اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد:

مشلات آب باید به صورت سراسری برطرف شود/تنش آبی سراسر ایران را فراگرفته است

مشلات آب باید به صورت سراسری برطرف شود/تنش آبی سراسر ایران را فراگرفته است
مدیرعامل آب منطقه استان یزد گفت:تنش آبی سراسر کشور را فراگرفته و مشکلات باید سراسری حل شود به همین علت به برنامه سازگاری با کم آبی باید توجه ویژه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،محمد مهدی جوادیان زاده در نشست رویداد آبی اردکان که با حضور فرماندار و مدیران حوزه آب  و جمعی از کشاورزان برگزار گردید خاطرنشان کرد:در سند سازگاری با کم آبی، به صفر رساندن افت آبخوان ها وحفظ سطح زیرکشت موجود در استان، به صورت ویژه دیده می شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت:در سند سازگاری با کم آبی استان ، به صفر رساندن افت آبخوان ها و حفظ زیرکشت محصولات موجود در اولویت می باشد.
,
 
,
 جوادیان زاده در این نشست  ضمن شنیدن مشکلات کشاورزان شهرستان و با بیان اینکه تنش آبی سراسر کشور را فراگرفته  و مشکلات باید سراسری حل شود، به برنامه سازگاری با کم آبی اشاره کرد و اظهار داشت : در این برنامه برای رفع نگرانی بخش کشاورزی، بحث حفاظت از آب های زیرزمینی ،حفظ سطح زیرکشت موجود و به صفر رساندن افت آب های زیرزمینی در اولویت قرار گرفته است.
,
 
,
وی با اشاره به شوری و کمبود آب شهرستان اردکان  و نیاز گیاهان به یک دوره آبشویی و نگرانی کشاورزان ،اظهار امیدواری کرد: با تشکیل یک تیم کارشناسی با محوریت فرمانداراردکان، جهاد کشاورزی، نماینده کشاورزان و نماینده ای از شرکت آب منطقه ای یزد جهت برآورد نیاز واقعی گیاه و بازنگری پروانه  چاههای کشاورزی در کمیسیون رسیدگی به آب های زیرزمینی، این نگرانی ها مرتفع شود.
,
 
,
جوادیان زاده همچنین با اشاره به نصب ۹۴ درصدی کنتورهوشمند چاه های کشاورزی به نصب صدرصدی کنتورها تا پایان سالجاری تاکید کرد.
,
 
,
فرماندار اردکان  نیز در این نشست  با  قدردانی از مدیران حوزه آب که تمام مساعدت خود را در مدیریت و تامین آب شرب و کشاورزی استان به کار می برند با تاکید بر کاهش شدید منابع زیر‌زمینی از متوسط افت سالیانه ۴۴ سانتی متری آب در دشت ممنوعه یزد-اردکان خبر داد.
,
 
,
مصطفی پوردهقان با بیان اینکه مشکلات تأمین آب در اکثر نقاط کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به نصب کنتورهای هوشمند توسط آب منطقه ای مشکل خاموشی چاه‌های کشاورزی مرتفع گردیده است، اما نیاز به تأمین آب به منظور حفظ سطح زیر کشت موجود،‏‌ تاب آوری درختان و رهاشدگی باغات باید به صورت جدی مد‌نظر قرار گیرد.
,
 
,
 وی خاطرنشان کرد: اقدامات علمی و کارشناسی، مصرف آب بر اساس مجوزهای صادر شده، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز ، ترویج فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف نقش بسیار مهمی در مدیریت منابع آبی خواهد داشت اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و افزایش مشکلات ناشی از خشک شدن باغات و کاهش سرانه فضای سبز شهرستان از حساسیت‌های موجود است که مطالعه و بازنگری بیشتر تأمین کنندگان آب استان را طلب می کند.
,
 
,
فرماندار اردکان  با اشاره به تشکیل کمیسیون حفاظت از منابع آب که با حضور کارشناسان آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی و بانظارت فرمانداری اردکان تشکیل خواهد شد افزود: مشکل حجم برداشت از چاه‌های کشاورزی در کمیسیون مربوطه ظرف دو هفته آتی تعیین تکلیف خواهد شد.
,
 
,
 در این جلسه رییس اداره منابع آب شهرستان اردکان نیز گزارشی از اقدامات این اداره در سالجاری ارائه داد و از نصب ۶۵ درصدی کنتورهوشمند چاههای کشاورزی، صنعت و خدمات خبر داد.
,
 
,
درراستای این رویداد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با امام جمعه اردکان، دیدار و بر تعامل و همکاری دوطرف تاکید کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه