اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت گسترش نمایشگاه های کتاب برای سهولت دسترسی مردم به کتاب/ باید تدابیری اندیشید که امکان خرید کتاب با مشوق های مختلف فراهم شود

ضرورت گسترش نمایشگاه های کتاب برای سهولت دسترسی مردم به کتاب/ باید تدابیری اندیشید که امکان خرید کتاب با مشوق های مختلف فراهم شود
غلامرضا منتظری گفت: باید بتوانیم مشوق ها را افزایش دهیم در واقع استفاده از مشوق ها در قالب برگزاری مسابقات و تجلیل از افرادی که در مدرسه، دانشگاه، مسجد و کتابخانه های عمومی بیشترین مطالعه کتاب را دارند، بسیار موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: اگر به عنصر دانایی و توانایی فکر کنیم در می یابیم عاملی مثل کتاب و مطالعه نقشی تعیین کننده دارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دوران کودکی آموخته ایم توانا بود هرکه دانا بود، افزود: راه دانایی از طریق مطالعه میسر می شود.

منتظری تصریح کرد: مطالعه در درجه اول برای گروه های مختلف سنی نیازمند انگیزه است.

وی عنوان کرد: برای مطالعه می توان از روش‌ها و شیوه های مختلفی استفاده کرد از جمله اینکه آثار منتشر شده با ذائقه مخاطب رابطه معناداری داشته باشد، کودکان، نوجوانان و جوانان آن را دوست داشته باشند و به آن احساس نیاز کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کتاب مانند غذا است همان گونه که اگر غذایی را دوست داشته باشیم با رغبت بیشتری از آن می خوریم.

منتظری با اشاره به نقش والدین گفت: پدران و مادران هم باید کانون گرم خانواده را به محلی برای ترویج فرهنگ مطالعه تبدیل کنند که این مهم تنها از طریق نصیحت میسر نمی شود.

وی افزود: پدر و مادرها باید ساعاتی را به مطالعه اختصاص دهند که این نوعی تربیت در سکوت است و بچه ها چنین صحنه هایی را می بینند، در ذهنشان جای می گیرد و به آن علاقه مند می شوند.

منتظری خاطرنشان کرد: علما، مشاهیر و مفاخر به مطالعه علاقه داشتند و زمان فراوانی را صرف مطالعه می کردند و الگوهایی هستند که نوجوانان و جوان آنها را دوست دارند.

وی افزود: باید نمایشگاه های کتاب را  در مقیاس ملی، استانی، شهرستانی و روستایی گسترش دهیم که امکان دسترسی به کتاب برای مردم آسان باشد.

منتظری تصریح کرد: همچنین گاهی بر اساس یک برنامه ریزی  برای فرزندان خود کتابهای مناسبی که دوست دارند با همراهی آنها خریداری کنیم.

منتظری گفت: همچنین باید بتوانیم مشوق ها را افزایش دهیم در واقع استفاده از مشوق ها در قالب برگزاری مسابقات و تجلیل از افرادی که در مدرسه، دانشگاه، مسجد و کتابخانه های عمومی بیشترین مطالعه کتاب را دارند، بسیار موثر است.

وی خواستار حمایت از نویسندگان ناشران کتاب شد و افزود: با توجه به‌ بالا بودن هزینه ها، وجهی برای خرید کتاب باقی نمی ماند بنابراین باید تدابیری اندیشید که امکان خرید کتاب با مشوق های مختلف بیش از گذشته فراهم شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیار خوب است از طریق رسانه ملی و وسایل ارتباط جمعی در دوره های مختلف زندگی نسبت به معرفی کتب سودمند به تناسب گروه های مختلف  مبادرت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه