اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان:

خدمت بی منت نشانه بسیجی بودن است/ بسیجیان نشان دادند نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد

خدمت بی منت نشانه بسیجی بودن است/ بسیجیان نشان دادند نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کسی که ادعا می‌کند بسیجی است اگر بخواهد بسیجی باشد ضمن ولایتمداری خدمت او هم باید خدمتی بی‌منت به مردم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ صبحگاه مشترک کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی استان اصفهان به مناسبت هفته بسیج در استانداری اصفهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

محمدرضا جان‌نثاری در این صبحگاه مشترک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: اولین شاخصه بسیج ولایتمداری است به این معنی که منویات رهبری را به خوبی اجرا کنیم. تراز ولایت مداری تراز شهدایی مانند سلیمانی و کاظمی است و دومین شاخصه این است که با بصیرت و شناخت بدانیم که چه وظیفه‌ای بر عهده ما است. مهم سربازی کردن و بصیرت داشتن برای خدمت به کشور است و اگر ولایتمداری جهت را نشان می‌دهد وظیفه‌شناسی ما را به سمت هدف سوق می‌دهد. ولایتمداری با کار و تحرک عجین است و این شاخصه نشان می‌دهد که ادعای بسیجی بودن تا چه اندازه صحت دارد.

,

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: در هفته بسیج لازم است که به خودِ بسیج بپردازیم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری بسیج یک فرهنگ و کار فرهنگی است. این جمله و فرمایش بسیار پرمعنا و عمیق است. این فرهنگ الزامات و خصوصیاتی دارد که باید به این خصوصیات اشاره کنیم و اگر این اصول را خوب ترویج کنیم دنیا و آخرت ما تضمین می‌شود. از شاخصه‌های دیگر بسیج خدمت بی‌منت به مردم است، کسی که ادعا می‌کند بسیجی است اگر بخواهد بسیجی باشد ضمن ولایتمداری خدمت او هم باید خدمتی بی‌منت به مردم باشد. یک بسیجی باید دشمن‌ستیز باشد و کارمندان بسیجی خادم مردم هستند و نمی‌گذارند مردم دلسرد شوند.

,

وی اذعان کرد: بسیجیان ما در این حوزه‌ها ایستاده‌اند که نشان بدهند نظام اسلامی توانایی اداره کشور را دارد و اگر در دوره‌هایی در صدر دستگاه‌ها افرادی بودند که اعتقادی به تفکر بسیجی نداشتند، اما امروز این‌گونه نیست. افکاری دینی و قانون مبتنی بر  قرآن می‌تواند پیشرفت را به وجود بیاورد و به خوبی کشور را اداره کند، بسیج حرکتی فرهنگی است و در فرهنگ بسیجی اشرافیت و تبعیض جایی ندارد. بسیجیان باید دشمن را مأیوس کنند. امروز دولت سیزدهم افتخار می‌کند که دولتی بسیجی است و خجالت نمی‌کشیم که لباس بسیجی به عنوان مدیر دولتی بپوشیم.

,

جان نثاری ادامه داد: اگر ما امروز قدرت و قلمی داریم و می‌توانیم کشور را با امنیت کامل اداره کنیم این قدرت را شهیدان در اختیار ما قرار داده‌اند.به ۲۴ هزار شهید استان اصفهان توجه داریم. فرهنگ بسیجی هیچ‌گاه به ما غرور را القا نمی‌کند. ما بسیجیان افتخار می‌کنیم که از طبقات پایین جامعه بیشتر دفاع می‌کنیم و در این راه باید گام برداریم.

,

*چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان تحول‌گرا است

, *چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان تحول‌گرا است, *چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان تحول‌گرا است,

سرهنگ پاسدار محمد شفیعی در این مراسم اظهار کرد: چشم‌انداز ترسیم شده بسیج کارمندان در گام دوم انقلاب ایجاد مجموعه‌ای توانمند و نقش‌آفرین، تحول‌گرا و خدمتگزار و فراگیر در سطح دستگاه‌ها و نهادها برخوردار از ظرفیت‌های مادی و معنوی به منظور تحقق بخشی از بسیج ده‌ها میلیونی و کمک به تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و استقرار و ارتقا سلامت اداری، جهادی و ولایی با تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در دستگاه‌های اجرایی در راستای تمدن سازی نوین اسلامی و مظهر عزمی راسخ برای حل مشکلات و پیش‌برد اهداف استان است.

,

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان افزود: در این راستا و بر اساس راهبردهای سند اعتلای بسیج، مصوب مقام معظم رهبری، چهار راهبرد جهت تحقق چشم‌انداز، پیگیری و در دستور کار سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان است. راهبرد اول پیش‌روندگی است. در این راهبرد به منظور تربیت هشت میلیون جوان انقلابی پای‌کار با محور فعال کردن ۴۵۰ پایگاه اداری ذیل ۲۷ حوزه و جذب ۶۲ درصد از مدیران و آحاد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در استان اقدام کرده که این مهم در چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید ۷۰ درصد برسد.

,

وی بیان کرد: توسعه و تقویت نظام تربیتی با فعال کردن ۳۵۰ حلقه صالحین در سطح ادارات و دستگاه‌ها با هدف تربیت کارمند تراز انقلاب اسلامی نیز از اهداف بعدی است، راهبرد دوم پیش‌برندگی بوده که بدین شرح است، نخست، برگزاری میز خدمت جهادی و کمک به سازماندهی بسیجیان در عرصه‌های خدمت‌رسانی به منظور اقدام و عمل جهادی برای حل مشکلات مردم و افزایش رضایت‌مندی و کارآمدسازی نظام اداری با انجام ۸۷۴ میزخدمت جهادی در ۲۰۰ مسجد و پایگاه که ۲۴ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده به ۱۹۵۰ نفر مدیر و کارشناس در سطح استان و شهرستان پاسخگوی مردم بودند. دوم، راه‌اندازی ۳۲ گروه جهادی با راهبرد ارائه خدمات فرهنگی، سازندگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره و مددکاری و آموزشی و پزشکی در محلات ضعیف و آسیب‌دیده است.

,

شفیعی اذعان کرد: نقش‌آفرینی در قرارگاه شهید سلیمانی با هدف آگاهی بخشی، آموزشی، بیماریابی و غربال‌گری، تشخیص و تهیه خدمات بهداشتی و مواسات مومنانه که در این راستا، اقدامات بسیاری انجام شده است.تهیه و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، تهیه ۵۸۹ عدد کپسول اکسیژن و اهدا به مراکز بهداشتی، تهیه ۲۵ هزار بسته معیشتی، جمع‌آوری کمک‌های نقدی و ارائه در غالب کارت هدیه به مبلغ یک میلیارد تومان، اهدا سه هزار واحد خون و تهیه و توزیع پک بهداشتی درمحله‌های آسیب‌دیده به تعداد ۲۰۰ هزار بسته از اقدامات بسیج کارمندان در راستای کمکهای  مومنانه است.

,

وی متذکر شد:  اقدامات این سازمان در زمینه تحقق راهبرد سوم یعنی مقاومت مردمی با تکیه بر دفاع مردم پایه، تشکیل یک گردان بیت‌المقدس با مأموریت دفاعی-امدادی به استعداد ۲۳۴ نفر و یک گروهان به علاوه، حفظ انسجام گردان و فراخان در آموزش‌های دفاعی-امدادی، تجهیز برخی ادارات در راستای طرح خود حفاظتی و آموزش و توانمندسازی و به‌کارگیری فرماندهان و بسیجیان در دفاع از مقر برابر دستور ابلاغی ریاست شوری تأمین استان در سه بازه زمانی آبان ۱۳۹۹، اردیبهشت ۱۴۰۰ و آبانماه ۱۴۰۰ از اقدامات این سازمان بسیج ادارات در راستای تحقق اهداف این راهبرد است.

,

فرمانده سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان اصفهان تصریح کرد: اقدامات سازمان بسیج کارکنان و ادارات اصفهان در زمینه تحقق اهداف راهبرد چهارم یعنی راهبرد تحولی و تعالی سازمانی و تقویت بُعد نهادی و مردمی بسیج صورت میگیرد، این راهبرد با تشکیل هیئتی اندیشه‌ورز و گروه مدیریت حکم‌رانی با جمعی از نخبگان بسیجی نسبت به احصا و اولویت‌بندی آسیب‌ها، فرصت‌ها و راه‌کارها در نظام مسائل حاکمیتی و مدیریتی صورت گرفته است.

,

در پایان این مراسم از فرماندهان بسیج ادارات تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه