اخبار داغ

مه‌پاشی و سم‌پاشی علیه "آئدس" در برخی محلات بندرعباس

مه‌پاشی و سم‌پاشی علیه "آئدس" در برخی محلات بندرعباس
طی روزهای اخیر با مشاهده پشه آئدس در برخی محلات شهر بندرعباس شاهد مه‌پاشی و ضدعفونی و سم‌پاشی این محلات از سوی واحدهایی از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بوده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که با توجه به مشاهده و صید پشه خطرناک آئدس (عامل اصلی بیماری تب استخوان شکن دنگی) کار مه‌پاشی و ضدعفونی برخی محلات بندرعباس در جریان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اگر چه این بیماری ویروسی تاکنون موردی از ابتلا و یا بیماری مشکوک را در بندرعباس موجب نشده اما انجام اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.

,

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی، این حشره آب دوست است و عمدتا در نقاطی که آب جمع می‌شود و یا در پشت بخش انتهایی کولرهای گازی، بشقاب آب زیرگلدان‌ها، درون برخی گیاهان و … مکان اصلی تخم‌ریزی و رشد و نمو این پشه است که شهروندان باید دقت نظر کافی در این مورد داشته و با مشاهده مواردی از این دست، اقدام به ضدعفونی مکان مورد نظر کنند.

,

همچنین اقدامات لازم بری سم پاشی به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود و امروز نیز مناطقی همچون بلوار مادر کوچه بذرافشان، بلوار مادر- خیابان بن‌بست دهخدا، بلوار مادر – خیابان امیرکبیر(حدفاصل تقاطع بلوار مادر تا خیابان ابن سینا) و بلوار مادر-کوچه گل آرا سم پاشی خانه به خانه انجام می‌شود که امیدواریم شهروندان با ماموران بهداشتی نهایت همکاری را برای رعایت سلامتی خود داشته باشند.

,

همچنین علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواسته برای مقابله با لانه‌گزینی و تخم‌گذاری این حشره، تخلیه و تمیز کردن مرتب ظروف حاوی آب از جمله ظرف زیر گلدان، ظرف زیر کولر، ظروف نگهداری آب پرندگان و حیوانات و قایق‌های بلااستفاده،  تعبیه درب یا پوشش قابل جابجایی بر روی ظروف ذخیره آب، جمع آوری لاستیک‌های بلااستفاده از اطراف منزل و یا خالی کردن مرتب آب درون آنها و نصب توری بر روی در و پنجره‌ها به منظور کاهش تماس پشه ناقل و انسان را مورد توجه قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه