اخبار داغ

به مناسبت هفته بسیج تبیین شد؛

از نقش بسیجیان در عرصه های مختلف تا تحقق ارتش ۲۰ میلیونی مدنظر امام راحل

از نقش بسیجیان در عرصه های مختلف تا تحقق ارتش ۲۰ میلیونی مدنظر امام راحل
شجره طیبه بسیج از زمان تاسیس تاکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، بسیج نهادی مقدس و ارزشی است که در راستای خدمت رسانی به مردم، محرومیت زدایی، دفاع از مرزها و ارزش‌ها به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب شکل گرفت.

امروزه نقش و جایگاه بسیج بر کسی پوشیده نیست؛ از حضور بسیجیان در مرزها گرفته تا بحران های مختلفی چون کرونا، سیل،زلزله و... که همگی نشانگر گستردگی فعالیت‌های بسیجیان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

میوه های ارزشمند بسیج نقش بسیار موثری در رشد و پیشرفت کشور دارد

, میوه های ارزشمند بسیج نقش بسیار موثری در رشد و پیشرفت کشور دارد, میوه های ارزشمند بسیج نقش بسیار موثری در رشد و پیشرفت کشور دارد,

حمید رضا ترقی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: بسیج که به عنوان شجره طیبه توسط حضرت امام خمینی(ره) عمدتا با هدف دفاع از ‌کشور در محلات و  داخل شهرها تشکیل شده بود امروزه به یک نهاد بسیار ارزشمند و مردمی که نه تنها در دفاع از محلات و افزایش مقاومت مردم در برابر توطئه های دشمن نقش داشته بلکه نهادی خدمت گذار در حوزه مسائل اجتماعی، بحرانها، حوادث غیر مترقبه و موضوعات مرتبط با سلامت مردم و حتی فعالیت در عرصه های تکنولوژی، دانش بنیان و ارتقای روحیه سیاسی و فرهنگی جامعه نقش آفرین است.

, مرصادنیوز,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروزه میوه های ارزشمند بسیج، نقش بسیار موثری در رشد و پیشرفت کشور دارد.

,

ترقی خاطرنشان کرد: این شجره طیبه که حضرت امام راحل، اساس آن را  بر مبنای تقوا پی ریزی کردند و خواستند از آن یک ارتش ۲۰ میلیونی برای دفاع از کشور تشکیل شود امروزه در همه مرزها اعم از مرزهای جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت سنگرهای مستحکمی در دفاع از ‌کشور دارد که نشان می دهد تا چه میزان برای کشور ما نافع و لازم بوده است.

,

وی افزود: امروزه کشورهایی چون سوریه، عراق، لبنان و...با الگو گیری از بسیج مستضعفین در کشور ما، توانسته اند مردم و مؤمنین را زیر چتر این نوع تشکل مردمی بسیج قرار دهند و از ثمرات آن برای دفاع از کشورشان استفاده کنند.

,

ترقی گفت: به نظر می‌رسد این نهاد یک الگو است که با تکیه بر مردم و استفاده از ظرفیت مردمی پایبند و معتقد به آرمان‌های نظام و انقلاب می تواند در دنیا به ثبت برسد و نقش خود را در کمک به مردم و پیشرفت اهداف یک انقلاب به نحو مطلوب نشان دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروزه همه آحاد جامعه و مسئولان ما آرزومند هستند که عضو بسیج باشند و فرهنگ بسیج را در نظام اجرایی و اداری ‌کشور، بازار و اجتماع پیاده کنند.

,

ترقی گفت: تشکل مردمی بسیج می تواند الگویی برای اهداف و تشکل های سیاسی و فرهنگی باشد تا بتواند اثرگذاری خود را در تحولات اجتماعی و نیازهای مردم به نحو مطلوبی به منصه ظهور برساند.

,

وی با تبریک سالگرد تاسیس این نهاد مقدس به همه بسیجیان افزود: امیدواریم روز به روز بر اقتدار، قدرت، گسترش و توسعه این نهاد افزوده شود.

,

, ,

بسیج افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است

, بسیج افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است, بسیج افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است,

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: نقش بسیج در انقلاب به قدری فراوان است که در یک مصاحبه قابل بیان نیست.

, مرصادنیوز,

وی افزود: بسیج و بسیجیان در همه زمینه ها از جمله در جنگ، جهاد سازندگی، مبارزه با تروریست، رسیدگی به مردم محروم،  مبارزه با کرونا، کمک به آسیب دیدگان حوادث بلایای طبیعی چون سیل و زلزله، شناسایی تروریست‌ها فعالیت‌های مثمرثمری داشته اند.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: همچنین می توان به فعالیت های بسیج در همه دستگاه ها، مراکز و مساجد و با محوریت امور فرهنگی، درمانی، فقرزدایی، آموزشی و علمی، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و سازندگی اشاره کرد.

,

وی عنوان کرد: بسیج شجره طیبه ای است که با دستور امام راحل شکل گرفت در واقع هنگامی که حضرت امام خمینی(ره) از تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی صحبت کردند که جمعیت ایران هنوز به ۴۰ میلیون نفر نرسیده بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وجود بسیج موجب اطمینان بخشی به ملت ایران و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان انقلاب اسلامی و نامیدی آنها در اجرای توطئه ها شده است.

,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: بسیج افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است همان گونه که بسیجی بودن یک افتخار است.

,

وی افزود: بسیجی ها نه تنها با فعالیتهای خود، کشور را در مقاطع مختلف یاری رساندند بلکه خودشان هم با فعالیت‌ در این عرصه رشد و نمو کردند درحالی که بدون انجام این فعالیت‌ها امکان پذیر نبود.

,

قدیری ابیانه اذعان کرد: در حقیقت بسیجی ها با فعالیت هایشان هم خود را رشد دادند و هم از نظام و مردم حمایت کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه