اخبار داغ

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد؛

افزایش تصادفات در استان، طی هفت ماه گذشته/۱۷۲ نفر قربانی تصادفات شدند

افزایش تصادفات در استان، طی هفت ماه گذشته/۱۷۲ نفر قربانی تصادفات شدند
سردار سعید مطهری زاده گفت: در خراسان شمالی طی هفت ماهه امسال تعداد تصادفات برون شهری تا ۱۳درصد و تعداد تصادفات درون شهری نیز تا ۹ درصد افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، سردار سعید مطهری زاده، فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با گرامی داشت هفته بسیج، درباره وقوع تصادفات در استان اظهار کرد: در خراسان شمالی طی هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته تعداد تصادفات برون شهری تا 13درصد و تعداد تصادفات درون شهری نیز تا 9درصد افزایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

سردار مطهری زاده گفت: طی هفت ماه گذشته 31 نفر در تصادفات درون شهری و 141 نفر در تصادفات برون شهری استان فوت شدند.

,

وی تصریح کرد: بیشترین سهم در بروز تصادفات برون شهری استان مربوط به عامل انسانی بوده است.

,

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی افزود: عامل انسانی، علت اصلی 70 درصد از بروز تصادفات برون شهری استان بوده است.

,

وی افزود: بیشتر تصادفات برون شهری رخ داده در جاده های استان طی هفت ماه گذشته مربوط به مسافران غیر بومی بوده که آنان نسبت به جاده های استان آشنایی نداشته اند.

,

سردار مطهری زاده خاطر نشان کرد: پس از عادی شدن شرایط کرونایی، تعداد تردد خودروهای مسافران در جاده های استان نیز افزایش یافت که این امر نیز بر افزایش تصادفات در جاده های استان طی هفت ماه گذشته تاثیر گذاشت.

,

وی همچنین افزود: در بروز تصادفات برون شهری، خودروی سواری 69 درصد، وانت و کامیون 12درصد، کامیون و تریلی پنج درصد، موتور سیکلت نیز 11درصد سهم داشته اند.

,

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وقوع تصادفات درون شهری استان نیز بیان کرد: در بروز تصادفات درون شهری استان، سهم موتور سیکلت 18درصد، خودروی سواری 58درصد، وانت بار هفت درصد و کامیون پنج درصد بوده اند.

,

وی تصریح کرد: برای کنترل تصادفات در استان نیاز است که سایر دستگاه های اجرایی استان نیز با ناجا همکاری کنند.

,

سردار مطهری زاده در بخش دیگری از سخن خود به شرایط جغرافیایی و جوی استان نیز اشاره و اظهار کرد: در زمان بارش برف و کولاک، وضعیت محورهای خراسان شمالی در مقایسه با جاده های سایر استان پرخطر تر است.

,

وی بیان کرد: اجرای طرح زمستانه در سطح در جاده های استان با حضور 47تیم از پلیس راه و 38تیم از راهور استان از امروز آغاز شد که تا 20 اسفندماه ادامه دارد.

,

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی گفت: تعدادی از این تیم ها به صورت تیم های خودرویی، موتوری و خدمات رسان در سطح جاده های استان حضور دارند.

,

وی افزود: همراه با تیم های پلیس راه و راهور استان، تیم های اورژانس، هلال احمر و راهداری استان نیز همکاری می کنند.

,

سردار مطهری زاده خاطرنشان کرد: در شش پاسگاه پلیس راه استان تیم ها مستقر می شوند و به صورت شبانه روزی در شرایط کولاک و برف خدمت رسانی خواهند کرد.

,

انتهای پیام/یزدانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه