اخبار داغ

با کرکره پائین خبازی ها و قاچاق آرد در کهگیلویه و بویراحمد برخورد شود

با کرکره پائین خبازی ها و قاچاق آرد در کهگیلویه و بویراحمد برخورد شود
پایین بودن قیمت آرد و بالا بودن قیمت گندم در کشور‌های همسایه سبب شده تا در طول ماه‌های اخیر قاچاق آرد بیش از هر زمان دیگری برای قاچاقچیان جذاب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از صبح زاگرس رسانه های کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال خبر های زیادی از کشفیات قاچاق آرد در استان منتشر کرده و با وضع موجود آنگونه که گفته شد استقبال سودجویان برای قاچاق این کالا افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

کیفت نان و کرکره پائین خبازی ها در شهر یاسوج داد مردم را دراورده و بنظر می رسد مسئولان متولی بازار صدای مردم را نمی شوند.

,

کاهش پخت نان و تعطیلی زود هنگام و غیر قانونی نانوایی ها بیشترین گلایه شهروندان یاسوجی از فعالیت خبازان است و مردم ادعا می کنند نانوایی ها در این شهر عصر ها پخت کمی دارند و خیلی زود کرکره نانوایی را پائین می کشند موضوعی که اتحادیه از ابتدای فعالیت ساعت کار را مشخص کرده و بدون شک سهمیه فروشی آرد در این تعطیلی ها بدون اثر نیست.

,

 صداقت کیش مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی مقصر کیفیت پائین نان در این شهر را عدم مهارت خبازان معرفی کرد و کیفیت بالای گندم را از افتخارات استان دانست اما در این بین مدیر کل صنعت و معدن علاوه بر اینکه کافی نبودن مهارت را مطرح کرد گفت: باتوجه به کافی نبودن تولید گندم برای استفاده استانی در کهگیلویه و بویراحمد از گندم های وارداتی استفاده می شود و مخلوط شدن این گندم ها و فراوری نامناسب آرد باعث می شود تا کیفیت نان پائین بیاید.

,

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: نانوایی ها چه در نیمه اول سال و چه در نیمه دوم تایم کاری آنها و روزهای فعالیت مشخصی دارند که هرگونه تغییر بدون مجوز در این خصوص تخلف محسوب می شود .

,

روح اله باقری ابراز داشت: خبازی های سطح شهر یاسوج در 3 نوبت کاری با سهمیه مشخص آرد روزانه فعالیت می کنند و در طول روز به صورت متغیراز 5 تا 7 کیسه آرد پخت می شود.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت نان در طول 2 سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد افزایش نداشته و از استان های با کمترین قیمت نان در کشور هستیم گفت: نانوایی هایی که در ساعت مقرر شده و روز های تعیین شده نان پخت و به مردم خدمات دهی نکنند با کسر سهمیه آرد مواجه خواهند شد.

,

باقری آرد فروشی توسط نانوایی ها را از تخلفات مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: قطع سهمیه آرد، تشکیل پرونده قاچاق و جرائم تعزیراتی از جمله احکام متخلفین و سودجویان بوده و مردم می توانند در صورت مشاهده با سامانه 124 این موارد را گزارش دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه