اخبار داغ

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

هیچ فرزند شهید و ایثارگری نباید بیکار باشد/ اشتغال و مسکن اولویت دولت سیزدهم

هیچ فرزند شهید و ایثارگری نباید بیکار باشد/ اشتغال و مسکن اولویت دولت سیزدهم
قاضی زاده هاشمی، با اشاره به اینکه اشتغال و مسکن اولویت دولت آیت‌الله رئیسی است، گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب نباید هیچ فرزند شهید و ایثارگر بیکار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه مقام خدمت به خانواده ایثارگران مقام سپاس است، اظهار داشت: ما باید سپاسگزار خانواده‌های ایثارگران باشیم و اصلی‌ترین عنصر حافظ و رشد دهنده انسان دین خدا و پیروی از آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی مسیر جهاد و شهادت را انتخاب کردند و خدای متعال نیز با توجه به نیت پاک و صاف این عزیزان، آنها را انتخاب کرد.

,

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تاکید داشتند که هویت شهید و شهادت باید در جامعه حفظ شود، افزود: امام راحل نسبت به حفظ ایثار و شهادت تاکید بسیار داشتند و به همین دلیل قبل از شروع جنگ تحمیلی، بنیاد ایثارگران را ایجاد کردند.

,

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: این عاشورای حسینی بود که مکتب اسلام و تشیع را به جهانیان معرفی کرد و مکتب انقلاب اسلامی از منظر ایثار و شهادت قابل معرفی به عالم است که متاسفانه در این خصوص کوتاهی صورت گرفته است.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه به دنبال ساماندهی قوانین و اجرایی کردن آن هستیم، اضافه کرد: امروزه شاهد تغییر ذائقه و تغییر دیدگاه دیگران نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از زمان‌های حیاتی را از دست داده‌ایم، افزود: امروزه بسیاری از پدران و مادران شهدا فوت‌ شده‌اند و فرصت‌هایی که داشته‌ایم و کارهایی باید انجام می‌شد، متاسفانه از دست رفت.

,

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه 300 هزار نفر از ایثارگران اعلام کرده‌اند که بیکار هستیم و این یکی از دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید است، افزود: بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مسکن ندارند و این مسئله نیز یکی از دغدغه‌های اصلی بنیاد شهید به شمار می‌رود که باید برای حل آن به شکل جدی فعالیت کنیم.

,

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در طول 40 سال گذشته بحث قانون استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر را اجرایی کرده بودیم، نباید هیچ فرزند ایثارگری در انقلاب اسلامی بیکار باشد، اذعان داشت: در حال حاضر 33هزار فرزند شهید و ایثارگر داریم و هرچند قوانینی تصویب شده اما متاسفانه اجرایی نشده است و اگر این قانون به درستی اجرایی شده بود از سه میلیون کارمند در سطح کشور، یک میلیون آن باید فرزندان شاهد و ایثارگر باشند که چنین اتفاقی در کشور نیفتاده است.

,

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: در حال حاضر نیازمند بازخوانی ماموریت های خود در بنیاد شهید هستیم و وظیفه من این است که از انقلابی بودن این نهاد صیانت کنم و نباید در آن فسادی وجود داشته باشد.

,

وی ادامه داد: این تغییرات باعث ناراحتی برخی شده و نسبت به وضعیت جدید معترض می‌شوند که نباید چنین مسائلی رخ دهد، در صورتی که باید شرایط را در بنیاد شهید سامان دهیم.

,

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مسئله اشتغال و مسکن ایثارگران در اولویت دولت قرار دارد به طوری که در پایان چهار سال اول دولت آیت‌الله رئیسی این مسائل را حل کرده باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه