اخبار داغ

پس از سه ماه؛

پرنده مهاجر اورژانس هوایی کهگیلویه‌وبویراحمد به آشیانه بازگشت

پرنده مهاجر اورژانس هوایی کهگیلویه‌وبویراحمد به آشیانه بازگشت
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشت بالگرد اورژانس هوایی یاسوج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جمع خبرنگاران  از بازگشت بالگرد  جهانبخش وحدت نژاد در گفت‌وگو با  خبرنگار فارس در یاسوج گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان در ابتدای شهریورماه سال جاری برای سرویس و اورهال شدن به شیراز منتقل شد اما به دلیل تاخیر در تامین قطعات  به استان بازنگشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی اظهار کرد: بلافاصله و از همان روزهای ابتدایی  انتقال بالگرد، پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مردم و رسانه‌ها انجام شد و در همین زمینه دیدارهای مکرری با مسئولان کشوری داشتیم که لازم است از همه مسئولان درون سازمانی و برون سازمانی در سطح ملی قدردانی کنیم.

,

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از دو ماه تلاش‌ مستمر،‌ خوشبختانه این پیگیری‌ها در  آذر ماه به نتیجه رسید و بالگرد  اورژانس هوایی امروز  چهارشنبه 3 آذر ماه در پایگاه اورژانس هوایی استان در فرودگاه یاسوج مستقر شد و آماده ارائه خدمات به مردم است.

,

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن ابراز خرسندی از تحقق این مطالبه به حق مردم استان گفت: باتوجه به اینکه بالگرد کنونی به صورت اجاره ای در اختیاردانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است امیدواریم با رایزنی و مساعدت همه جانبه مسئولان ارشد استانی بتوانیم بالگرد ملکی با مالکیت اورژانس 115 استان را فراهم آوریم  تا بار دیگر شاهد اختلال در خصوص خدمات اورژانس هوایی در استان نباشیم و بتوانیم به مردم استان و سایر شهرستان‌ها و استان های همجوار که در شعاع پروازی این بالگرد قرار دارند خدمت‌ رسانی کنیم  هر چند دعا می‌کنیم هیچگاه مصدوم، مجروح و یا بیماری نداشته‌ باشیم که به خدمات این بالگرد نیاز داشته‌ باشد.

,

وحدت‌نژاد ادامه داد: اورژانس هوایی یاسوج  در اسفند ماه ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان‌ها  را هم پوشش می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ ماموریت انجام داده که حدود ۹۰ درصد این ماموریت‌ها برای بیماران و مصدومان با وضعیت وخیم بودند که به بخش ای سی یو انتقال داده شدند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

,

این مسیول خاطرنشان کرد: از مجموع ماموریت‌های اورژانس هوایی در این استان حدود ۴۰۰ مورد انتقال مادران باردار از مناطق محروم، سخت گذر و دور افتاده بوده که این مهم میزان مرگ و میر مادران باردار را در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رساند.

,

وی تصریح کرد:  اورژانس هوایی زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ درصد کاهش می دهد  و از نظر متخصصان اورژانس کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد جز ضروری ترین مراکز نیازمند اورژانس هوایی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه