اخبار داغ

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

مدرک تحصیلی ضمانتی برای شاغل شدن افراد در آینده نیست

مدرک تحصیلی ضمانتی برای شاغل شدن افراد در آینده نیست
سرپرست اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد گفت: توسعه مشاغل جدید در آینده نیاز به آموزش و آشنایی با شیوه های نوین کسب درآمد دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا فلاحتی در دیدار با محمدشجاعان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مدیران کمیته امداد حرکت های خوبی را در خصوص اشتغال مددجویان برداشته اند که حوزه اشتغال این اداره کل آمادگی همکاری به مانند قبل را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه در آینده شاهد از بین رفتن شغل های زیادی خواهیم بود تصریح کرد: در آینده شغل ها و فرصت های اشتغال زیادی دربستر فضای مجازی شکل می گیرد که نیاز به مهارت افزایی در این زمینه دارد و همین طور شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل سنتی خواهیم بود.

,

فلاحتی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل، افراد بسیاری از این فرصت استفاده کرده و خدمات رسانی خود را به فضای مجازی انتقال دادند و با این شیوه توانستند جلوی تعطیلی کارگاه خود را گرفته و به امرار معاش بپردازند.

,

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یکی از راه های کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را حرکت به سمت مشاغل خانگی و گسترش واحدهای کوچک تولیدی و خدماتی برشمرد و افزود: آموزش بازاریابی و فروش در بستر فضای مجازی یکی از اولویت های حوزه اشتغال باید باشد و شیوه فروش و تبلیغات، جذب مخاطب، آموزش حضور در بستر رسانه های اجتماعی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

,

فلاحتی حمایت دولت در زمینه مهارت اموزی را امری ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: امروزه تنها مدارک تحصیلی ضمانتی برای شاغل شدن افراد در آینده نیست و باید در کنار تحصیل بحث مهارت آموزی نیز در دستور کار قرار گیرد؛ در استان یزد در بخشهای مختلفی از جمله استارت آپ ها و گردشگری ظرفیت های خوبی وجود دارد.

,

در این نشست مدیرکل کمیته امداد به ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در حوزه اشتغال پرداخت و خواستار همکاری این ارگان در بخش های اشتغال و تعاون شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه