهی برای احیای زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی محله هرندی اختصاص یافته بود که این اعتبار در دوره پنجم شورا حذف شد، بنابراین امید است این اعتبار در اصلاحیه بودجه امسال و بودجه ۱۴۰۱ مجددا گنجانده شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه