اخبار داغ

پیگیری‌های رسانه‌ای نتیجه داد؛

قطار ۴ تخته اراک - مشهد به ریل بازگشت + مستندات

قطار ۴ تخته اراک - مشهد به ریل بازگشت + مستندات
پیگیری های بی وقفه رسانه‌ای موجب شد تا قطارهای ۴تخته اراک - مشهد که حق مسلم مردم استان مرکزی است، بعد از وقفه دو ساله بار دیگر به شبکه ریلی اضافه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ اراک با داشتن ایستگاه راه آهن ۸۳ساله نزدیک به دو سالی بود که قطار ۴تخته اراک-مشهد از مبدأ اراک نداشت و این نقیصه، موجب اعتراض شهروندان اراکی شده بود که آن را با ما در میان گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
۲۷ مهر ماه و پس از بارها پیگیری از مدیرکل راه آهن اراک برای اولین بار در گزارشی انتقادی به نبود قطار های اراک - مشهد ۴تخته از مبدأ اراک پرداختیم.
,
 
,
, ,
 
,
پس از این گزارش انتقادی که بازتاب مناسبی هم داشت، از منابعی مطلع شدیم که مسئولین به خود آمده و برای رفع این مشکل دست به کار شدند.
,
 
,
در چهارم آبان ماه گفتگویی با مسئول روابط عمومی راه آهن اراک داشتیم که خسروانی گفت: حذف قطارهای ۴تخته از گزینه های سفر تقریبا ۲ سالی است که اتفاق افتاده و موضوع جدیدی نیست. همچنین عدم استقبال مردم شهر اراک و استان مرکزی از قطار لوکس فدک (اراک-مشهد) باعث شد تا این قطار که برای شرکتی خصوصی است با اعلام ضرر و زیان، خط خود را جمع کند.
,
 
,
برای به ثمر نشستن پیگیری ها این بار به سراغ مدیرکل راه آهن اراک رفتیم و در حاشیه برنامه روز اراک که در ایستگاه راه آهن برگزار شد با بیان اعتراض مردم از نبود قطار ۴تخته اراک-مشهد، از گوگوچانی قول گرفتیم که این قطار از ۱۶ آبان ماه به شبکه ریلی اضافه شود.
,
 
,
, ,
 
,
۱۵ آبان ماه با پیگیری مجدد از راه آهن اراک متوجه شدیم این قطار با آغاز برنامه زمستانه راه آهن کشور (از ۲۰ آبان ماه) به برنامه قطارهای با مبدأ اراک اضافه می شود. دو روز دیگر هم به این تاریخ اضافه شد تا اینکه ۲۲ آبان ماه شاهد اضافه شدن اولین قطار ۴تخته اراک-مشهد به شبکه ریلی کشور باشیم.تنها سوالی که در این میان مطرح بود تفاوت قیمت بلیط این قطارها بود.
,
 
,
, ,
 
,

مدیرکل راه آهن اراک در جدیدترین اظهاراتش به این سوال پاسخ داد. وی با بیان اینکه از این پس هر روز قطار ۴تخته اراک-مشهد از مبدأ اراک حرکت می کند، گفت: در این سفر، قطار ۴ تخته در ۲ تیپ سالن‌های امید و سالن‌های سریر وجود دارد که سریر‌ها ۴ تخته تاپ هستند. قیمت بلیط ۴ ستاره مصوب برای سالن‌های امید حدود ۲۶۰ هزارتومان و برای سالن‌های سریر حدود ۳۶۰ هزار تومان است.

,

روز پنجشنبه ۴ آذر ماه در مراسم نمادین آئین راه‌اندازی قطار مسافری چهار ستاره اراک - مشهد در ایستگاه قطار اراک با حضور استاندار مرکزی و آصفری نماینده اراک برگزار شد.

,

قطار چهارستاره اراک - مشهد همه روزه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از اراک حرکت و ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در مشهد توقف می‌کند.

,

دیارآفتاب امیدوار است با حمایت مسئولین و استقبال مردم دیگر شاهد حذف قطارهای ۴تخته اراک-مشهد نباشیم و شهروندان استان مرکزی بتوانند قطار را به عنوان یکی از امن ترین و راحت ترین گزینه های سفر به مشهد مقدس در گزینه های خود داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه