اخبار داغ

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

بارش باران و احتمال سیلاب در سه استان جنوبی/ افزایش دما در شمال کشور تا اواسط هفته

بارش باران و احتمال سیلاب در سه استان جنوبی/ افزایش دما در شمال کشور تا اواسط هفته
سازمان هواشناسی از بارش باران و احتمال وقوع سیلاب در سه استان جنوبی و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا ۲ متر خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما در اواسط هفته پیش بینی کرد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی؛ با توجه به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور از امروز تا روز چهارشنبه دارای جوی پایدار است، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت روند افزایش آلاینده‌های جوی در کشور پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز و فردا در استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ پیش بینی شده است که فردا در نیمه شمالی کرمان، برخی نقاط خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، جنوب استان‌های یزد و فارس هم بارش پراکنده رخ خواهد داد.

, .,

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران در سه استان جنوبی و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس تا ۲ متر هشدار داد که فردا، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.

,

روز سه شنبه در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان انتظار بارش پراکنده را داریم و در جزایر واقع در تنگه هرمز و غرب دریای عمان وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

, .,

از اواخر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه هفته جاری با نفوذ سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

, .,

روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی همراه با افزایش دما و از اواخر وقت روز چهارشنبه و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در این نواحی پیش‌بینی شده است.

, .,

خلیج فارس و تنگه هرمز امروز و فردا و دریای خزر مواج از اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم است.

,

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به شرایط جوی از افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی از ۱ تا ۱/۵ متر و در نواحی فراساحلی تا ۲ متر امروز در خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان و فردا برای خلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان هشدار داد که احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و نیمه‌سنگین و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد.

,

آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت 15 و 7 خواهد بود.

, .,

بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین و ارومیه با  بیشینه دمای ۱۳ بالای صفر، سردترین مراکز استان‌ درکشور است.

, .,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه