اخبار داغ

با حضور سردار کارگر؛

امیر دریادار "عباسی" به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی شد

امیر دریادار "عباسی" به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی شد
امیر دریادار دوم «رضا عباسی» با حضور سردار کارگر به‌عنوان مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی معرفی و منصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، زین‌العابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ بهمن کارگ، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان نظامی‌و انتظامی‌استان و مسئولین دستگاه‌ها در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ظرفیت‌های زیادی برای ارائه آثار دفاع مقدس وجود دارد

, ظرفیت‌های زیادی برای ارائه آثار دفاع مقدس وجود دارد,

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام آل هاشم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم، فرهنگ دفاع مقدس را به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم، ضروری است به اردوهای راهیان نور، موزه دفاع مقدس و‌ ثبت و ضبط خاطرات شهدا و‌ ایثارگران توجه کرد. باید افتخارآفرینی فرماندهان دفاع مقدس را با ضبط و‌ نشر به نسل جدید منتقل کرد.

,

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس علاوه ‌بر ثبت و نشر ارزش‌ها، به کارهای بر زمین مانده نیز توجه کند؛ چرا که ظرفیت زیادی در حوزه هنری، رسانه‌ای، فضای مجازی، پیشکسوتان و سهم تولید کتاب‌های دفاع مقدس دارد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان به توجه ویژه به راهیان نور تاکید کرد و گفت: از همان سالی که راهیان نور راه افتاده ‌تا این دو سال اخیر که کرونا منجر به توقف آن شده است، بنده شرکت کرده‌ام و از نزدیک شاهد پیشرفت راهیان نور در جنوب و غرب بوده‌ام.

,

خانواده شهدا کم برخوردارترین و قانع ترین مردم هستند

, خانواده شهدا کم برخوردارترین و قانع ترین مردم هستند,

در ادامه عابدین خرّم با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس محصول تفکر رهبری است، عنوان کرد: اگر بنیاد حفظ و آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس نبود، شاهد تصاویر مختلف شهدا و محتوای گران‌سنگی که با رجوع به آن می‌توان خود را پیدا کرد، نبودیم.

,

وی متذکر شد: بنیاد حفظ آثار و‌ نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز نقش فعال خود را در ایران و خارج از کشور دارد؛ به ‌طوری که شب‌های خاطره در محضر رهبری و سرمایه و گنجی که رهبری از آن نام بردند، بیانگر موفقیت این نهاد انقلابی است.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: هر کاری هم برای دفاع مقدس انجام دهیم، عین استخراج قطره‌ای دریا و اقیانوس است که در اختیار جامعه قرار می‌گیرد. شهدای ما عالم، عامل و عارف بودند. آنان بعد از شهادت‌شان حیات طیبه را به ما معرفی کردند و به حق جانبازان و ایثارگران و رزمندگان حجت را بر ما تمام کردند.

,

وی با اشاره به خانواده شهدا عنوان کرد: خانواده شهدا از کم برخوردارترین، راضی‌ترین و قانع‌ترین مردم هستند و این موضوع، عظمت فرهنگ جهاد شهادت را نشان می‌دهد.

,

آذربایجان همیشه در دفاع مقدس درخشیده است

, آذربایجان همیشه در دفاع مقدس درخشیده است,

در ادامه این مراسم سردار سرتیپ بهمن کارگر اظهار کرد: اگر هشت سال دفاع مقدس نبود دوران زرین و عزت کنونی جمهوری اسلامی‌ایران نیز نبود.

,

وی افزود: امید است که با حضور دولت جدید، نیروهای جهادی و انقلابی مشکلات کشور را رفع کنند و ملت بزرگوار ایران که به رغم تهدیدات و سختی‌ها مقاومت کردند، طعم شیرین این مقاومت را با رفع مشکلات بچشند.

,

رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس تنها متعلق به نیروهای مسلح نیست، ابراز داشت: بلکه متعلق به همه مردم است و حضور پیشکسوتان در حفظ ارزش‌‌‌های دفاع مقدس با مشارکت در فعالیت‌‌‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌‌های دفاع مقدس حضور در مراکز فرهنگی و موزه‌های این مجموعه غنیمت بوده  و بر این اساس اینجا باید پاتوق این عزیزان باشد.

,

وی با اشاره به اینکه آذربایجان در تمام مقاطع انقلاب همیشه پیشرو بوده است، خاطرنشان‌ کرد: آذربایجان همیشه در دوران دفاع مقدس درخشیده  و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی‌نیز شهدای گرانقدری مثل شهدای محراب، شهیدان باکری، یاغچیان، فکوری و کسایی را تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده است.

,

سردار کارگر همچنین در خصوص مدیر کل جدید اداره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز گفت: وی با شهید سپهبد صیاد شیرازی همرزم بوده و آن شهید گرانقدر در خصوص سرتیپ عباسی مدیرکل جدید نقل قول کرده اند که من جوانی خودم را در عباسی می‌بینم.

,

در پایان این مراسم امیر دریادار رضا عباسی با اشاره بر قبول مسوولیت جدید، گفت: وظیفه جدید بسیار متفاوت‌تر از مسوولیت‌های قبلی است چراکه اهمیت و حفظ این آثار همانند یک دانشگاه جنگی است که در آن علم فرا گرفته می‌شود و دفاع مقدس منبع رجوع به این علم است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: می‌توان علم و تخصص را در مدرسه و دانشگاه و یا در حرفه و کار آموخت اما علم و تخصص در دفاع مقدس بسیار از سایر علوم متغییر است و شاید در هیچ جایی نتوان آن را آموخت.

,

وی با بیان اینکه طبق تاکیدات رهبری موظف هستیم تا این آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کنیم، گفت: همان‌طور که استاندار آذربایجان‌شرقی هم گفت، شهدای دوران دفاع مقدس را باید به شهدای درخشان بعد از دفاع مقدس وصل کرد.

,

امیر دریادار عباسی خاطرنشان کرد: وقتی اهمیت حفظ و نشر خاطرات دفاع مقدس مطرح می‌شود به خاطر همین علم بی‌پایان است که فقط در سنگر دفاع مقدس یافت می‌شود.

,

وی چراغ راهنمای شروع مسولیت جدید خود را فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بنیاد برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که دفاع مقدس مطهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آن ببالد و از جوانان خود نیز همین انتظار را داشته باشد که مصداق آن مدافعین حرم است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  ابراز کرد: دفاع مقدس مظهر حماسه و ایثار و از خودگذشتگی و پایداری و مقاومت و تدبیر و‌ حکمت است.

,

در این مراسم، از زحمات و تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیر‌کل پیشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی قدردانی و امیر دریادار ‌«رضا عباسی» به‌عنوان مدیر‌کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی معرفی و منصوب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه