اخبار داغ

خبرسازی دروغ برای ایجاد التهاب بین مردم:

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان: افرادی به دنبال نفوذ بین کشاورزان بودند/ کشاورزان هیچ تجمعی ندارند و اعلام نکردند

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان: افرادی به دنبال نفوذ بین کشاورزان بودند/ کشاورزان هیچ تجمعی ندارند و اعلام نکردند
حسین وحیدا، عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: تجمع کشاورزان در حال جمع شدن بود که اتفاقاتی افتاد و افرادی خود را وارد تجمع کشاورزان کرده که خوشبختانه ختم به خیر شده و کسی آسیب ندید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ روز گذشته بعد از تجمع بیش از 10 روز کشاورزان، با پیگیری های مسئولان در خصوص مطالبات کشاورزان نتایجی حاصل شد که شورای میرآب‌های شرق و غرب در بیانیه‌ای با ذکر ۴ شرط خبر از برچیده شدن چادرها از بستر زاینده‌رود داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز؛,

در این بیانیه آمده است: حضور باشکوه و مستمر مردم باعث شد که مسؤولان ملی و استانی مصمم گردند که برای حل مشکل احیای زاینده رود و اجرای قانون و مصوبات مربوط به احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی و جلوگیری از فرونشست زمین که صرفاً با جاری شدن دائمی آب در زاینده رود و همچنین عدم تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی محقق می گردد، اقدامات خود را شروع نمایند.

,

در این بیانیه تصریح شده است: تصمیمات زیر، طی این ایام حاصل مذاکرات و مجالسات اعضای صنف کشاورزی و شورای میراب ها و آببران و مسؤولان استانی و ملی می باشد که پس از برگزاری ده‌ها جلسه کوچک و بزرگ، با حمایت علما و نهادهای قضائی و اجرایی و نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و امنیتی و نمایندگان مجلس، نهایتاً در شامگاه روز سه شنبه توافقنامه‌ای حاصل شد.

,

در ادامه این نامه تصریح شده است: مقرر گردید از همین امروز آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که وظیفه و اختیار اجرای آن با دستگاه‌های داخل استانی می‌باشد، از همین امروز شروع گردد و کمیته‌ای مرکب از صنف کشاورزی (شورای میراب‌ها و آببران) و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی و استانداری، اجرای این مصوبات را مدیریت نموده و مشکلات احتمالی موجود را مرتفع نمایند. مقرر گردید آن دسته از درخواست‌های ۹گانه که باید در سطح ملی و یا دیگر استان‌های حوضه زاینده رود، اجرایی شود، ظرف حداکثر سه ماه توسط استاندار محترم پیگیری شود.  مقرر گردید مسؤولان مربوطه، هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود به اطلاع عموم مردم برسانند.

,

در پایان این بیانیه تأکید شده است: طبیعی است که اجرای مسائل و درخواست‌های ۹گانه کشاورزان حداقل زمان خود را می طلبد و علیرغم وعده‌هایی که مسئولین قبلی دادند و عمل نکردند؛  لیکن مسئولین جدید درخواست مهلت سه ماهه نمودند، شورای میراب ها و آب بران و صنف کشاورزی این مهلت را دادند.  البته با این قید که چنانچه تعهدات لازم در زمان ۳ماه انجام نشد و گزارش پیشرفت آن در هر ۱۵روز داده نشد، طبیعی است که شورای میراب‌ها و آب بران، اقدامات مطالبه گرانه خود را با همراهی جامعه شهری مجدداً شروع خواهد نمود.

,

لذا امروز ضمن تشکر مجدد از همراهی کلیه مردم و کشاورزان و مسؤولان و مقامات و نهادهای داخل و خارج استان ما اقدام به برچیدن چادرها نموده و از همین امروز، اقدامات خود را برای پیگیری اجرای مصوبات پابه‌پای مسئولین شروع خواهیم نمود.

,

در حالی که کشاورزان در حال جمع کردن وسایل خود بودند، نیمه شب افرادی که در طول این مدت نیز تلاش می کردند این مطالبه را از مسیر خود خارج کنند، با آتش زدن چادرهای کشاورزان سعی کردند از این فضا سوء استفاده کنند و حواشی را ایجاد کنند و کشاورزان، مردم و نیروهای امنیتی را در مقابل هم قرار داده و سناریوهای خود را پیاده کنند.

,

البته بعد از این اقدام تصاویری در شبکه های مجازی این جریان در حال انتشار است و با جریان سازی دروغ سعی در ایجاد التهاب در بین مردم دارد؛ حسین وحیدا در گفت و گو با خبرنگار  صاحب نیوز اظهار کرد: تجمع کشاورزان در حال جمع شدن بود که اتفاقاتی افتاد و افرادی خود را وارد تجمع کشاورزان کرده که خوشبختانه ختم به خیر شده و کسی آسیب ندید و کشاورزان نگران هستند.

, صاحب نیوز,

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: هیچ درگیری بین کشاورزان با هیچ نیروی امنیتی نبوده و هیچ کشاورزی نیز مصدوم نشده است

,

وی افزود: کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه های پیگیری خواهند کرد و امیدواریم با جاری شدن زاینده رود کشاورزان در مزارع خود به کشت و کار مشغول می شوند.

,

وی بیان کرد: کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارد

,

پل خواجو محل تجمع کشاورزان بود که در حال حاضر دیگر هیچ تجمعی در این محل وجود ندارد:

,
 
, ,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه