اخبار داغ

در جریان جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

هشدار امانی درباره تشدید آلودگی هوا و ترافیک پایتخت/ تردد ۴میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران/ افزایش ۲۰ درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس

هشدار امانی درباره تشدید آلودگی هوا و ترافیک پایتخت/ تردد ۴میلیون موتورسیکلت در سطح شهر تهران/ افزایش ۲۰ درصدی ترافیک با بازگشایی مدارس
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد دولت و مدیریت شهری گذشته و عدم پاسخگویی آنها به وظایف خود گفت: تنفس مردم دچار اختلال شده است و اگر به وضع ترافیک و آلودگی نرسیم این مسئله به مرز هشدار خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر امانی در جریان بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت سردار بیات فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، اظهار کرد: بنابر پیگیری انجام شده ایشان به خاطر جانبازی و گرفتار شدن به کووید 19 جان خود را از دست دادند که این ضایعه را تسلیت عرض می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم شهر تهران موظف به پیگیری‌های امور شهری هستیم، گفت: مردم گرفتار هستند و باید به این موضوعات توجه شود اما متاسفانه شاهد هستیم که در برخی از رسانه‌ها مدیریت شهری فعلی را مسئول آلودگی هوا و ترافیک می‌داند و با تیتر کردن اخبار ی مبنی بر آلودگی هوا در جلسات محرمانه شورا می‌پردازند که باید عرض کنم که ما هیچ چیزی تحت عنوان محرمانگی نداشتیم و نخواهیم داشت.
,
 
,
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در هجدهم مردادماه سال 96 به تصویب رسید، گفت: دو دولت روحانی و همچنین مدیریت شهری سابق که 4 سال فرصت داشتند در انجام این قانون کوتاهی کردند که البته دستگاه‌ها و سازمان‌های زیادی مسئولیت دارند و هماهنگ‌کننده این قانون سازمان محیط زیست بوده که هیچ اقدامی را در این بخش انجام نداده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان دولتی در دوره گذشته و مدیریت شهری قبل پاسخگوی عدم مسئولیت خود را بدهند، ادامه داد: ما هم وظیفه داریم پاسخگوی ماه گذشته فعالیت خود باشیم و به مردم پاسخ بدهیم.
,
 
,
امانی با بیان اینکه در این روزها تنفس مردم دچار اختلال شده است، گفت: اگر به حوزه آلودگی هوا و ترافیک توجه نکنیم به وضع هشدار نزدیک خواهیم شد و در قبال این موضوعات همه مسئول هستیم و باید بار دیگر وظایف شهرداری را در این بخش یادآوری کنیم.
,
 
,
وی گفت: متاسفانه برخی از خودروهای شهرداری که خود حامل آلودگی هوا هستند نیز در سطح شهر تردد می‌کنند البته ما می‌دانیم در کوتاه مدت نمی‌توان کاری کرد و ما وارث کارهای انجام نشده در دوره گذشته هستیم، اما با این همه باید تلاش کنیم مشکل آلودگی هوا و ترافیک برطرف شود.
,
 
,
عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه با برگزاری جلسات و تشکیل کارگروه‌ها و ستاد مشکل‌ آلودگی هوا حل نخواهد شد، گفت: آلودگی هوا ناشی از ترافیک و تردد وسایل متحرک در پایتخت است به طوری که در سطح شهر تهران 4 میلیون موتورسیکلت تردد دارند که 90 درصد آلودگی هوا مربوط به این وسایل است. 
,
 
,
وی در پایان ضمن تردد هزاران تاکسی و اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران گفت: در سطح شهر تهران نیز صدها هزار کامیون وجود دارد که 80 درصد آنها در شب‌ها‌ تردد می‌کنند و مشکلاتی برای شهر ایجاد می کنند اما مردم بدانند ما بی‌تفاوت نیستیم و در قبال وظایف خود باید پاسخگو باشیم.
,
 
,
به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز پس از اظهارات امانی با تایید صحبت‌های وی گفت: حرف‌های شما کاملا درست است و کسانی که سبب این شرایط شدند باید پاسخگو باشند اگر در آن دوره کار می‌کردند این شرایط به‌وجود نمی‌آمد و یا کمتر به وجود می‌آمد و آنها نتوانستند منجر به کاستن آلودگی هوا شوند و در این نابسامانی سهم دارند و متاسفانه شاهد فرار رو به جلوی آنها هستیم.
,
 
,
وی گفت: قطعا فشار ترافیک با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها 20 درصد افزوده خواهد شد و در کنار این موارد باید به تردد موتورسیکلت‌ها که یکی از منابع آلودگی هوا هستند نیز اشاره کنیم.
,
 
,
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: 15 روز پیش جلسه‌ای با حضور وزیر کشور در ارتباط با قانون هوای پاک برگزار شد که در این جلسه صحبت‌هایی مطرح شد و همه دستگاه‌ها موظف به انجام وظایف خود هستند.
,
 
,
چمران با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی از جمله وزارت نفت نیز در این بخش مسئولیت دارد گفت: مسئولان وزارتخانه اعلام کردند که وظایف خود را آغاز کردند و ان‌شاءالله ثمرات خوبی را در پی خواهد داشت.
,
 
,
وی با بیان اینکه شرایط نامساعد هست، گفت: شورا و شهرداری یکی از حدود 20 دستگاهی هستند که در ارتباط با ترافیک و آلودگی هوا مسئولیت دارند همچنین در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران می خواهیم که طرحی را برای تهیه اتوبوس و مترو تهیه کنند البته باید به صورت جهادگونه انجام شود نه به صورت اداری و به سبک دوره قبل!
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه