اخبار داغ

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز:

مورد رسمی از ورود سویه "اومیکرون" کرونا به کشور گزارش نشده است/ ۲میلیون نفر در استان البرز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند

مورد رسمی از ورود سویه "اومیکرون" کرونا به کشور گزارش نشده است/ ۲میلیون نفر در استان البرز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند
مهرداد بابایی گفت: او میکرون مقاومت و قدرت سرایت بالاتری دارد در نتیجه همچنان ماسک و پروتکل های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با این ویروس خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: خوشبختانه شرایط کرونا در البرز پایدار است و سیر نزولی بیماری همچنان ادامه دارد، در حال حاضر کرج و اشتهارد از وضعیت زرد و سایر شهرستان ها از وضعیت آبی برخوردار هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهرداد بابایی افزود: افرادی که برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند باید برای حفظ جان خود و عزیزان سریعتر به تزریق واکسن بپردازند چرا که علاوه بر واکسن، ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی مکمل کنترل بیماری خواهد بود، این مسئله هم در دنیا اثبات شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها علی رغم واکسیناسیون به واسطه حذف پروتکل های بهداشتی کرونا شعله ور تر شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۸۰ درصد حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.
,
 
,
بابایی تصریح کرد: با احتساب افرادی که خارج از استان برای واکسن کرونا اقدام کرده اند قریب به ۲ میلیون نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در حال حاضر قوانینی وضع شده که مانع حضور افراد در اصناف و ادارات به دلیل عدم تزریق واکسن کرونا می شود. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مورد رسمی از ورود سویه او میکرون کرونا به کشور گزارش نشده است، گفت: این ویروس به صورت محدود و موردی در برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی کشف شده است، درکشور ما هم قرار شد تمهیداتی در نظر گرفته شود تا از ورود سویه جدید جلوگیری شود. 
,
 
,
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: کرونا جهش های مختلفی داشته است و برخی از جهش ها مانند دلتا عمومی بوده است اما او میکرون مقاومت و قدرت سرایت بالاتری دارد در نتیجه همچنان ماسک و پروتکل های بهداشتی بهترین راه برای مقابله با این ویروس خواهد بود. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه