اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها حاکم شود/مسئولان نسبت به اشتغال جوانان و بسیجیان اهتمام داشته باشند

تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها حاکم شود/مسئولان نسبت به اشتغال جوانان و بسیجیان اهتمام داشته باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها حاکم شود

, تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها حاکم شود, تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها حاکم شود,

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سالروز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفان بیان کرد: فرمان امام(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین میلیونی معجزه گونه بود چراکه میدان‌دار اصلی در هشت سال دفاع مقدس و سرکوب فتنه‌ها بسیج و بسیجیان بوده است.
وی افزود: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. بنابراین تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاکم شود.

,
,

قریشی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید حسن مدرس و روز مجلس، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس است بنابراین سالروز شهادت این بزرگمرد، روز مجلس نامگذاری شده و نمایندگان مجلس باید رهرو شهید مدرس بوده و در مسیر قانون‌گذاری، نظارت و اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس از روحیه تقوا برخوردار باشند، کارایی آن مجموعه هم افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: خدا ترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد و نمایندگان مجلس نیز با الگو قرار دادن آیت‌الله مدرس از ظرفیت‌هایی که در مجلس دارند به بهترین نحو در تعیین قوانین راه‌گشا استفاده کنند.

,

وی در خصوص انتقادهای شدید از سوی مردم و رسانه‌ها به انتصابات فامیلی در مجموعه‌ها، عنوان کرد: معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد بنابراین کسانی که خدا ترس، با تقوا و کارآمد هستند می‌توانند بر مسند قدرت بنشینند.

,

قریشی ابراز داشت: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد.

,

وی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری، گفت: این عالم ربانی از هیچ تلاشی برای خدمت به انقلاب و نظام دریغ نکرده و از پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود که خدمات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

,

مسئولان نسبت به اشتغال جوانان و بسیجیان اهتمام داشته باشند 

, مسئولان نسبت به اشتغال جوانان و بسیجیان اهتمام داشته باشند , مسئولان نسبت به اشتغال جوانان و بسیجیان اهتمام داشته باشند ,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج، خط شکن و لشکر مخلص خداست که هر کجا انقلاب و نظام نیاز داشته، در صحنه حاضر بوده است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اشتغال یکی از مهم ترین خواسته های بسیجیان و جوانان است، افزود: از مسئولان می خواهیم که با انصاف و عدالت رفتار کرده و  به اشتغال بسیجیان که با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را دارند، بها دهند و اینگونه نباشد که بسیجیان را کنار زده و دیگری را انتخاب کنند.

,

وی در ادامه به روز مجلس شورای اسلامی اشاره و با بیان ویژگی های شهید مدرس، گفت: شهید مدرس در مقابل تمام سیاست های استکباری و استبداد یک تنه ایستادگی کرد.

,

حسن زاده تصریح کرد: شهید مدرس مردمدار بود و همیشه پای صحبت های مردم می نشست و همزمان که در مجلس فعال بود به مردم نیز خدمت می کرد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه شهید مدرس، دشمن شناس و دوست شناس بود و استکبارستیزی به معنای واقعی بود، گفت: باید دوست و دشمن را شناخت و در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای دشمن را نشناختند و در ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کردند، گفت: با تمام قدرت در برجام حاضر شدیم ولی نتیجه چه شد؟ و ثمری از آن ندیدیم.

,

حسن زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان و بیانات خویش، دشمن را معرفی کرده اند، گفت: نباید از دشمن ااصلی غفلت کنیم و باید مثل شهید مدرس دشمن شناس و موقعیت شناس باشیم.

,

وی با بیان اینکه شهید مدرس، نمونه یک انقلابی در  عمل بود و از افراد انقلابی حمایت می کرد، تصریح کرد: وی در مقابل تهدیدات از اصول و مواضع خویش عقب نشینی نکرد و همراه مردم بود و دین خود را به دنیای دیگری نفروخت و با هر بادی نمی وزید.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه شهید مدرس استقلال طلب  و ساده زیست، افزود: وای به حال آنهایی که برای عکس گرفتن با یک بیگانه سر و دست می شکستند و دوست و دشمن را نشناختند‌.

,

با حقوق های نجومی با قاطعیت برخورد شود

, با حقوق های نجومی با قاطعیت برخورد شود, با حقوق های نجومی با قاطعیت برخورد شود,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اینکه بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته‏‌هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏‌اند، گفت: کسی که اسلام و مبانی آن را به راستی باور دارد، همواره با تمام نیرو آماده انجام وظیفه در راه آن است؛ این ویژگیِ بسیجی است و در قرآن بهترین واژه‌ای که می‌تواند معادل بسیجیان باشد، «رِبّیون» است.

,

وی با اشاره به تقلاهاى آمریکا و صهیونیسم در آستانه مذاکرات هسته‌اى‌ تصریح کرد: غربى‌ها با آگاهى از مواضع دولت سیزدهم بر این امر واقف شده‌اند که ایران حاضر به کوتاه آمدن از حقوق خویش مبنى بر لغو تمام تحریم‌ها نیست و در این میان کشورهایى چون چین و روسیه نیز بر حقانیت مطالبه ایران، تأکید کرده‌اند، لذا غربى‌ها به زعم خود با ائتلاف‌سازى از آژانس، آمریکا، سه کشور اروپایى و شوراى همکارى خلیج فارس در کنار رژیم صهیونیستى برآنند تا اجماع جهانى در قبال ایران را به نمایش بگذارند تا شاید ایران را مجبور به دست برداشتن از مواضع اصولى خود براى لغو تحریم‌ها و راستى‌آزمایى آن کنند.

,

وی اظهار کرد: غرب یک راه بیشتر ندارد، پایان تحریم‌هاى ظالمانه؛ آمریکا باید بفهمد دچار اشتباه محاسباتى شده است.

,

امام جمعه پلدشت با تاکید بر لزوم برخورد با حقوق‌های نجومی افزود: پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا و اعتمادزدا و اشرافی‌گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده شود.

,

طالبی با اشاره به تنش آبی در کشور و چند نکته مهم گفت: مشکل کم‌آبی یک موضوع ملی است و نبایدصرفا بانگاه منطقه‌ای و استانی بدان نگریست، موضوع ملی‌، نگاه ملی، عزم ملی و تقسیم کار ملی را می‌طلبد.

,

وی با اشاره به هفتم آذرماه تصریح کرد: ۷ آذرماه اولین سالگرد شهادت دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشورمان شهید محمد فخری زاده به دست مزدوران جنایتکار و روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

,

وی اظهار کرد: در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌های صدور نفت «البکر» و «الامیه» عراق، بیش از دو سوم این پایانه‌ها را منهدم کردند و پرچم ایران را بر مرتفع‌ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

,

استکبار سیتزی از ویژگی های اصلی بسیجیان است

, استکبار سیتزی از ویژگی های اصلی بسیجیان است, استکبار سیتزی از ویژگی های اصلی بسیجیان است,

امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بسیجی در ادامه راه شهداء در جبهه علم و تکنولوژی و فن‌آوری و صنعت و کشاورزی ، با استکبار جهانی مبارزه می‌کند و در این راه شهدایی هم تقدیم انقلاب کرده است .

,

حجت الاسلام هاشمی افزود: از جمله مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی از دیدگاه قرآن ، قدرت ایمان و اخلاص و انگیزه در عمل است، بر خلاف دنیای امروز که تکیه‌گاهش ثروت و قدرت و نیرو و اطلاعات و تخصص و تکنولوژی و حمایت دیگران است ، اما بسیجی کسی است که همه اینها را در کنار ایمان و اخلاص و نشاط و انگیزه در عمل تحصیل می‌کند .

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه