اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد؛

تخریب و آسیب مراتع استان با چرای غیرمجاز شترها

تخریب و آسیب مراتع استان با چرای غیرمجاز شترها
موسی الرضا حیاتی از وارد آمدن آسیب جدی به مراتع استان به علت چرای غیر مجاز شتر در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی الرضا حیاتی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهار کرد: این دام ها بیشتر در شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان چرای غیر مجاز از عرصه منابع طبیعی داشته اند.

حیاتی گفت: درحالیکه برای غرس و حفاظت از گیاهان در مناطق تحت مدیریت این اداره کل اعتبار زیادی هزینه شده، با این وجود، چرای این دام ها موجب از بین رفتن این عرصه ها شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این شترها یا متعلق به خود دامداران هستند و یا اینکه از سایر استان ها برای نگهداری و چرا به استان وارد می شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: بیشتر این شترهای رها شده در عرصه ها، فاقد ساربان بوده و نمی توان پرونده ای برای آن ها تشکیل داد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود هزار نفر شتر در شهرستان اسفراین و هزار و ۵۰۰ نفر شتر نیز در شهرستان مانه و سملقان وجود داشته باشند.

حیاتی در خاتمه گفت: همچنین چرای دام های سبک نیز آسیب جدی به مراتع استان وارد کرده، بطوریکه در حال حاضر تعداد دام های سبک چندین برابر ظرفیت مراتع استان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه