اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت کاهش نهادهای موجود به منظور رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاری

ضرورت کاهش نهادهای موجود به منظور رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاری
طاهری بااشاره به تعدد نهادهای مربوط به حمایت از تولید گفت: به نظر می‌رسد باید به سمت ادغام و کاهش نهادهای موازی و هم‌عرض، گام برداشت و بدین‌وسیله کارآیی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین مربوط را افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: نهادهای متعددی با توجه به ضرورت رفع موانع تولید با در نظر گرفتن این تکلیف به موجب قوانین و مقررات مختلف تاسیس شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با اشاره به برخی از این نهادها خاطرنشان کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانی بر اساس صدر ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب سال 1395 به ریاست استانداران، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طبق ماده‌واحده قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۷ به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب وکار طبق ماده ۳ قانون اصلاح مواد یک،  ۶ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی از جمله آن‌هاست.

,

طاهری افزود: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به موجب ماده 11 قانون بهبود و مستمر محیط کسب و کار مصوب سال ۱۳۹۰ به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و کمیته موضوع بند «ب» ماده ۱۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور (کمیته حمایت از کسب و کار به موجب بند «ب» ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور) به ریاست یکی از نمایندگان رؤسای قوای سه‌گانه به نحو گردشی نیز از جمله دیگر نهادها است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به این فهرست باید نهادهای فراقوه‌ای دیگری از جمله شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه (شورای سران)، کارگروه رفع موانع جهش تولید، ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را نیز اضافه کرد.

,

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد تعدد و تکثر چنین نهادهایی نه تنها کمکی به دستیابی به هدف قابل تقدیر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید نکرده بلکه در موارد زیادی به همپوشانی‌ها، اختلافات صلاحیتی، موازی‌کاری‌ها و اختلالات نهادی نیز منجر شده است.

,

طاهری با اشاره به وجود نهادها و ستادهای موجود در کشور که وظایف و اختیارات آن‌ها به نحوی به موضوع حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مربوط است، ابراز کرد: به نظر می‌رسد باید به سمت ادغام و کاهش نهادهای موازی و هم‌عرض، گام برداشت و بدین‌ وسیله کارآیی و اثربخشی سیاست‌ها و قوانین مربوط را افزایش داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه