اخبار داغ

در نشست با مسئولان بسیج قوه قضاییه مطرح شد؛

محسنی اژه‌ای: بسیج می‌تواند جنگ تحریف و تحریم دشمن را خنثی کند

محسنی اژه‌ای: بسیج می‌تواند جنگ تحریف و تحریم دشمن را خنثی کند
رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی به تحریم و تحریف امید بسته و تلاش می‌کند با فشار اقتصادی و عملیات روانی و دروغ پردازی و شبهه افکنی، مردم و جوانان را مأیوس کند. بسیج هم می‌تواند جنگ اقتصادی و هم جنگ تحریف دشمن را خنثی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز جمعه (پنجم آذر) در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، فرهنگ بسیج را استقلال طلبی و عزت خواهی و ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان دانست و تأکید کرد: اگر فرهنگ بسیجی توسعه یابد، دست تطاول اجانب و بدخواهان از کشور و سر مردم کوتاه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس قوه قضاییه با بیان این که بسیجی هم پیشرو، هم پیش رونده و هم پیش برنده است و در فرهنگ بسیجی توقف معنا ندارد، اظهار داشت: بسیجی خود را محصور در زمان و مکان نمی‌بیند و می‌خواهد تمدن ناب اسلامی را در همه دنیا توسعه دهد.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به حرکت بزرگ امام خمینی (ره) در ایجاد یک انقلاب جهانی در عصر حاضر، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با همه وجود به میدان آمد و بدون داشتن منابع مالی و حزب و تشکیلات به معنای مصطلح آن توده مردم به خصوص کسانی که مورد ظلم و ستم قرار داشتند را به میدان آورد و مقابل شیطان بزرگ و دست پرورده اش ایستاد.
,
 
,
وی ادامه داد: خلف صالح حضرت امام هم امروز با همان عزم و اراده و با همان روحیه و بصیرت و با توکل به خدا در برابر مستکبران شرق و غرب ایستاده و بزرگ بسیجی مصلح عالم که همه منتظر او هستیم نیز می‌خواهد بساط ظلم و فساد را برچیند و دنیا را پر از عدل و داد کند.
,
 
,
رئیس دستگاه قضا جنگ امروز دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران را جنگی تلفیقی توصیف کرد و گفت: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی به تحریم و تحریف امید بسته و تلاش می‌کند با فشار اقتصادی و عملیات روانی و دروغ پردازی و شبهه افکنی، مردم و جوانان را مأیوس کند. بسیج هم می‌تواند جنگ اقتصادی دشمن را خنثی کند و هم می‌تواند جنگ تحریف دشمن را خنثی کند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مقابله با توطئه‌های دشمن را نیازمند نگاه، اراده و روحیه بسیجی دانست و تأکید کرد: بسیج با اتکا و اتصال به خداوند کارهای بزرگ انجام می‌دهد.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز ما در معرض تهدیدات قرار داریم، اما فرصت‌هایی هم داریم که بسیج می‌تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل و از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کند.
,
 
,
رئیس دستگاه قضا، رویکرد دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه تحول خواه را از فرصت‌های موجود دانست و با اشاره به افزایش امید و اعتماد در جامعه، اظهار داشت: دولت ما دولتی انقلابی است و می‌خواهد واقعاً برای مردم کار کند و کشور را از جنبه‌های مختلف ارتقاء ببخشد.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: دولت ما بحمدالله همه همت خود را برای خیرخواهی گذاشته و اراده خدایی و انگیزه الهی برای خدمت به مردم دارد و از دشمن نمی‌هراسد و در راستای اجرای منویات امام و راهبر و ولی خود با همه وجود به میدان آمده است و امیدواریم که انشاءالله هر روز پیروز و پیروزتر شود.
,
 
,
وی خاطر نشان کرد «مجلس هم امروز همین انگیزه را دارد و می‌خواهد انقلابی عمل کند» و ادامه داد: «در قوه قضاییه هم همکاران عزیز ما می‌خواهند اصلاح کنند و یک قوه قضاییه در تراز نظام اسلامی شکل بدهند که به دنبال اجرای بهتر عدالت و خدمت بهتر به مردم است».
,
 
,
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به ذکر توصیه‌هایی به همکاران بسیجی دستگاه قضا پرداخت و پیشرو بودن را اولین ویژگی برای انجام مسئولیت و پیشبرد کارها دانست.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این که برای خدمت و انجام کار نباید منتظر فرمان یا بسترسازی بود و نیروهای بسیجی باید با خط شکنی وارد میدان شوند، افزود: مگر حاج قاسم به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ بسیجی که دنیا به او افتخار می‌کند، منتظر بود تا به او میدان دهند که کاری را انجام بدهد؟
,
 
,
وی متذکر شد: حاج قاسم که منشاء بسیاری از توفیقات در منطقه بود، خودش پیشگام می‌شد و بقیه را هم با خود همراه می‌کرد و کارها را پیش می‌برد و رفتار او باید الگویی برای همه باشد.
,
 
,
رئیس عدلیه با اشاره به وسوسه‌های شیطان و شیطان صفتان برای گمراهی و انحراف انسان ها، صیانت از همکاران و پیشگیری از خطا و لغزش همکاران قضایی را از موضوعاتی دانست که همکاران بسیجی دستگاه قضا می‌توانند به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
,
 
,
وی در ادامه تاکید کرد: برای از بین بردن لغزش‌ها در عدلیه نیاز به جلوگیری، آسیب شناسی و پیشگیری داریم شما هم راه حل ارائه کنید.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه کار در دستگاه قضایی را سنگین و خطیر خواند و با بیان این که فرایندهای پیچیده، طولانی و پر هزینه قضایی و اداری بعضاً زمینه ساز فساد و نارضایتی مردم است، از نیروهای بسیجی قوه قضاییه خواست که به اصلاح و کوتاه شدن فرایندها کمک کنند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام و از کارکنان دستگاه قضا به عنوان سرمایه اصلی این نهاد یاد کرد و با تأکید بر لزوم توجه به انضباط اداری گفت: انضباط اداری در پیشرفت کارها سهم زیادی دارد و کم انضباطی به حسن انجام کار لطمه می‌زند.
,
 
,
وی بر همین اساس از نیروهای بسیج در قوه قضاییه کمک خواست تا نقش خود را در «حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه» به درستی ایفا کنند.
,
 
,
رئیس قوه قضاییه، خیرخواهی و دلسوزی برای مردم را از شاخصه‌های فرهنگ بسیج عنوان کرد و از نیروهای بسیجی در دستگاه قضا خواست که ضمن تقویت رابطه خود با او، نقدها و نظرات مشورتی و پیشنهادات خود را منعکس کنند و این نکته را نیز متذکر شد که اگر برخی نظرات و پیشنهادات آن‌ها به دلایلی عملیاتی نشد، خسته و مأیوس نشوند و مطمئن باشند به نظرات شان توجه و در حد مقدورات نیز اجرایی می‌شود.
,
 
,
پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «عمرانی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با اشاره به آمار ۱۵ هزار نفری بسیجیان دستگاه قضا در سراسر کشو افزود: قوه قضاییه در تهران ۹ حوزه، ۸۷ پایگاه و ۱۵ پایگاه مستقل بسیج دارد.
,
 
,
فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه اظهار داشت: ما اگر بتوانیم از طریق اخلاق مداری در میان مردم تاثیر مثبت بگذاریم، منش، روش و کار بسیجی را به صورت واقعی تبلیغ کرده‌ایم.
,
 
,
فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با بیان اینکه نباید شرایط به گونه‌ای باشد که همکار اداری یا قضایی ما جواب سلام ارباب رجوع را ندهد، عنوان کرد: ما به عنوان بسیج قوه قضاییه در زمینه ارتقاء و افزایش تکریم ارباب رجوع در مراجع و محاکم قضایی، مسئولیت و وظیفه داریم.
,
 
,
وی با اشاره به برنامه ملاقات مردمی روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که جمعی از خانواده‌های محکومان حوادث آبان ۹۸ نیز در آن حضور داشتند، گفت: این قبیل برنامه‌های رئیس قوه قضاییه تاثیر مثبتی در جامعه دارد و امید را در دل مردم بیش از گذشته زنده می‌کند.
,
 
,
«صارمی» رییس حوزه ریاست دستگاه قضا و فرمانده پیشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با اشاره به پتانسیل بالایی که در این مرکز وجود دارد گفت: تا امروز از این پتانسیل بالقوه کمتر استفاده شده و امیدواریم با تدابیر رئیس قوه قضاییه به بهترین شکل ممکن از ظرفیت بسیج دستگاه قضا بهره‌برداری شود.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین «بابایی» مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قوه قضاییه با بیان اینکه شجره طیبه بسیج برای آنکه هر روز تنومندتر شود و مردم از ثمرات آن بیشتر استفاده کنند نیازمند بروزرسانی است، گفت: امروز نقش بسیج قوه قضاییه در تقویت معنویت و اخلاق در بدنه دستگاه قضایی که آثار مثبتی از جمله ارتقاء تکریم ارباب رجوع و مردم را در پی دارد، بسیار موثر است.
,
 
,
حجت الاسلام والسملمین بابایی نظارت مستمر بر حُسن جریان امور در بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری، تقویت روحیه معنویت و اخلاق و همچنین مقابله با تهدیدات عقیدتی و سیاسی در بدنه بسیج دستگاه قضا را به عنوان بخشی از وظایف دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قوه قضاییه عنوان کرد.
,
 
,
«مهدوی» رئیس شورای حل اختلاف تهران در سخنانی به ایجاد پایگاه‌های بسیج در تمامی مجتمع‌های این شورا در تهران و ورود بسیج به موضوع حل اختلاف و سازش اشاره کرد و گفت: آمار صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی در استان تهران که تا مدتی قبل زیر ۱۰ درصد بود طی ۶ ماهه نخست امسال به ۴۴ درصد رسیده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هزار و ۲۴۲ زندانی در استان تهران توسط شوراهای ویژه صلح و سازشی که در زندان‌ها و مجتمع‌ها فعال هستند با کمک بسیج آزاد شدند، گفت: از این طریق ۳۰ محکوم به قصاص هم آزاد شدند.
,
 
,
گلپایگانی مسئول بسیج خواهران قوه قضاییه هم در سخنانی با اشاره به اشتغال قریب به ۲۲ هزار نفر نیروی خانم در قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه آن گفت: شاهد افزایش ۸ برابری پایگاه‌های بسیج خواهران در سطوح مختلف قوه قضاییه از سال ۹۶ تا کنون هستیم.
,
 
,
وی از تشکیل کارگروه حقوقی زن و خانواده با هدف شناسایی خلاهای قانونی در زمینه حمایت از قوانین مرتبط با حوزه زن و خانواده خبر داد.
,
 
,
گلپایگانی به رضایتمندی عمومی از مشاوره‌های قضایی توسط قضات بسیجی زن در محاکم خانواده اشاره کرد و از برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز زن و خانواده با هدف شناسایی آسیب‌های موجود در این زمینه خبر داد.
,
 
,
وی همچنین خواستار شکل‌گیری ساختاری تحت عنوان معاونت یا مشاور رئیس قوه قضاییه در امور زنان و خانواده شد و گفت: تحقق این درخواست می‌تواند بازوی اجرایی کارآمدی جهت رسیدگی به موضوعات و طرح مشکلات زنان در سطح قوه قضاییه باشد.
,
 
,
حجت‌الاسلام والمسلمین «هاشمی» معاون دفتر دادستان کل کشور هم در سخنانی گفت: از اینکه امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در راس قوه قضاییه قرار دارند و بسیجی‌وار در میدان عمل حاضر هستند بسیار خرسند هستیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه بسیج در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، می‌تواند بازویی قوی و سربازی مخلص برای اجرای منویات رئیس دستگاه قضا باشد خاطرنشان کرد: برپایی میزهای خدمت و پاسخگویی به سوالات حقوقی و مشاوره دادن به مردم، یک تجربه مثبت و ماندگار از اقدمات بسجی‌وار در قوه قضاییه است.
,
 
,
«مجید فهمیده» از بسیجیان قوه قضاییه و برادر شهید محمدحسین فهمیده، طی سخنانی بر لزوم بکارگیری بیش از پیش جوانان در مسئولیت‌های مختلف قضایی و همچنین ضرورت عملکرد برنامه‌محور بسیج قوه قضاییه تاکید کرد.
,
 
,
حاتمی مسئول بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به هدف‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان در جنگ نرم گفت: در وضعیتی که دشمنان با بکارگیری ابزارهای رسانه‌ای خود دائما در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام و مسئولان و همچنین برجسته کردن مقوله فساد اداری در کشورمان هستند، بسیجیان ایران اسلامی باید هوشیارانه و با درک شرایط زمانی و مکانی به اقناع‌سازی افکار عمومی اقدام کنند.
,
 
,
مسئول بسیج حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم در سخنانی به وظایف خطیر بسیج دستگاه قضا در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اقناع افکار عمومی اشاره کرد.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه