اخبار داغ

مطالعات نشان می دهد؛

تاثیر ویتامین D و اُمگا ۳ در کاهش ریسک بیماری های خود ایمنی

تاثیر ویتامین D و اُمگا ۳ در کاهش ریسک بیماری های خود ایمنی
تحقیقات جدید نشان می دهد که فواید احتمالی ویتامین D و مکمل های اُمگا ۳ ممکن است شامل دفع بیماری های خودایمنی نیز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحقیقات قبلی ارتباط بین ویتامین D، اسیدهای چرب اُمگا ۳ و بیماری خودایمنی را نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مطالعه بالینی جدید و طولانی مدت کنونی نشان داده است که ویتامین D، اسیدهای چرب اُمگا ۳ یا هر دو خطر ابتلاء به بیماری خود ایمنی را کاهش می‌دهند.
,
 
,
در این کارآزمایی، مصرف مکمل‌های ویتامین D و اسیدهای چرب اُمگا ۳ به مدت ۵ سال در مقایسه با عدم مصرف آنها، باعث کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بروز بیماری‌های خودایمنی در افراد مسن شد.
,
 
,
هنگامی که بدن انسان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، ویتامین D تولید می‌کند که از دندان‌ها و استخوان‌های سالم حمایت می‌کند. با قرارگیری کمتر در معرض نور خورشید، بدن ممکن است به طور طبیعی ویتامین D کافی تولید نکند. تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D با طیف وسیعی از مشکلات سلامت مرتبط است.
,
 
,
دکتر «کارن کاستنبادر»، نویسنده ارشد این تحقیق و مدیر برنامه لوپوس در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، توضیح داد: «در مشاهدات اکولوژیکی گذشته، مشخص شده است که بیماری التهابی روده، بیماری ام اس، و دیابت نوع ۲ در عرض‌های جغرافیایی شمالی، جایی که سطح ویتامین D در گردش خون پایین‌تر است، شیوع بیشتری دارند.»
,
 
,
وی همچنین در مورد اسیدهای چرب اُمگا ۳ گفت: «در مطالعات مشاهده‌ای گذشته، خطر ابتلاء به آرتریت روماتوئید کمتر در افرادی که مصرف زیاد ماهی‌های چرب داشتند، مشاهده شده است.»
,
 
,
به گفته محققان، هر دو ویتامین D و اسیدهای چرب اُمگا ۳ دریایی دارای خواص تعدیل کننده ایمنی و ضدالتهابی هستند. بنابراین، یافته‌های ما مبنی بر اینکه مکمل‌های ویتامین D، چه به تنهایی و چه در ترکیب با اُمگا ۳ دریایی، خطر ابتلاء به اختلالات خودایمنی را کاهش می‌دهند، از نظر بیولوژیکی قابل قبول است و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.
,
 
,
این یافته‌ها هیجان‌انگیز هستند، زیرا هیچ درمان پیشگیرانه دیگری برای کاهش خطر ابتلاء به این بیماری‌های جدی وجود ندارد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه