اخبار داغ

در دیدار با رئیس رسانه ملی عنوان شد؛

بیان مشکلات و جلب رضایت مردم دو خواسته اصلی مراجع عظام تقلید از رسانه ملی

بیان مشکلات و جلب رضایت مردم دو خواسته اصلی مراجع عظام تقلید از رسانه ملی
مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس رسانه ملی بر ضرورت بیان مشکلات مردم و جلب رضایت آن ها تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما صبح دیروز در سفری که از پیش اعلام نشده  به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.
حل مشکلات مردم موجب نشاط و امید در جامعه می‌شود


 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های اخیر و نقش شهدا در زنده نگه‌داشتن انقلاب اظهار داشت: خداوند متعال در سوره آل عمران از شهدا بسیار یاد کرده است و بشارت‌های زیادی در این زمینه داده است.
وی با بیان این که شهدا زنده‌اند، افزود: شهدا از خدا روزی دریافت می‌کنند و باخدا گفت‌وگو دارند، همان‌طور که ما باخدا حرف می‌زنیم.
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت توجه به سیره اسلام و ائمه اهل‌بیت (ع) ابراز داشت: دین اسلام به ما می‌گوید با  همین زنجیری که در روز عاشورای حسینی (ع) وسیله عزاداری است، باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد، در اینجا صداوسیما باید وارد عمل شود و اشاعه‌دهنده این فرهنگ باشد.
وی بر ضرورت حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی‌شود بلکه با حل شدن مشکلات مردم این جامعه شاد می‌شود هرچند که وجود این برنامه‌ها مانعی ندارد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی‌عمل نتیجه‌ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت‌دار مردم بدانید.
وی بیان داشت: این کشور به لطف خداوند همه چیز دارد و نباید به‌صورت کمیته امدادی اداره کنیم.
مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند


  آیت‌الله نوری همدانی،‌امروز در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره آل عمران اظهار داشت: دعوت به عمل صالح و امر به معروف و نهی‌ازمنکر همواره در قرآن سفارش شده است و باید در رسانه ملی نیز به آن پرداخته شود.
وی جریان تمدن‌سازی اسلام را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در زمان معاصر فقیه و دانشمندی همچون امام خمینی (ره) به پا خواست و پایه‌های این انقلاب را معماری کرد.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز نگاه مظلومان جهان به کشورمان دوخته شده است که نشانگر حقانیت انقلاب و ارزش‌های اسلامی است که در این نظام جاری و ساری است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید خدمات و کارهای فراوانی که از آغاز انقلاب در حوزه‌های مختلف صورت‌گرفته برای مردم بازگو شود تا مردم بدانند که چه‌کاری‌هایی صورت‌گرفته، و انقلاب چه خدمات ارزنده‌ای انجام داده است. امروز شبکه‌های بیگانه با تبلیغات فراوان سعی در تخریب وجهه نظام مقدس ایران دارند، اما متأسفانه شاهد پیام‌های تبلیغات بسیار زیاد در صداوسیما هستیم که باید برای این چاره‌ای اندیشید.
وی صحت و درستی را دو عنصر مهم در اطلاع‌رسانی صداوسیما دانست و گفت: صداوسیما باید مشکلات و کمبودهای موجود در جامعه را به شکل صحیح بازتاب دهد.
آیت‌الله نوری همدانی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد سختی معیشت مردم هستیم که باید مسئولین در جهت رفع این مشکلات کوشش نمایند.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اوضاع مسلمانان در منطقه را موردتوجه قرارداد و افزود: آمریکا با پول‌های عربستان و مجری‌گری رژیم صهیونیستی در منطقه دست به هر اقدامی می‌زند که این موضوعات را صداوسیما نه‌تنها برای مردم ایران بلکه باید برای تمامی ملت‌های مسلمان در خارج از ایران نیز بازگو و روشن سازد.
هتک حیثیت افراد خلاف شرع است


آیت‌الله سبحانی  در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه صداوسیما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در قانون اساسی جمهور صداوسیما رکنی از ارکان کشور است که از نظر اهمیت، همسان دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی است که نشان دهنده جایگاه رفیع و بالای رسانه ای ملی در کشور است.
وی ادامه داد: صداوسیما در کنار سایر رسانه‌ها باید ندای اسلام و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند که قطعاً تأثیر شگرفی در بین افکارعمومی جهان خواهد داشت.
آیت‌الله سبحانی جذب حداکثری را مهم برشمرد و بیان داشت: هنر انسان و رسانه باید این باشد که بتواند اکثریت را جذب کند چون جذب همه ملت امکان ندارد اما اکثریت قابل جذب هستند و این لطافت خاصی در انتخاب کلمات، بیان و جملات می‌طلبد.
وی تصریح کرد: صداوسیما باید برای تک‌تک شیعیان در جهان خوراک و محتوا داشته باشد چرا که این افراد دسترسی به مُبلغ ندارند و این رسانه است که می‌تواند مُبلغ باشد.
مرجع تقلید شیعیان  با بیان این که هتک حیثیت افراد خلاف شرع است، تاکید کرد: صداوسیما باید مراقب باشد آبروی افراد ریخته نشود و  اگر اشکالاتی است باید طبق قانون و در دادگاه به آن رسیدگی شود.

رسانه ملی رضایت مردم را جلب کند


آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما که در قم برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی باید بتواند در دوره جدید رضایت مردم راجلب کند گفت: رسانه ملی باید با بکارگیری نیروی های جوان با انگیزه و مستعد، روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دین زدایی از جوانان تاکید کرد: ضروری است صدا و سیما با تولید برنامه های غنی دینی از حریم دین حراست کند.

تربیت محوری در صدر برنامه های صداوسیما


آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس سازمان صداوسیما، با تبریک انتصاب وی در این سمت خطیر گفت: سوابق و تجربۀ زیاد جنابعالی و نیروهای مستعدی که در صداوسیماست، می تواند سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان گردد.

وی افزود: همان گونه که وظیفۀ دانشگاه پرورش نخبگان، افراد لایق و ارائه راهکارهای مناسب جهت برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

معظم له با برشمردن تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی خاطرنشان کرد: غربی ها در پخش برنامه های خود مقید نیستند، اما صداوسیمای اسلامی باید به گونه ای باشد که عمق وجودی اسلام در تمام برنامه هایش، حتی در برنامه های طنز احساس شود.

آیت الله مکارم شیرازی تربیت محور بودن را از دیگر تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی دانسته و بیان کرد: باید در تمام برنامه های صداوسیما محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی قید و شرط.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما نباید تنها به دنبال درآمدزایی باشد، افزود: پخش آگهی های نامناسب و نیمه مبتذل بخاطر درآمد درست نیست و باید جنبۀ فرهنگی در پخش آگهی ها رعایت گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه اشاره کرده و افزود: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان است.

وی مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم دانسته و گفت: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

آیت الله مکارم شیرازی شبکه جهانی ولایت را یکی از شبکه های بسیار مهم جهت معرفی معارف اسلامی در سطح جهان برشمرده و خواستار همکاری بیشتر میان صداوسیما و شبکه جهانی ولایت شد.

وی تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانسته و تأکید کرد: جمع میان سلیقه های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانۀ خطیر بودن وظیفۀ صداوسیماست.

نیازمند هم‌افزایی مؤثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم

در این دیدارها دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، برخی چالش‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و به بیان مأموریت صدا و سیما در مبارزه با این چالش‌ها پرداخت.

وی صدا و سیما را امانت دار نظام و مردم عنوان کرد و افزود: مردم ، فرهنگ، باور، اعتقادات و حماسه‌هایی که آفریده‌اند را به ما امانت داده‌اند و در راه صیانت و از این داشته‌ها نیازمند هم‌افزایی مؤثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم.

رسانه ملی امین نظام و معتمد مردم باشد

در ادامه این دیدارها،  رئیس سازمان صدا و سیما  با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار  سازمان صدا و سیما را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی رسانه طراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کرد که امین نظام و معتمد مردم باشد و عین حالی که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد، با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

امام جمعه قم، انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌پذیرد را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم اینگونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند اما ما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم.

وی توجه صدا و سیما به مسائل محوری نظام را خواستار شد و مسئله جمعیت را از جمله آن عنوان کرد و ابراز داشت: کلی گویی در این رابطه تأثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزند آوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداختن به شعار سال را از دیگر مسائل محوری دانست که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی فرهنگ سازی را از دیگر وظایف صدا و سیما عنوان کرد و افزود: پیام‌های فرهنگی لزوماً نباید به صورت مستقیم مطرح شود بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تأثیر بیشتری در مخاطب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، اعتماد سوزی را نقطه مقابل اعتماد سازی دانست و خاطر نشان کرد: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

وی در ادامه مسئله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

امام جمعه قم بهره گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شد و خاطر نشان کرد: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتاً دین شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ارتباط مؤثر و بیشتر بین سازمان صدا و سیما و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر بین این دو نهاد فرهنگی متذکر شد.

اعلام آمادگی رسانه ملی برای مستند سازی نقش جامعه مدرسین

رئیس رسانه ملی نیز طی سخنانی در این دیدار با تأکید بر نقش جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، این نهاد را بسیار با ارزش و رکن رکین انقلاب برشمرد.

رئیس رسانه ملی افزود: شاهد این سخن ما برکات و تاریخچه جامعه مدرسین در کشور است و باید کاری کنیم این تاریخچه در جامعه تبلور پیدا کند.

وی بیان داشت: باید کاری کنیم این نقش ۴۲ ساله جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، بازسای و مستند سازی شود نه این که تنها به عنوان نوشتاری در جایی بماند و کسی از آن همه نقش آفرینی علما خبری نداشته باشد.

جبلی گفت: باید با رعایت همه قوانین و ضوابط و نظارت جامعه مدرسین، صوت ها را پیاده کرد تا در صدا و سیما نگه داری شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بعضی از ویژگی شخصیتی آیت الله حسینی بوشهری گفت: از جمله این ویژگی ها به روز بودن و رسانه ای بودن است.

وی با بیان این که رسانه ملی جای بسیار مهم است و این رسانه ملی برای راضی نگه داشتن طیف مختلفی از افکار مردم کار بسیار سختی را دارد، گفت: کار سخت هم نیاز به هنرمندی خاص می خواهد تا بتوانیم همه اقشار جامعه را با خود همراه کنیم.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما صبح دیروز در سفری که از پیش اعلام نشده  به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.
حل مشکلات مردم موجب نشاط و امید در جامعه می‌شود


 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های اخیر و نقش شهدا در زنده نگه‌داشتن انقلاب اظهار داشت: خداوند متعال در سوره آل عمران از شهدا بسیار یاد کرده است و بشارت‌های زیادی در این زمینه داده است.
وی با بیان این که شهدا زنده‌اند، افزود: شهدا از خدا روزی دریافت می‌کنند و باخدا گفت‌وگو دارند، همان‌طور که ما باخدا حرف می‌زنیم.
آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت توجه به سیره اسلام و ائمه اهل‌بیت (ع) ابراز داشت: دین اسلام به ما می‌گوید با  همین زنجیری که در روز عاشورای حسینی (ع) وسیله عزاداری است، باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد، در اینجا صداوسیما باید وارد عمل شود و اشاعه‌دهنده این فرهنگ باشد.
وی بر ضرورت حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی‌شود بلکه با حل شدن مشکلات مردم این جامعه شاد می‌شود هرچند که وجود این برنامه‌ها مانعی ندارد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی‌عمل نتیجه‌ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت‌دار مردم بدانید.
وی بیان داشت: این کشور به لطف خداوند همه چیز دارد و نباید به‌صورت کمیته امدادی اداره کنیم.
مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند


  آیت‌الله نوری همدانی،‌امروز در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره آل عمران اظهار داشت: دعوت به عمل صالح و امر به معروف و نهی‌ازمنکر همواره در قرآن سفارش شده است و باید در رسانه ملی نیز به آن پرداخته شود.
وی جریان تمدن‌سازی اسلام را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در زمان معاصر فقیه و دانشمندی همچون امام خمینی (ره) به پا خواست و پایه‌های این انقلاب را معماری کرد.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز نگاه مظلومان جهان به کشورمان دوخته شده است که نشانگر حقانیت انقلاب و ارزش‌های اسلامی است که در این نظام جاری و ساری است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید خدمات و کارهای فراوانی که از آغاز انقلاب در حوزه‌های مختلف صورت‌گرفته برای مردم بازگو شود تا مردم بدانند که چه‌کاری‌هایی صورت‌گرفته، و انقلاب چه خدمات ارزنده‌ای انجام داده است. امروز شبکه‌های بیگانه با تبلیغات فراوان سعی در تخریب وجهه نظام مقدس ایران دارند، اما متأسفانه شاهد پیام‌های تبلیغات بسیار زیاد در صداوسیما هستیم که باید برای این چاره‌ای اندیشید.
وی صحت و درستی را دو عنصر مهم در اطلاع‌رسانی صداوسیما دانست و گفت: صداوسیما باید مشکلات و کمبودهای موجود در جامعه را به شکل صحیح بازتاب دهد.
آیت‌الله نوری همدانی به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه امروز شاهد سختی معیشت مردم هستیم که باید مسئولین در جهت رفع این مشکلات کوشش نمایند.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اوضاع مسلمانان در منطقه را موردتوجه قرارداد و افزود: آمریکا با پول‌های عربستان و مجری‌گری رژیم صهیونیستی در منطقه دست به هر اقدامی می‌زند که این موضوعات را صداوسیما نه‌تنها برای مردم ایران بلکه باید برای تمامی ملت‌های مسلمان در خارج از ایران نیز بازگو و روشن سازد.
هتک حیثیت افراد خلاف شرع است


آیت‌الله سبحانی  در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه صداوسیما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در قانون اساسی جمهور صداوسیما رکنی از ارکان کشور است که از نظر اهمیت، همسان دیگر ارکان نظام جمهوری اسلامی است که نشان دهنده جایگاه رفیع و بالای رسانه ای ملی در کشور است.
وی ادامه داد: صداوسیما در کنار سایر رسانه‌ها باید ندای اسلام و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند که قطعاً تأثیر شگرفی در بین افکارعمومی جهان خواهد داشت.
آیت‌الله سبحانی جذب حداکثری را مهم برشمرد و بیان داشت: هنر انسان و رسانه باید این باشد که بتواند اکثریت را جذب کند چون جذب همه ملت امکان ندارد اما اکثریت قابل جذب هستند و این لطافت خاصی در انتخاب کلمات، بیان و جملات می‌طلبد.
وی تصریح کرد: صداوسیما باید برای تک‌تک شیعیان در جهان خوراک و محتوا داشته باشد چرا که این افراد دسترسی به مُبلغ ندارند و این رسانه است که می‌تواند مُبلغ باشد.
مرجع تقلید شیعیان  با بیان این که هتک حیثیت افراد خلاف شرع است، تاکید کرد: صداوسیما باید مراقب باشد آبروی افراد ریخته نشود و  اگر اشکالاتی است باید طبق قانون و در دادگاه به آن رسیدگی شود.

رسانه ملی رضایت مردم را جلب کند


آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما که در قم برگزار شد، با بیان اینکه رسانه ملی باید بتواند در دوره جدید رضایت مردم راجلب کند گفت: رسانه ملی باید با بکارگیری نیروی های جوان با انگیزه و مستعد، روحیه نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای دین زدایی از جوانان تاکید کرد: ضروری است صدا و سیما با تولید برنامه های غنی دینی از حریم دین حراست کند.

تربیت محوری در صدر برنامه های صداوسیما


آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار رئیس سازمان صداوسیما، با تبریک انتصاب وی در این سمت خطیر گفت: سوابق و تجربۀ زیاد جنابعالی و نیروهای مستعدی که در صداوسیماست، می تواند سبب شکوفایی و پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان گردد.

وی افزود: همان گونه که وظیفۀ دانشگاه پرورش نخبگان، افراد لایق و ارائه راهکارهای مناسب جهت برطرف کردن مشکلات مردم و کشور است، صداوسیما نیز می تواند با جلب اعتماد و رضایت مردم، در این زمینه اقدام کند.

معظم له با برشمردن تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی خاطرنشان کرد: غربی ها در پخش برنامه های خود مقید نیستند، اما صداوسیمای اسلامی باید به گونه ای باشد که عمق وجودی اسلام در تمام برنامه هایش، حتی در برنامه های طنز احساس شود.

آیت الله مکارم شیرازی تربیت محور بودن را از دیگر تفاوت های صداوسیمای اسلامی با صداوسیمای غربی دانسته و بیان کرد: باید در تمام برنامه های صداوسیما محور، تربیت باشد، نه کسب رضایت بی قید و شرط.

وی با اشاره به اینکه صداوسیما نباید تنها به دنبال درآمدزایی باشد، افزود: پخش آگهی های نامناسب و نیمه مبتذل بخاطر درآمد درست نیست و باید جنبۀ فرهنگی در پخش آگهی ها رعایت گردد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به ضرورت ارتباط میان صداوسیما و حوزه های علمیه اشاره کرده و افزود: صداوسیما باید از حوزه های علمیه و طلاب جوان و مستعد در تولید محتوا و برنامه های خود استفاده کند، البته مقصود از جوان، فکر جوانی، روح جوانی و فعالیت جوان است.

وی مسئولیت صداوسیما را بسیار خطیر و مهم دانسته و گفت: جنگ، جنگ صداوسیماهاست، لذا باید شما تحولی چشمگیر در صداوسیما ایجاد کنید.

آیت الله مکارم شیرازی شبکه جهانی ولایت را یکی از شبکه های بسیار مهم جهت معرفی معارف اسلامی در سطح جهان برشمرده و خواستار همکاری بیشتر میان صداوسیما و شبکه جهانی ولایت شد.

وی تقویت و افزایش سطح رادیو معارف را ضروری دانسته و تأکید کرد: جمع میان سلیقه های متفاوت ضمن رعایت تمام اصول اخلاقی نشانۀ خطیر بودن وظیفۀ صداوسیماست.

نیازمند هم‌افزایی مؤثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم

در این دیدارها دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، برخی چالش‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و به بیان مأموریت صدا و سیما در مبارزه با این چالش‌ها پرداخت.

وی صدا و سیما را امانت دار نظام و مردم عنوان کرد و افزود: مردم ، فرهنگ، باور، اعتقادات و حماسه‌هایی که آفریده‌اند را به ما امانت داده‌اند و در راه صیانت و از این داشته‌ها نیازمند هم‌افزایی مؤثر و کاربردی بین حوزه علمیه و سازمان صدا و سیما هستیم.

رسانه ملی امین نظام و معتمد مردم باشد

در ادامه این دیدارها،  رئیس سازمان صدا و سیما  با آیت الله حسینی بوشهری دیدار کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار  سازمان صدا و سیما را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی رسانه طراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کرد که امین نظام و معتمد مردم باشد و عین حالی که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد، با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

امام جمعه قم، انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و فعالیت‌هایی که در سطح کشور صورت می‌پذیرد را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم اینگونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند اما ما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم.

وی توجه صدا و سیما به مسائل محوری نظام را خواستار شد و مسئله جمعیت را از جمله آن عنوان کرد و ابراز داشت: کلی گویی در این رابطه تأثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزند آوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پرداختن به شعار سال را از دیگر مسائل محوری دانست که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی در این خصوص اظهار داشت: استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار مؤثر و راهگشا است.

وی فرهنگ سازی را از دیگر وظایف صدا و سیما عنوان کرد و افزود: پیام‌های فرهنگی لزوماً نباید به صورت مستقیم مطرح شود بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تأثیر بیشتری در مخاطب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، اعتماد سوزی را نقطه مقابل اعتماد سازی دانست و خاطر نشان کرد: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

وی در ادامه مسئله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

امام جمعه قم بهره گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شد و خاطر نشان کرد: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتاً دین شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ارتباط مؤثر و بیشتر بین سازمان صدا و سیما و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر بین این دو نهاد فرهنگی متذکر شد.

اعلام آمادگی رسانه ملی برای مستند سازی نقش جامعه مدرسین

رئیس رسانه ملی نیز طی سخنانی در این دیدار با تأکید بر نقش جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، این نهاد را بسیار با ارزش و رکن رکین انقلاب برشمرد.

رئیس رسانه ملی افزود: شاهد این سخن ما برکات و تاریخچه جامعه مدرسین در کشور است و باید کاری کنیم این تاریخچه در جامعه تبلور پیدا کند.

وی بیان داشت: باید کاری کنیم این نقش ۴۲ ساله جامعه مدرسین در انقلاب و تداوم آن، بازسای و مستند سازی شود نه این که تنها به عنوان نوشتاری در جایی بماند و کسی از آن همه نقش آفرینی علما خبری نداشته باشد.

جبلی گفت: باید با رعایت همه قوانین و ضوابط و نظارت جامعه مدرسین، صوت ها را پیاده کرد تا در صدا و سیما نگه داری شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به بعضی از ویژگی شخصیتی آیت الله حسینی بوشهری گفت: از جمله این ویژگی ها به روز بودن و رسانه ای بودن است.

وی با بیان این که رسانه ملی جای بسیار مهم است و این رسانه ملی برای راضی نگه داشتن طیف مختلفی از افکار مردم کار بسیار سختی را دارد، گفت: کار سخت هم نیاز به هنرمندی خاص می خواهد تا بتوانیم همه اقشار جامعه را با خود همراه کنیم.



انتهای پیام/
,
, حل مشکلات مردم موجب نشاط و امید در جامعه می‌شود , حل مشکلات مردم موجب نشاط و امید در جامعه می‌شود ,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند, مسئولان در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, هتک حیثیت افراد خلاف شرع است, هتک حیثیت افراد خلاف شرع است,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
, رسانه ملی رضایت مردم را جلب کند, رسانه ملی رضایت مردم را جلب کند,
,
, ,
,
,
,
,
, تربیت محوری در صدر برنامه های صداوسیما, تربیت محوری در صدر برنامه های صداوسیما,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رسانه ملی امین نظام و معتمد مردم باشد, رسانه ملی امین نظام و معتمد مردم باشد,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعلام آمادگی رسانه ملی برای مستند سازی نقش جامعه مدرسین, اعلام آمادگی رسانه ملی برای مستند سازی نقش جامعه مدرسین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه