اخبار داغ

بازدید معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی

کلهر: ورزش زورخانه‌ای مثل علوم پایه است

کلهر: ورزش زورخانه‌ای مثل علوم پایه است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، برای اولین بار با حضور خود در فدراسیون های ورزشی از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی بازدید به عمل آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، سینا کلهر معاون ورزش همگانی وزارت وزش و جوانان ر بازدید از فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که صبح امروز مصادف با  بزرگداشت هفته بسیج صورت پذیرفت، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات شایسته فدراسیون در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی به ویژه برگزاری بسیار مطلوب رقابت های کشتی پهلوانی تعیین پهلوانی سال 1400 اظهار داشت: این مراسم واقعا آبرومندانه و به خوبی برگزار شد و همه در وزارتخانه از این مراسم راضی بودند، الحمدالله با تقدیر و تشکری که از سوی نهاد ریاست جمهوری در رابطه با این برنامه داشتیم، نشان می دهد که این کار موفق بوده است. انشاالله برنامه های خوب اینچنینی در ورزش کشور تدام داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت در ادامه افزود: همه می دانند که ورزش زورخانه ای مهم است، توسعه آن اهمیت دارد، قدمت دارد و موارد بسیار خوب دیگر که در رابطه با این ورزش وجود دارد. خوشبختانه همه جریان های سیاسی، فرهنگی و... هم اذعان دارند که این ورزش متعلق به میراث ملی و هویت فرهنگی کشورمان است.

,

 

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ورزش زورخانه ای را توسعه دوچندان دهیم باید در یک وضعیت رقابتی با دیگر ورزش ها قرار بگیریم، بیان داشت: در کل دنیا فوتبال در جایگاه نخست قرار دارد. ورزش زورخانه ای باید خودش را در وضعیت رقابت با چنین رشته هایی که مخاطبان بسیاری را به خود تعلق داده اند، آماده کند تا بتواند پویایی، زیبایی و تفکرات مثبت خود را ثابت کند.

,

 

,

کلهر گفت: الزاما نمی توان ورزش زورخانه ای را در بعد توسعه همگانی همپای ورزش هایی همچون فوتبال تلقی کرد. اما ورزش زورخانه ای مثل علوم پایه است. ممکن هست شما بگویید ریاضیات کاربردش چیست؟ ولی همه اذعان دارند اگر علوم پایه وجود نداشته باشد، علوم کاربردی وجود نخواهد داشت. می توانیم در اینجا از این مثال استفاده کنیم و بگوییم که ورزش زورخانه ای هم به جهت فرهنگی و هم به جهت حرکات ورزشی به عنوان پایه ورزش های دیگر می تواند عمل کند. در اصل باید کاری کنیم که با برنامه ریزی های دقیق و کاربردی این ورزش را روزی ورزش پایه همه رشته های ورزشی حرفه ای نماییم. چه ایرادی دارد ورزشکاران رشته های مختلف در ابتدای آیین ورود به زمین بازی خود همچون ورزشکاران زورخانه ای به صورت آیین ورود زورخانه عمل کنند. یا اینکه برخی از حرکات ورزش زورخانه ای را در آنها نهادینه کرد.

,

 

,

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: عنصر مرشد، اشعار حماسی و آموزنده، موسیقی آیینی و سنتی موجود در ورزش زورخانه ای یکی دیگر از نکات جذاب و ظرفیت های این ورزش است که می تواند در دیگر رشته ها و حتی میان عموم مردم بسط و توسعه پیدا کند. به شرط آنکه بتوانیم آن را متناسب با سلایق و ذائقه های مختلف تنظیم و در جامعه منتشر نماییم.

,

 

,

کلهر در پایان خاطرنشان کرد مجموعه وزارت ورزش با رویکرد جدیدی که دارد بیش از پیش با تمام توان خود برای ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای حمایت های خود را دریغ نخواهد کرد و برای محقق شدن برنامه های توسعه محور این ورزش ملی و اصیل ایرانی در کنار فدراسیون خواهد بود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه