اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد؛

ذخیره سازی ۱۴ هزار تن ماسه و نمک برای عملیات راهداری زمستانه/۷ دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیک در استان نصب می شوند

ذخیره سازی ۱۴ هزار تن ماسه و نمک برای عملیات راهداری زمستانه/۷ دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیک در استان نصب می شوند
جعفر شهامت گفت: ۱۴ هزار تن ماسه و نمک و هفت هزار کیسه شن در استان برای استفاده از آنها در زمان وقوع بارش های برف و باران و بروز کولاک احتمالی امسال ذخیره سازی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی 21 گردنه وجود دارد که طول 10 گردنه از آنها 86 کیلومتر است که بخشی از مسیرهای شریانی و اصلی استان را شامل می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

شهامت افزود: گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و بیو شوقان در شرایط جوی متغییر در وضعیت پر خطر قرار می گیرند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی 23 راهدارخانه ایجاد شده اند که از این تعداد 19 راهدارخانه به صورت دائمی فعال هستند و چهار راهدارخانه نیز در فصل زمستان فعال می شوند.

,

این مسئول بیان کرد: در این راهدارخانه ها 263 راهدار با استفاده از 236 دستگاه ماشین آلات راهداری به طور مستمر به مردم خدمت رسانی می کنند.

,

وی گفت: امسال متاثر از افزایش نرخ تورم، برای تعمیرات و به روزرسانی ماشین آلات راهداری، تامین سوخت و خریداری قطعات آنها به تامین 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز شد که تا به کنون حدود هشت میلیارد تومان آن تامین شده است.

,

شهامت همچنین به اقدام این اداره کل در زمینه ذخیره سازی 14 هزار تن ماسه و نمک و هفت هزار کیسه شن برای استان برای استفاده از آنها در زمان وقوع بارش های برف و باران و بروز کولاک احتمالی امسال نیز اشاره کرد و افزود: این ذخیره سازی به منظور استفاده برای رفع لغزندگی جاده ها و حفظ امنیت تردد وسایط نقلیه در شرایط احتمالی انجام شده است.

,

وی گفت: این ذخیره سازی در اختیار راهدارخانه های استان قرار گرفته اند.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح جاده های برون شهری استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 27 دوربین ثابت کنترل ترافیک در سطح جاده های استان نصب شده اند که هفت دستگاه جدید نیز نصب خواهند شد.

,

وی خاطرنشان کرد: برای محور چمن بید-گرمه نیز مکان های استقرار و نصب پنج دستگاه دوربین کنترل ترافیک جانمایی شده اند که طی شش ماه آینده نصب خواهند شد.

,

وی گفت: با استفاده از این دوربین ها رانندگان خاطی اعمال قانون می شوند.

,

شهامت همچنین بیان کرد: در سطح جاده های استان 51 دستگاه تردد شمار و پنج دستگاه  تابلو متغییر نصب هستند که وضعیت جاده های استان رصد، کنترل و هدایت می شوند.

,

انتهای پیام/یزدانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه