اخبار داغ

امام جمعه موقت تهران :

مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با صلابت در رفع کامل و یکپارچه تحریم‌ها اقدام کنند

مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با صلابت در رفع کامل و یکپارچه تحریم‌ها اقدام کنند
امام جمعه موقت تهران گفت: از مذاکره کنندگان هسته‌ای می خواهیم که ذره‌ای در برابر زیاده خواهی اروپا و آمریکا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس بین المللی انرژی اتمی توجه نکنند و با قدرت برخاسته از عقلانیت و صلابت در رفع کامل و یکپارچه تحریم‌ها اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: "مواسات" بر اساس قاعده اخوت است و این اکسیر اعظم در روابط مومنان یعنی آنها موظفند با جان و آبرو،‌ مال و سایر امکاناتی که در اختیار دارند در موارد نیاز یکدیگر را یاری کنند. مواسات یک واجب ایمانی و اخلاقی است که قابل کنار گذاشته شدن نیست. انسان مومن اگر بخواهد به خدای متعال تقرب بجوید هیچ چیز به اندازه مواسات موثر نیست یعنی در آنچه تو از فضل خداوند بهره‌مند هستی و مازاد بر نیازهای ضروری توست می توانی و باید بخشی را به خواهر و برادر مومنت دهی و او را شریک قرار دهی در دارایی‌های خودت. مواسات ریشه در الفت قلبی و نشانه صدق و دوستی انسان های مومن با یکدیگر و از نشانه های حیات طیبه انسان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در این شرایط تحمل مشکلات آسان می شود و مردم احساس تنهایی نمی کنند. ضمن اینکه مواسات از مصادیق قیام عمومی به قسط است. سیره روشن همه اولیای خدا مواسات است. امام صادق (ع) گفتند دوستان ما را با دو چیز امتحان کنید اول نماز اول وقت و دوم اینکه ببینید نسبت به برادران مومنانشان چقدر مواسات دارند.
,
 
,
حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: راه ما به سوی جامعه مهدوی و زمینه سازی برای ظهور از طریق مواسات می گذرد. هر چه دلهای مومنان به هم نزدیک تر و در دردها و رنج ها بیشتر به یاری هم بشتابند، دعوت از حضرت ولی عصر به ظهور قوی تر می شود و از جمله نشانه‌های مهربانی دل ها، مواسات است. در حال حاضر از یک سو کروناست و از سوی دیگر دشواری‌های معیشتی است که بسیاری از انسان‌های مومن را در شرایط سخت قرار داده است و از طرفی هم حوادثی مثل سیل و زلزله اتفاق می افتد و اینجاست که همه مومنان باید رزمایش مواسات برقرار کنند، همان طور که رهبری جامعه را به این رزمایش دعوت کردند، هیچ وقت جامعه مومنان نباید دست از این حق و وظیفه بزرگ بردارند. الحمدلله در حرکت های جهادی، مساجد و خیرین همت کردند و کارهای خوبی انجام شده و می شود، اما این کاری است که باید همه انجام دهند.
,
 
,
امام جمعه موقت تهران در ادامه با مردم زلزله زده و سیل زده در استان هرمزگان و شهر اندیکا ابراز همدردی کرد و گفت: مسوولان و آحاد مردم وظیفه خودشان را در این شرایط باید در کمک به آسیب دیدگان انجام دهند و حق مساوات را به جا بیاورند.
,
 
,
وی در ادامه در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران، رحلت آیت‌الله مجتهد شبستری از رجال نامی انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و تصریح کرد: در هفته بسیج مستضعفان فرصت خوبی است برای بازشناسی تفکر نجات بخش و حیات آفرین بسیج. از همه بسیجیان و شهدای ارجمند بسیج تکریم می کنیم و امیدواریم به آرمان بیسج ۲۰ میلیونی دست پیدا کنند با همت مردم عزیز.
,
 
,
حاج‌ علی‌اکبری با اشاره به پیام امام راحل در ۲ آذر ۱۳۶۷ چهار ماه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برای تشکیل بسیج اظهار کرد: امام راحل تفکر بسیجی را ترجمان اسلام ناب محمدی معرفی کردند. در نگاه امام این تفکر موجب دور شدن طمع دشمن از بلاد اسلامی می شود و بی توجهی مسوولان به این امر موجب عذاب الهی است و در نگاه رهبری انقلاب بسیج فراتر از یک تفکر است که در هر محیطی پراکنده می‌شود آن محیط را به محیطی بهاری و پر از گل های معطر ارزش‌های الهی تبدیل می کند.
,
 
,
وی افزود: تفکر بسیجی شخص، صنف، قشر، جنسیت، زمان و مکان و مرز نمی شناسد؛ از شهید فهمیده تا شهید لندی از شهیده سوسنگری تا شهیده سنندجی و شهدای دیگر و شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت و جهاد سازندگی و جانبازان و آزادگان سلحشور و خیل ایثارگران و غیره تربیت شده تفکر بسیجی هستند. این تفکر جهان شمول است. وقتی نام شهید چمران و سلیمانی برده می شود و شهدای دیگر مثل عماد مغنیه و غیره اینها ذیل تفکر بسیجی شناخته می شوند. هم چنین بزرگانی مثل سید حسن نصرالله و شیخ نعیم قاسم و شیخ زکزاکی با این تفکر شناخته می شوند و در صدر و قافله سالار زمان ما امام خمینی (ره) و امام خامنه ای عزیز ما.
,
 
,
وی گفت: بسیج یک حرکت احساسی نیست و دارای عقبه ای عمیق و منظومه فکری استوار است. کتاب بسیج قرآن کریم و سند آن صحیفه سجادیه است. بسیج تفکری است که اگر با عمل مجاهدانه گره بخورد دائما معجزه می کند و شگفتی ایجاد می کند. عرصه های مختلف فرهنگی و هنری و عرصه های دیگر همه جا میدان تفکر بسیجی است. عمل "آتش به اختیار" که کار خود جوش، تمیز و قانونی در همه زمینه هاست با عبور از ساختارهای کهنه و قدیمی از همین تفکر استفاه می کند. 
,
 
,
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رکن اصلی تفکر بسیجی مسوولیت پذیری در برابر خداوند، خانواده، جامعه و حوادث جهان است. این تفکر در عرصه مدیریت که وارد می‌شود به جمله و فعل "ما می توانیم" تبدیل می‌شود. عطر تفکر بیسیجی در محیط حکمرانی جمهوری اسلامی امروز بیشتر حس می شود. دولت مردمی انقلابی را مردم سه ماه است که دارند تجربه می کنند که در شرایط سخت زمام امور را دست گرفت و با رویکرد بسیجی و انقلابی در تلاش و کار متراکم، با سرعت عمل مناسب و استفاده از فرصت ها و جوان گرایی و روحیه هم افزایی با سایر قوا و جدیت در پیاده سازی دیدگاه‌های رهبری است.
,
 
,
حاج علی کبری گفت: حاصل کار این دولت در این سه ماه، تولید سرمایه اجتماعی و تولید امید است؛ از مقابله با کرونا، مدیریت ماجرای بنزین، تامین کالاهای اساسی، ورود به عرصه نهضت مسکن و توجه به شرق در سیاست خارجی، پیوستن به پیمان شانگهای و آماده شدن برای ورود به مذاکرات هسته‌ای برای استیفای حقوق ملت. خدا را شاکریم که اقدامات دولت موجب اعتبار بخشی به پول ملی، ثبات در بازار سرمایه، صلابت پیش برنده در مذاکرات پیش رو هسته ای شده است و ان شاءالله در رفع موانع و روندهای فسادآمیز موفق باشد.
,
 
,
خطیب جمعه تهران گفت: از مذاکره کنندگان هسته‌ای که برای مذاکرات ۸ آذر آماده می شوند و تا الان هم بسیجی وار جلو آمده‌اند، می خواهیم که ذره‌ای در برابر زیاده خواهی اروپا و آمریکا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس بین المللی انرژی اتمی توجه نکنند و با قدرت برخاسته از عقلانیت و صلابت در رفع کامل و یکپارچه تحریم ها اقدام کنند. 
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه همین فضای بسیجی را در مدیریت قوه قضاییه با آرایش فعال می بینیم که وارد میدان شده است که همراه با تدبیر علوی در دولت، شاهد شمشیر علوی در قوه قضاییه هستیم. مجلس انقلابی نیز با طراوت و نشاط به میدان آمده است. مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و جهش مسکن و مقابله با گرانی مسکن و راهبردها برای جوانی جمعیت و پیگری مسایل مبارزه با فساد امیدبخش است و اینها هم حاصل تفکر بسیجی است.
,
 
,
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد که تا رسیدن به نقطه مطلوب در تحقق تفکر بسیجی راه طولانی داریم و این کار همگان است. در نماز جمعه و پایگاه‌های نماز جمعه و برگزاری نماز جمعه تراز هم نیازمند همین تفکر و نگاه هستیم و از همه عزیزان و دلسوران که دغدغه نماز جمعه تراز دارند صمیمانه تشکر می کنم. ما نقد و تخطئه را هدیه الهی می دانیم که باعث رشد ماست. از همه می خواهیم و توقع داریم ما را یاری کنند و با کمال اشتیاق از جلسات نقد و بررسی استقبال می کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به دیدار اخیر جامعه جوانان نخبه با رهبری انقلاب اظهار کرد: دیدید در این جلسه چه حال و هوای خوبی حاکم بود و در کشور چه حال و هوایی شکل گرفت که معتقدم این مساله نیز با تفکر بسیجی دنبال می شود. مجموعه سخنان رهبری به نخبگان و عموم مردم ناظر به همین تفکر است که اگر این تفکر وارد ساحت علم شود، خوب است و اگر در نخبگان جامعه محقق شود شاهد شکستن مرزهای دانش خواهیم بود. اینکه زبان فارسی باید زبان علم شود، متکی بر تفکر بسیجی است. جنبش دانش بنیان‌ها با پشتوانه تفکر بسیجی پیش برده می شود و خوب است که این جنبش  تراز برنامه‌های علمی و شرکت های خود را ارتقا دهند، البته گلایه هایی هم عزیزان داشتند که امیدواریم با همت مسوولان برطرف شود.
,
 
,
حاج علی‌اکبری درباره حکم رهبری در تعیین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ماهیت انتخاب این افراد متکی بر تفکر بسیجی بود؛ چه در رابطه با اصلاح ساختارهای فرهنگی، ترویج فرهنگ تفکر بسیجی، سیاست گذاری‌ها، مسایل دانشگاه‌ها و رویکرد تمدنی در چهلواره دوم حکم امیدافزایی است و امیدواریم عزیزان هم موفق باشند.
,
 
,
وی در ادمه خاطرنشان کرد: در منطقه مقاومت هم امتداد تفکر بسیجی را می بینید. به بار نشستن درخت طیب و طاهر بسیجی را می بینیم و انتهای این اندیشه برکت‌بخش که در لبنان حزب الله است‌، در فلسطین جهاد اسلامی و حماس، در عراق حشد الشعبی، در سوریه قوات الوطنیه و نیز در عربستان و یمن و افغانستان زنجیره طلایی مقاومت را می بینیم و امتداد آن را تا نیجریه می توان دنبال کرد و این یعنی تنگ کردن فضا برای ابرجنایت‌کار قرن.
,
 
,
امام جمعه موقت تهران در پایان با توجه به پیروزی‌ها در یمن گفت: به عزیزان در یمن و دوستان دیگر در جبهه مقاومت عرض ارادت دارم و این پیروزی‌ها را تبریک می گویم. ان شاءالله جهان، روزگار بدون صهیونیست را تجربه خواهد کرد و قدم به قدم جامعه اسلامی و جهان بشریت به سمت عصر ظهور پیش می رود.
,
 
,
انتهای پیام/ 
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه