اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی البرز مطرح کرد؛

آوار شکایت همسایگان، جریمه ۲۰میلیاردی شهرداری و پلمب بر سر میراث صفویان/ رفع بحران کاروانسرای شاه عباسی کرج در گرو افزایش اختیارات استانی

آوار شکایت همسایگان، جریمه ۲۰میلیاردی شهرداری و پلمب بر سر میراث صفویان/ رفع بحران کاروانسرای شاه عباسی کرج در گرو افزایش اختیارات استانی
فریدون محمدی گفت: امیدواریم بتوانیم با دستور مستقیم وزیر میراث فرهنگی کاروانسرای شاه عباسی را از زیر مجموعه وزارتخانه خارج و به البرز برگردانیم تا برای بازگشایی آن اقدام کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل میراث فرهنگی البرز درباره آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: شهرداری کرج پذیرفته است که جریمه ۲۰ میلیارد تومانی این مجموعه را ببخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فریدون محمدی با اشاره به اینکه بخشش جریمه شهرداری در گرو برداشتن مستحدثات توسط میراث فرهنگی است، افزود: البته ما هم این موضوع را پذیرفته ایم تا کاروانسرای شاه عباسی تعیین تکلیف شود.
,
 
,
وی اظهار داشت: باید برای بازگشایی مجدد کاروانسرا رضایت شاکیان را جلب کنیم چرا که همسایه های این مجموعه به واسطه بوی غذا و شلوغی در این اثر فرهنگی به دادستانی شکایت کرده اند.
,
 
,
محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر کاروانسرای شاه عباسی با دستور دادستانی پلمب است، تصریح کرد: در مجموع جریمه ۲۰ میلیاردی شهرداری و شکایت همسایه ها دست به دست هم داد.
,
 
,
وی گفت: کاروانسرای شاه عباسی به مهم ترین موضوع میراث فرهنگی البرز تبدیل شده و امیدواریم با روی کار آمدن وزیر جدید و تغییرات در استان، بتوانیم آن را از زیر نظر وزارت خانه حارج کنیم.  
,
 
,
محمدی افزود: در حال حاضر کاروانسرا متعلق به صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی است و ما هیچگونه دخل و تصرفی در آن نداریم.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی البرز خاطرنشان داشت: اگر بتوانیم با دستور مستقیم وزیر میراث فرهنگی کاروانسرا را به البرز برگردانیم متناسب با کاربری آن و بر اساس نظارت های لازم اجاره می دهیم.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه