اخبار داغ

نویسنده سمنانی:

کتاب؛ بهترین هدیه برای رشد فکری انسان هاست/ قلم به دستان سبک زنگی اسلامی را تبیین کنند

کتاب؛ بهترین هدیه برای رشد فکری انسان هاست/ قلم به دستان سبک زنگی اسلامی را تبیین کنند
کلامی با بیان اینکه نویسندگان مشعل داران سبک زندگی در جامعه هستند، گفت: یک نویسنده باید با قلم خوب سبک زندگی اسلامی را تبیین کند و جامعه را به غنای لازم برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کلامی نویسنده سمنانی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص وضعیت سرانه مطالعه، گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در ایران وضعیت مطلوبی ندارد و در حال حاضر وضعیت بحرانی را در کشور داریم که باید برای این بحران اجتماعی فکری کارشناسی شود تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کلامی میزان مطالعه خود را به عنوان نویسنده مطلوب ندانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه برای نوشتن نیاز است مطالعه زیادی شود ناخودآگاه در زمینه های مختلف مطالعه خواهم داشت تا بتوانم خودم را برای نوشتن آماده کنم به همین خاطر تقریبا در یک ماه چهار کتاب را مطالعه می کنم.

,

نویسنده سمنانی با بیان اینکه مطالعه در خانواده ها بسیار کم شده است، تشریح کرد: همسرم به دلیل نگهداری از فرزندان وقتی برای مطالعه پیدا نمی کند اما فرزند خود را همیشه به مطالعه کتاب تشویق می کنم و اگر بخواهم برای او سوغاتی یا هدیه بخرم در کنار هر چیزی یک کتاب نیز برایش خریداری خواهم کرد چراکه کتاب بهترین هدیه برای رشد فکری انسان هاست.

,

وی با اشاره به اینکه برای مطالعه نیازمند به یک فضا برای نگهداری کتاب هاست، تصریح کرد: خیلی از مردم آپارتمان نشین هستند و کسانی که مطالعه فراوان دارند با توجه به شرایط مکانی که دارند نمی توانند از کتاب نگهداری کنند و یک دغدغه اصلی برای خیلی از افراد همین موضوع است.

,

کلامی با بیان اینکه نویسندگان مشعل داران سبک زندگی در جامعه هستند، بیان کرد: یک نویسنده باید با قلم خوب سبک زندگی اسلامی را تبیین کند و جامعه را به غنای لازم برساند.

,

این نویسنده سمنانی از شرایط سخت مالی نویسندگان در کشور گفت: اگر نویسنده یک شغل غیر از نویسندگی نداشته باشد نمی تواند کاری انجام دهد و یکی از مشکلات اساسی نویسندگان مسائل اقتصادی در جامعه است و وقتی ذهن نویسنده درگیر مسائل مالی باشد نمی تواند درست بنویسد و برای نوشتن ذهن آرامی را نخواهد داشت که در نوشته های وی تاثیرات منفی نیز خواهد گذاشت.

,

وی مشکلات بد اقتصادی را عامل فرار جوانان از نویسندگی دانست و خاطر نشان کرد: وقتی جوانان دانشجو و کسانیکه به نوشتن علاقه دارند شرایط را می بینند و بررسی می کنند از نوشتن فاصله می گیرند چراکه با این شرایط و هزینه های بالای چاپ کتاب و حمایت نکردن دستگاه های مربوطه انتظاری نمی رود که جوانان به این سمت حرکت کنند.

,

کلامی با بیان اینکه تنها کسانیکه در این راه به بنده دل گرمی زیادی دادند خانواده شهدا بودند، تشریح کرد: متاسفانه نویسندگان به هیچ وجه از دستگاه های که مسئول حمایت از نوشتن و چاپ کتاب هستند رضایت ندارند، ادارات باید از این اقدامات حمایت کنند اما متاسفانه حمایتی صورت نمی گیرد و همیشه برای چاپ کتاب به مشکلات اقتصادی برخورد خواهیم کرد.

,

نویسنده سمنانی با اشاره به اینکه دستگاهی که فلسفه وجودشان حمایت از نویسندگانی هست که در زمینه شهدا فعالیت می کنند درست عمل نمی کنند، تصریح کرد: دستگاه های هستند که وظیفه آن ها در خصوص امورات فرهنگی و شهدا است، اما متاسفانه از نویسندگانی که از خاطرات شهدا و دفاع مقدس قلم می زنند حمایت نمی کنند و این یک مشکل اساسی برای جامعه امروزی  است.

,

وی با اشاره به چاپ شش کتاب تاکنون، عنوان کرد: 3عنوان از کتاب های چاپ شده بنده از خاطرات شهدای سرخه است و کتاب چهارم که نوشتم کتابی بود در خصوص زندگینامه شهید کاظم عاملو به نام سه ماهه رویایی که در تهران منتشر شد و بازخورد بسیار خوبی را نیز داشته که به چاپ چهارم خود رسیده است و دو کتاب دیگر بنده یکی در خصوص خاطرات شفاهی آقای مطیعی بوده و دیگری کتابی با نام حمزه که زندگی نامه شهید محمد حسین حمزه بوده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه