اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

نوید روزهای خوش سینما/ کمدی‌ها میلیاردی می‌فروشند

نوید روزهای خوش سینما/ کمدی‌ها میلیاردی می‌فروشند
فیلم های جدید اکران، رونق دوباره‌ای به سینماها داده‌اند و فروش میلیاردی «گشت ارشاد 3» در روزهای نخست اکران، نوید بازگشت روزهای خوش سینما را می‌دهد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بالا رفتن آمار واکسیناسیون در کشور و احساس روانی اینکه جامعه در یک امنیت پایدار به سر می برد، کم کم فعالیت های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی در سطح جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده و عموما با استقبال مردم نیز مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پای تماشاگران به ورزشگاه ها باز شده، رستوران ها و کافه ها در فضای باز مدت هاست که مشتریان خود را دوباره پیدا کرده اند و با اکران فیلم های تماشاگر پسند در سینماهای سراسر کشور، مجددا رونق به سالن های سینما نیز کشیده شده است.

,

در شرایطی که پروازهای ایرلاین ها و ناوگان ریلی و قطار ها با ظرفیت پذیرش صد درصدی مسافر به روال سابق خود بازگشته اند، علارغم تاکید دبیر انجمن سالن داران سینما مبنی بر وجود ایمنی و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این سالن ها و با وجود سقف بلند و تهویه مناسب در سالن های سینما، همچنان این مراکز با ظرفیت 50 درصدی صندلی، پذیرای تماشاگران مشتاق این روزهای سینما هستند.

,

با همه این شرایط اکران فیلم هایی همچون «گشت ارشاد 3، قهرمان و منصور» توانسته اند رونق تازه ای به سالن های خاموش سینماها دهند و این امید وجود دارد که با اکران فیلم های تماشاگر پسند و جدیدی که قرار است به زودی راهی پرده سینماها شوند، چراغ سینماها روشن و خونی تازه به رگ های حیاتی این مراکز فرهنگی جریان پیدا کند.

,

بر اساس آخرین آمار فروش فیلم های در حال اکران، همچنان فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهران فر و نازنین بیاتی در فضایی کمدی و طنز با فروش 23 میلیارد و 350 میلیون تومان فاتح گیشه های سینماهای سراسر کشور است.

,

پس از «دینامیت»، سینمایی «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی با بازی امیر جدیدی و با فروش 7 میلیارد و 100 میلیون تومان در این روزهای کرونایی توانسته تماشاگران زیادی را به سینماها بکشاند. «درخت گردو» مهدویان نیز با داستانی واقعی از حادثه تلخ بمباران شیمیایی سردشت، با فروش 3 میلیارد و 348 میلیون تومان همچنان برای مخاطبان جذاب و در حال فروش است.

,

مرور آمار فروش سال های گذشته سینمای ایران نشان می دهد که عموما صدرنشین و پرفروش ترین فیلم سال متعلق به فیلمی با فضای طنز و کمدی است و فروش «دینامیت» این را ثابت کرده و حالا سینمایی «گشت ارشاد 3» به کارگردانی سعید سهیلی فقط با سه روز اکران توانسته به فروش 3 میلیارد و 104 میلیونی برسد تا به عنوان رقیبی تازه برای کمدی «دینامیت» به حساب آید.

,

در کنار فیلم های طنز «دینامیت و گشت ارشاد 3»، سینمایی «پوست» برادران ارک با درون مایه ای از وحشت با فروش خوبی نزدیک به 700 میلیون تومان و سینمایی «منصور» با مروری بر مقطعی از زندگی فرمانده سابق ارتش شهید ستاری و با فروش 705 میلیون تومانی از دیگر فیلم های در حال اکران سینماهای کشور هستند.

,

گویا استقبال بالایی از «تومان» مرتضی فرشباف، «حکم تجدید نظر» اولین ساخته محمد امین کرم پور و «آپاچی» آرش معیریان نشده و دو فیلم اول با فروش 80 و کمدی معیریان با فروش 60 میلیونی همچنان در پایین گیشه قرار دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه